اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پلی استر چیست؟

تاریخچه پارچه پلی استر

دو شیمیدان بریتانیایی در سال 1941 میلادی پس از آزمایشات و تحقیقات مختلف به نوعی الیاف مصنوعی دست پیدا کردند که پلی استر نامیده شد. پلی استر در اویل طرفدار چندانی نداشت اما در سال 1970 به صورت افزایشی این پارچه محبوب شد، طوریکه از آن به عنوان فیبر معجزه ای استفاده می کردند چرا که لباس هایی که از جنس پلی استر بود تا 68 روز بدون اتو کردن صاف و قابل پوشش بود.

از دیدگاه علمی پلی استر نام یک پلیمر مصنوعی است که معمولا با نام پلی اتلین ترفتلات می شناسند اما در زبان ساده و رایج به نام پلی استر که نوعی پلاستیک است، شناخته شده است.

خصوصیات و ویژگی های پارچه پلی استر چیست؟

به طور کلی می توان گفت تمام لباس هایی که جنس آن ها پلی استر است استحکام فو ق العاده بالایی دارد. حال با ویژگی های بارز این پارچه آشنا شوید:

پلی استر، پارچه بادوام

مقاومت پلی استر در برابر مواد شیمیایی، کشش، چین و چروک، ساییدگی یا فرسایش و انبساط و انقباض بسیار بالا است و همین موضوع سبب شده تا این پارچه در صنعت مد و پوشاک بسیار محبوب شود.

استحکام و رنگ پذیری بالا در پارچه پلی استر

الیاف به کار رفته در این مدل پارچه بسیار قوی و البته سبک هستند طوریکه علاوه بر استحکام بسیار بالا، قدرت رنگ پذیری بالایی نیز دارد و به همین خاطر است که تنوع رنگ در مدل این پارچه بسیار زیاد است.

نگهداری ساده از پارچه پلی استر

یکی از مزیت های بسیار خوب پلی استر امکان نگهداری بسیار ساده آن است. شما به راحتی می توانید بارها این پارچه را بشویید، خشک کنید و سپس استفاده کنید.

پلی استر، عایق رطوبت

یکی از مزیت های دیگر این پارچه ضد آب بودن آن است. در واقع به هیچ وجه آب به درون تار و پود این پارچه نفوذ نمی کند از این رو می توان به عنوان یک پارچه عایق رطوبت از آن برای الیاف دیگر استفاده کنیم.

پلی استر، مناسب با شرایط آب و هوا

حتی در بدترین و سخت ترین شرایط آب و هوایی که هر پارچه دیگری ممکن است شکل و فرم اولیه خود را از دست بدهد، این پارچه بدون هیچ تغییری ثابت می ماند.

پلی استر، لغزنده و روشن

اگر این پارچه را از نزدیک لمس کنید متوجه خاصیت ابریشمی و لغزنده آن خواهید شد. علاوه بر این این پارچه خالص به رنگ روشن است و این یک ویژگی بسیار خوب است چرا که به راحتی قابل شناسایی است و نسبت به سایر پارچه ها خاص است و در موقعیت هایی خاص می توان از آن استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>