اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه ریون چیست؟

پارچه های ریون از الیاف پنبه، درختان کاج، صنوبر و الیاف مصنوعی طی فرآیندی با مواد شیمیایی و خمیر چوب تولید می شوند. هزینه ی تولید و بافت پارچه های ریون کم بوده و به همین دلیل با قیمت مناسبی نسبت به سایر پارچه ها در بازار به فروش می رسند. خاستگاه تولید و عرضه ی پارچه های ریون، کشور فرانسه و مربوط به سال 1860 میلادی می باشد.

امروزه اغلب از ابریشم مصنوعی برای تولید و بافت پارچه های ریون استفاده می شود. پارچه های ریون، شباهت زیادی به پارچه های نخی و پشمی دارند اما با توجه به پیشرفت صنعت نساجی، تولید این پارچه نیز دستخوش تغییر و تحولاتی شده است. ریون به سبب آسانی دوخت و راحتی کار با آن، به عنوان یکی از اصلی ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس همچون مانتو، پیراهن، دامن و… است.

انواع پارچه ریون از لحاظ رنگ و طرح

ریون ساده

این پارچه مناسب دوخت تونیک های دخترانه و زنانه است که این روزها از استقبال زیادی برخوردار است. از این پارچه برای دوخت لباس های مجلسی نیز استفاده می شود. لباس های مجلسی دوخته شده با این پارچه، طرح های متنوع بلند و کوتاه دارد.

اگر تمایل دارید شیک پوش و جذاب تر به نظر برسید، لباس مجلسی ریون کوتاه انتخاب مناسبی برای شماست و اگر تمایل دارید در مهمانی ها پوشیده تر و در عین حال جذاب تر دیده شوید، می توانید از مدل ریون ساده بلند استفاده کنید.

پارچه ریون طرح دار

یکی از پرطرفدارترین پارچه های ریون، مدل طرح دار آن است و بانوان زیادی آن را برای دوخت مانتو و لباس های خود انتخاب می کنند. یکی از دلایل استفاده از این نوع پارچه علاوه بر زیبایی اش، طرح هایی است که یکنواختی را از لباس های روزانه از بین می برد. خانم های چاق بهتر است از ریون طرح ریز با رنگ تیره و خانم های لاغر بهتر است از ریون با ترکیب طرح درشت و ریز استفاده کنند.

پارچه ریون کریستال

پارچه ی کریستال، جزء پارچه های نرم و لختی است که از محبوب ترین نوع ریون برای دوخت مانتو و انواع لباس زنانه محسوب می شود. این پارچه دارای رنگ بندی متنوع و فانتزی است که برای دوخت لباس های مجلسی شیک بسیار مناسب است.

پارچه ریون رگه دار

این پارچه اخیراً به سبک ملانژ در رنگ بندی متنوعی تولید شده است. دوخت لباس های مجلسی از ریون رگه دار بسیار شیک، جذاب و زیبا هستند. از این نوع پارچه در تولید سارافون و دامن نیز استفاده می شود.


پارچه ریون چاپی

پارچه ریون چاپی به علت داشتن الیاف سلولزی، مانند پارچه ویسکوز، دارای خاصیت رنگ پذیری مناسبی است. این ریون یکی از بهترین جنس های پارچه برای چاپ حرارتی و دیجیتال است بر روی لباس های مردانه، زنانه، بچه گانه، مانتو، رومیزی و… می باشد. این پارچه اغلب با نخ کره ای تولید می شود، دارای کش و الیافی از جنس پلی استر است و در رنگ بندی های متنوع عرضه می شود.

پارچه ریون خال خالی (خالدار)

این نوع پارچه که در بنکداری ها به فراوانی یافت می شود برای دوخت پیراهن های کوتاه زنانه و دخترانه استفاده می شود. این پارچه، گرانترین نوع ریون به شمار می رود.

پارچه ریون نگین دار

این پارچه یکی از جایگزین های ریون های اکلیلی و زردار شده و نسبت به ریون طرح دار کمی گران تر است. این نوع پارچه بیشتر وارداتی است و از آن برای دوخت لباس های زنانه، دخترانه و بچه گانه استفاده می شود.

پارچه ریون مانتویی

پارچه ریون با رنگ بندی جالب و متنوعی که دارد بهترین انتخاب برای دوخت انواع مانتو می باشد. از این پارچه در طراحی و دوخت لباس های زنانه نیز استفاده می شود. مهم ترین ویژگی این پارچه ماندگاری و دوام بالای آن است.

پارچه ریون جودون (زنبوری)

بافت تار و پود این پارچه شبیه به لانه ی زنبور بوده و ضخامت و وزن بالاتری نسبت به انواع دیگر ریون دارد. زیبایی، رنگ های متنوع، دو برکش بودن، نرمی و حالت لخت این پارچه باعث محبوبیت فراوان این پارچه نسبت به انواع دیگر ریون شده است. از جودون برای دوخت لباس های زنانه و بچگانه استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>