اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن پلاستیکی

در ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می شود که هر کدام نقش ویژه ای در استحکام بنا ایفا می کنند. از بین تمام آنها بتن جزء مصالح ضروری و پر کاربرد است که انجام عملیات ساخت و ساز بدون آن امکان پذیر نیست.

این ماده دوام و استحکام سازه را ارتقاء بخشیده و طول عمر آن را افزایش می دهد. میزان مواد مصرفی در تولید بتن با توجه به نوع کاربرد آن متفاوت است، از این رو بتن ها در انواع مختلف تولید می شوند و در امور ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

در نوشته های پیشین به معرفی بتن با مقاومت بالا و کاربرد آن در ساختمان سازی اشاره شد. هم اکنون در این نوشته قصد داریم نوع دیگری از بتن به نام بتن پلاستیکی را به شما معرفی نمائیم. با ما همراه باشید.

بتن پلاستیکی نوعی بتن است که به منظور کنترل تراوشات زیر سدها، جلوگیری از پخش مواد آلوده در سفره های زیرزمینی، ساخت دیوار آب بند، ایجاد سازه های زیرزمینی موقت و … مصرف می شود.

این نوع بتن در مقایسه با بتن معمولی ضریب الاستیک کمتری دارد و به دلیل خاصیت پلاستیسیته شکل پذیری آن بسیار بالا می باشد. مقاومت بتن پلاستیکی در برابر بتن معمولی کمتر است. این نوع بتن از مخلوط نمودن سیمان، شن و ماسه، آب و بنتونیت به دست می آید. بنتونیت نوعی خاک رس است که باعث شکل پذیری بتن شده و پایداری آن را ارتقاء می بخشد.

بتن پلاستیکی

این ماده از جدا شدن دانه های سنگی از بتن ممانعت می کند و با تقویت قابلیت نفوذناپذیری بتن حالتی خمیری به آن می دهد. بنتونیت از قابلیت ها و ویژگی های منحصر بفردی برخوردار است که در ذیل به آنها اشاره شده است.

  • به منظور افزایش انعطاف پذیری بتن پلاستیکی هنگام مخلوط کردن مواد از آب بیشتری استفاده می شود. افزودن آب بیشتر بتن تازه را ناپایدار می کند و منجر به جدا شدن سنگدانه ها از سیمان می گردد. به همین دلیل بنتونیت به عنوان یک عامل پایدار کننده به بتن اضافه می شود و نه تنها به بتن حالتی یکدست و یکنواخت می بخشد بلکه خاصیت شکل پذیری آن را نیز ارتقاء می دهد. این ماده بتن را برای استفاده در دیوارهای آب بند آماده می کند و نفوذپذیری آن را به حد ایده آل می رساند.
  • وقتی بنتونیت به بتن اضافه می شود اجزاء تشکیل دهنده آن از هم جدا می شوند، از این رو ذرات بتن بهتر می توانند آب را به خود جذب کنند. این ماده مخلوط بتن را یکنواخت کرده، در نتیجه عمل آوری آن راحت تر صورت می گیرد.
  • وظیفه بنتونیت معلق نگه داشتن ذرات بتن هنگام انجام عملیات بتن ریزی است. دوغاب بنتونیت از بنتونیت تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از بنتونیت با کیفیت بسیار بالا استفاده شود دوغاب باید 2 الی 12 درصد و در صورت استفاده از بنتونیت کیفیت پایین دوغاب 12 الی 25 درصد مورد استفاده قرار می گیرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>