اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاریخچه خودروسازی اعظم ایتالیایی فیات مالک
فیات (Fiat) یکی از قدیمی ترین، محبوب ترین و معروف ترین کمپانی های خودروسازی تاریخ است! این برند ایتالیایی محبوب، به تولید کردن مدل های جذاب و مدرن با تکنولوژی پیشرفته معروف و در حال حاضر بخشی از Fiat Chrysler Automobiles است. تاریخ این کمپانی به سال های خیلی دور برمی گردد و می توان گفت که یکی از قدیمی ترین کمپانی های خودروسازی تاریخ و بزرگ ترین تولیدکننده ماشین در ایتالیا است.

آنچه درباره فیات باید بدانید این است که اصلا نباید این برند را دست کم گرفت، چرا که بعد از گذشت این همه سال، هنوز بزرگ ترین کمپانی خودروسازی در اروپایی است. هم چنین به مدت 20 سال، بعد از جنرال موتورز (General Motors) و فورد (Ford)، سومین غول خودروساز دنیا بود. این افتخارات، گواه بر حرفه ای بودن تک تک اعضای تیم فیات است! حالا هم در حال حاضر، در خانه هشتم ایستاده است.

ماشین

نگاهی به تاریخچه فیات
برند فیات 125 سال سن دارد. درست در روز یازدهم جولای سال 1899، جووانی آنیلی، به گروهی پیوست که قصد تأسیس این برند را داشتند. اولین کارخانه در سال 1900 راه اندازی شد و تنها 35 کارگر داشت. این افراد تنها توانستند 24 دستگاه ماشین تولید کنند. با خلاقیت زیاد و استعداد مهندسان که همیشه یکی از نکات غیرقابل انکار این برند بوده است، این تعداد پس از سه سال به 135 رسید و توانست سودآور باشد. پس از سه سال، تعداد دستگاه خودروهای تولیدی به یک هزار و 149 دستگاه رسید. طبعا سود هم بیشتر شد و این کمپانی توانست سهام خود را در بورس میلان بفروشد.

آنیلی در سال 1945 فوت کرد و تا زمان مرگش این کمپانی را مدیریت کرد. شخص دیگری به نام ویتوریو والتا، کارهای روزانه کمپانی را مدیریت می کرد. اولین خودرویی که تولید شد، Fiat 4 HP نام داشت که تنها 24 دستگاه از آن ساخته شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، اولین کامیونی که فیات تولید کرد، در سال 1903 وارد بازار شد. تنها در طول هشت سال از زمان تأسیس کارخانه، این کمپانی به چنان جایگاهی دست یافت که اولین محصولش را به ایالت متحده صادر کرد. اما این پایان موفقیت نبود، در همان سال ها اولین موتور هواپیمای فیات نیز تولید و تاکسی های محصول این شرکت در سراسر اروپا بسیار معروف و محبوب شدند.

این شرکت تازه کار و نوپا، توانست در طول تنها 10 سال به بزرگ ترین خودروساز کشورش، یعنی ایتالیا تبدیل شود. در همان سال 1910، دومین شعبه فیات در نیویورک تأسیس شد و باید بداید که این برند، یکی از کمپانی هایی است که در جنگ جهانی اول نیز خدمت رسانی کرد. در آن زمان صاحب یک ماشین فیات بودن، به معنای تفاوت و تغییر بود. مانند تمامی برندهای دیگری که در آن زمان ها پایه گذاری شدند، فیات هم در دوران جنگ، تمامی کارخانه های خود را وقف تامین هواپیما، موتور، اسلحه، کامیون و آمبولانس برای متحدین کرد و در نهایت در سال 1917 و با ورود ایالت متحده به عرصه نبرد، تمامی کارخانه های فیات بسته شدند.

این کمپانی محبوب، اولین تراکتور خود را پس از پایان جنگ جهانی اول به بازار عرضه کرد. در اوایل دهه 20 میلادی، برند ایتالیایی محبوب توانست 80 درصد بازار ایتالیا را صاحب شود و نام خود را به گوش رقبا برساند، اما یک سال بعد، اتفاقی افتاد که باعث جدایی آنیلی از فیات شد. کارگران کارخانه ها را تحت سلطه درآورند و پرچم قرمز کمونسیم را برافراشته کنند.

اولین کارخانه فیات که خط تولید داشت، یعنی بزرگ ترین کارخانه اروپا، در سال 1923 تأسیس شد. در طول دو سال، سهم این برند از بازار خودرویی ایتالیا به 87 درصد رسید. از آن پس تا کنون، این کمپانی هر روز از دیروزش موفق تر است و توانسته با طراحی و تولید انواع مدل های مدرن، به افتخارات بسیار زیادی دست پیدا کند.

به یادماندنی ترین مدل های فیات
فیات به واسطه تاریخ و عمر طولانی و چشیدن سرد و گرم روزگار، در طول دوران موفق طراحی و ساخت مدل هایی شد که با افتخار تمام در لیست بلندبالای «به یادماندنی ترین های تاریخ» قرار می گیرند.

2009 Fiat 500 Abarth Esseesse
فیات که استاد طراحی و تولید هات هچ است، توانست در سال 2008 با معرفی این مدل، حسادت رقبای خود را برانگیزد و موجب تحسین طرفداران زیادی شود. این خودرو وزن بسیار کم و قدرتی برابر 158 bhp داشت. بدنه آن، طراحی کاملا کلاسیک و ایتالیایی دارد که در میان انواع خودروهای هاچ بک خوش درخشیده است.

The Beast Of Turin
نام این مدل کاملا برازنده اش است، چرا که کاملا ظاهری مانند یک هیولا (Beast) دارد! البته که نام اصلی آن، Fiat S67 Record است، اما همه آن را با نام مستعارش یعنی هیولا می شناسند. این مدل یا قدرتی معادل 300 bhp، ثابت کرد که رقیب درخوری برای رقبای هم دوره خودش است. در سال 2015، این مدل در فستیوال گودوود دوباره احیا شد.

Fiat-Abarth 850TC Berlina
این مدل که در دسته ماشین های کوچک ایتالیایی قرار می گیرد، دیگر محصولات دهه 60 و 50 را روسفید کرده است. این ماشین، فقط و فقط به طور اختصاصی، برای مسابقات طراحی شده بود.
امروزه تمرکز اصلی این کمپانی بسیار پرطرفدار، بر روی بازار ایتالیا است. فیات که در طول تاریخ به ساخت خودروهای شهری و سوپرمینی معروف بوده، امروزه هم بر روی ساخت همین نوع ماشین تمرکز دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>