اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نگه داری از پارچه ریون

ریون نوعی الیاف مصنوعی است اما در ایران پارچه ای را که حالت کشی و یا توری دارد با عنوان پارچه ریون می شناسند. الیاف ها به دو نوع تقسیم می گردند: الیاف طبیعی (مانند پنبه، پشم، ابریشم و کتان) و الیاف مصنوعی.

الیاف مصنوعی از مغز چوب، پنبه، شیر، زغال سنگ، آب، هوا و مواد دیگر تهیه می گردند. ریون یکی از معروف ترین الیاف های مصنوعی در جهان است. ریون را به اشکال مختلفی مانند ابریشم، کتان و پشم تولید می کنند و چون این پارچه ساخته ی دست بشر است به گونه های مختلفی از آن استفاده می کنند: مثلاً کوتاه، پرزدار، بلند، کشیده.

سه راز نگهداری از پارچه ریون

پارچه ریون یکی از پارچه های پر مصرف و مرغوب است و در اکثر لباس های زنانه و دخترانه به کار رفته اند؛ این پارچه ها دارای طول عمر و ماندگاری بالایی هستند، اما باز هم نیاز به مراقبت دارند و در صورت استفاده درست و اصولی از آنها می توان تا مدت زیادی از آن استفاده کرد؛ برای نگهداری بهتر از این نوع پارچه حتماً نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

این پارچه ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند، اما باید از آب ملایم برای شستشوی آن استفاده کرد.بهتر است موقع شستشو از مایع سفید کننده استفاده نکنید.لباس دوخته شده با ریون را ابتدا پشت و رو کنید و سپس در ماشین لباسشویی بیندازید.

بهترین راهکار شستشوی لباس با پارچه ریون را در ادامه معرفی می کنیم:

ابتدا تشت را از آب ولرم پر کنید به ازای هر لیتر یک لیتر آب یک قاشق غذاخوری شامپو یا نرم کننده بریزید. الیاف مصنوعی مانند ریون فقط نیاز به 15 تا 20 دقیقه خیساندن دارند. پس از آن با توجه به حساسیت مواد، حواستان باشد که آن را با چلاندن خشک نکنید. در حالی که هنوز مرطوب است فرآیند کشش ملایم را شروع کنید.

با استفاده از قلاب یا اجسام سنگین، وزن لباس را به هنگامی که در حال خشک شدن است، کاهش دهید. هنگام خشک شدن کامل، مطمئن شوید که لباس های ظریف خود را به درستی نگه دارید تا کیفیت آن حفظ شود.

پارچه ریون در انواع و اقسام و مدل های متنوع تولید و عرضه می شود و یکی از مهم ترین دلایل توجه بازار و مصرف کنندگان به آن، در درجه اول زیبایی و در درجه دوم قیمت بسیار مناسب آن است.

خرید پارچه ریون

پارچه های ریون ساده و طرح داری که بیشتر مغازه داران به فروش آن می پردازند، اکثراً خارجی هستند و جالب است که بدانید کیفیت پارچه ریون خارجی به پای کیفیت جنس و رنگ پارچه ریون ایرانی نمی رسد. پس در هنگام خرید فریب ظاهر و رنگ های لطیف پارچه ریون خارجی را نخورید. پارچه ریون رنگی ایرانی دارای جنس بسیار لطیف و خوب به همراه ثبات رنگ بالا است.

قیمت پارچه ریون ایرانی بر اساس جنس، عرض و رنگ پارچه متفاوت است و برای فروش عمده به صورت کیلویی محاسبه می شود. همچنین از روی متراژ در یک کیلوگرم پارچه ریون می توان نازک یا ضخیم بودن پارچه ریون را تشخیص داد. برای مثال یک پارچه ریون هر کیلو 3 متر است و پارچه ریون دیگری هر یک کیلوگرمش، 2٫5 متر است؛ پس پارچه دوم ضخیم تر است.

پارچه های ریون همانند دیگر پارچه ها هم تولید داخل هستند و هم وارداتی که از کشورهای چین، ترکیه، اندونزی، ژاپن و… وارد می شوند. در بین تمام تولیدکنندگان، هنوز هم پارچه های تولید ایرانی از جنس و مرغوبیت بهتری برخوردار هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>