اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد پارچه پلی استز

تشخیص دادن این نکته مهم است که PET استفاده شده برای تولید پارچه پلی استر از همان نوع پلاستیک مبتنی بر نفت است که برای تولید بسیاری از محصولات مصرفی مصنوعی که در کارهای روزانه از آنها استفاده می کنیم، به کار می رود.

به عنوان مثال، این پلاستیک برای تولید ظرف های غذا، بطری های آب آشامیدنی و طیف گسترده ای از انواع مختلف محصولات صنعتی و مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد.با این حال در میان الیافی که به عنوان پلی استر شکل می گیرند، PET در هزاران کاربرد مصرفی مختلف به کار گرفته می شود.

در حالت معمول PET به عنوان جایگزین پنبه مورد استفاده قرار می گیرد و در بعضی از کاربردها ممکن است به عنوان جایگزین معقولی برای دیگر الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم نیز در نظر گرفته شود. اساسا هر چیز تولید شده از طریق پنبه می تواند با پلی استر نیز تولید شود.

از پیراهن ها و شلوارهای روزمره گرفته تا لباس مهمانی شبانه فاخر این نوع پارچه کاربرد دارد، پس می توان استفاده های آن را بی شمار توصیف کرد. تولید کنندگان برای ساخت کت و شلوار، ژاکت، جوراب، لباس زیر و تقریبا هر چیزی که می توان برای موقعیت های غیر رسمی، تجاری یا رسمی آن را بر تن کرد، از پارچه پلی استر استفاده می نمایند.

علاوه بر این، تولید کنندگان برای تولید وسایل خانگی متنوع نیز از پلی استر استفاده می کنند. به خصوص نوعی پلی استر به نام میکرو الیاف در کاربردهای وسایل خانگی آشپزخانه و حمام به برتری زیادی دست پیدا کرده است. مصرف کنندگان به خاطر نرمی و قدرت جذب میکرو الیاف در کاربردهایی مانند حوله حمام، حوله صورت و حوله های آشپزخانه از این ماده استفاده می کنند.

تولید کنندگان ممکن است پلی استر را برای تولید وسایل خانگی مانند پتو، فرش، رو مبلی و پرده نیز به کار بگیرند. پارچه پلی استر ممکن است برای پشتی دار کردن صندلی و مبل نیز به کار رود. به دلیل مقاومت در برابر پارگی بالای این نوع از پارچه ممکن است والدین یا صاحبان حیوانات خانگی، محصولات پلی استر را ترجیح دهند. از کاربردهای صنعتی پلی استر می توان به ساخت نمایشگرهای LCD، فیلم هولوگرام، قایق و بطری اشاره کرد.در کل کاربردهای پارچه پلی استر را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

  • برای تولید پوشاک: استفاده شده در ساخت پیراهن، شلوار، لباس مهمانی شبانه، کت و شلوار، ژاکت، جوراب و لباس زیر
  • برای تولید وسایل خانگی: استفاده شده در ساخت حوله های حمام، حوله های آشپزخانه، حوله های صورت، پتو، فرش، رومبلی، پرده، پشتی دار کردن صندلی و مبل؛
  • برای کاربردهای صنعتی: استفاده شده در ساخت نمایشگرهای LCD، فیلم هولوگرام، قایق و بطری.

پارچه پلی استر در چه کشورهایی تولید می شود؟

براساس مطالعه انجام گرفته در سال 2006، چین بزرگ ترین تولید کننده الیاف پلی استر است. چین بزرگ ترین بازار پلی استر جهان را داراست که باعث شده است تا این کشور به قطب صنعت پلی استر بین المللی تبدیل گردد.

تایوان، کره، هند، ژاپن و اندونزی دیگر تولید کنندگان عمده پلی استر هستند و بعضی از تولیدات پلی استر هنوز در ایالات متحده اتفاق می افتد. وقتی الیاف پلی استر در چین و دیگر کشورهای آسیایی تولید می گردد، آنها عمدتا در آسیا برای تولید پوشاک و دیگر مواد مصرفی مبتنی بر پلی استر باقی می مانند. پس از کامل شدن محصولات، پوشاک پلی استر به کشورهای مختلف در جهان غرب و فراتر از آن صادر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>