اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن غلطکی

بتن از جمله مصالح ساختمانی است که برای مصارف گوناگون در امر ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. خمیری و انعطاف پذیر بودن این ماده آن را به متریالی مهم برای سازندگان و معماران تبدیل نموده و امکان استفاده از آن را در قسمت های مختلف سازه فراهم کرده است.

بتن به گونه ای تهیه می شود که حالت خمیری داشته و از چسبندگی لازم برخوردار باشد و آب سیمان را از خود خارج نکند. در واقع بتنی که نه خیلی سفت و نه خیلی آبکی است، متریالی ایده آل برای کارهای ساخت و ساز به شمار می آید. این مصالح ساختمانی از قابلیت ها و ویژگی های منحصر بفردی نظیر مقاومت در برابر حرارت و آتش، دسترسی آسان، هزینه مناسب، کاربرد آسان، انعطاف پذیری قابل قبول، دوام و طول عمر بالا و سازگاری با محیط زیست برخوردار می باشد. بتن در اجرای سازه های مختلف برای افزایش دوام و مقاومت آنها به کار می رود و استفاده از آن با دستگاه های مختلف صورت می گیرد.

بتن غلطکی نوعی بتن است که برای بتن ریزی های حجیم مناسب بوده و اجرای آن توسط ماشین آلات سنگین راه سازی انجام می شود.

بتن غلطکی

بتن غلطکی مانند بتن معمولی از سیمان، سنگریزه ها و آب ساخته و در تولید آن از تکنولوژی بتن و خاک بهره برده می شود. حمل و نقل، پخش و متراکم نمودن این بتن به کمک ماشین آلات راهسازی و عملیات خاکی انجام می گیرد. این بتن ترکیبی از سیمان پرتلند با اسلامپ صفر است که هم در روسازی راه ها و هم در ساخت سدها کاربرد دارد. استفاده از بتن غلطکی در راه سازی در حال پیشرفت است و مهندسین در تلاشند تا تجهیزات استفاده از این بتن را طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا ارتقاء دهند.

این بتن جزء مصالح نوین جهت ساخت سازه های حجیم است و به دلیل اجرای آن با تجهیزات راه سازی، زمان بتن ریزی و هزینه های اجرایی آن کاهش می یابد.

بتن غلطکی به دلیل نوع اجرا از روانی مناسب برخوردار است و در تولید آن همواره سعی می شود نوع مصالح و نسبت های اختلاط آن مد نظر قرار گیرد. استفاده از این بتن در مقایسه با روش های روسازی دیگر راحت تر و از نظر اقتصادی مقرون بصرفه تر می باشد. سازه ای که با این بتن ساخته می شود بعد از تراکم از استحکام لازم برخوردار خواهد شد، از این رو برای تقویت آن نیازی به فولاد نیست.

از مزایای منحصر بفرد این بتن مصرف پایین سیمان است و همین امر از نظر اقتصادی برای سازندگان هزینه زیادی در بر نخواهد داشت. علاوه بر آن ساخت سازه با استفاده از این بتن به سرعت انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>