اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پلی استر چیست؟




معایب پارچه پلی استر چیست؟

همانطور که قبل تر هم به آن اشاره کردیم پلی استر یک نوع الیاف مصنوعی است. حال برخی از افراد با توجه به حساسیت هایی که دارند، دوست دارند تنها از لباس هایی با الیاف طبیعی مثل نخ یا پنبه استفاده کنند. درست است که الیاف طبیعی مزیت خوبی که دارند این است که هیچ گونه آلرژی به همراه ندارد.

اما این الیاف بسیار گران هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند پس انتخاب به عهده شما است که از میان پارچه پلی استر با الیاف مصنوعی و مستحکم با الیاف طبیعی اما گران قیمت و حساس یکی را انتخاب کنید.

پلی استر، پارچه غیر قابل تنفس

یک اصطلاحی در مورد پارچه ها وجود دارد که به عمل نقل و انتقال رطوبت و بخار آب از لباس به بیرون مربوط است، اصطلاح تنفس پارچه است. متاسفانه پارچه هایی مانند پلی استر که دارای الیاف مصنوعی هستند، قابلیت تنفس را ندارند و دلیل این موضوع این است که قابلیت جذب رطوبت توسط پارچه پلی استر بسیار کمتر از الیاف طبیعی است.

با این حال امروزه تولیدات مدرن پارچه سبب شده تا نوعی پارچه پلی استر با قابلیت جذب تولید کنند. یکی دیگر از معایب این پارچه که به ندرت ممکن است برخی افراد نسبت به آن واکنش آلرژی داشته باشند، حساسیت الیاف مصنوعی پلی استر است که معمولا با واکنش های پوستی در افراد حساس رخ می دهد.

اشتعال پذیری بالای پلی استر

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خصوص پارچه های پلی استر به خاطر بسپارید، امکان اشتعال پذیری بالای آن است. پس اگر از لباس صد درصد پلی استر استفاده می کنید حتما از هر گونه شعله ای به دور باشید.

الکتریسیته ساکن پلی استر

درست است که الکتریسیته ساکن جز معایب بسیار مهم پارچه نیست چون در بسیاری از الیاف دیگر این مورد وجود دارد اما ممکن است این الکتریسیته کم به مدل مو شما آسیب برساند.

مشکل محیط زیستی پلی استر

همانطور که می دانید پلی استر جزو الیاف نفتی است و مواد نفتی جزو منابع بازگشت ناپذیر در طبیعت هستند، از این رو دوستداران محیط زیست مشکل بازگشت ناپذیری پلی استر را یکی از معایب این پارچه می دانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سیما نوازشی:
سلام من فقط معایب پارچه پلی استر رو مطالعه کردم و بسیار جالب بود ولی ای کاش فرمول شیمیایی بکار رفته رو هم قید می کردید. ممنون از توضیحات مفید ومختصر شما.
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>