اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا پارچه پلی استر

پلی استر یک الیاف مصنوعی به نام پلی اتیلن ترفتلات است که معمولا برای راحتی به آن پلی استر می گویند و نوعی پلاستیک است.در گذشته از پلی استر به عنوان فیبر معجزه کننده استفاده می کردند چرا که لباس هایی که از جنس پلی استر بودند را می توانستند تا دو ماه بدون نیاز به اتو کشی استفاده کنند.

امروزه پارچه پلی استر در رنگ ها و طرح های مختلف و در صد تشکیل دهنده مختلفی به بازاز عرضه می شود پلی استر کاربرد های مختلفی دارد از پلی استر به دلیل دوام بالایی که در صنعت برای تولید بطری و طناب استفاده می کنند اما بیشترین استفاده از پلی استر در صنعت مد و پوشاک است.

مزایای پارچه پلی استر

میزان دوام و استحکام بالا

دوام و مقاومت پارچه پلی استر بسیار زیاد است. به همین خاطر لباس هایی که از جنس پارچه پلی استر هستند خیلی دیر دچار ساییدگی، پوسیدگی، چروک می شوند این ویژگی ها باعث محبوبیت پارچه پلی استر در صنعت مد و پوشاک شد.

میزان رنگ پذیری بالا

پارچه پلی استر بخاطر بافت محکمی که دارد میزان رنگ پذیری بالایی دارد به همین خاطر پارچه پلی استر دارای رنگ های بسیار متنوعی می باشد.

عایق بودن در برابر رطوبت

یکی دیگر از ویژگی های پارچه پلی استر عایق بودن آن در برابر رطوبت است در معنای ساده تر پارچه پلی استر ضد آب است و آب به داخل بافت پارچه نمی تواند نفوذ کند.

شستشو و نگهداری آسان

با توجه به دوام و استحام بالای پارچه پلی استر، شستشو و نگهداری آن بسیار ساده و آسان است شما می توانید بارها لباس های از جنس پلی استر خود را بشویید و استفاده کنید. زیرا به دلیل مقاومت بالای بافت شستشو به آن آسیب نمی زند.

معایب پارچه پلی استر

بالا بودن درصد اشتعال بپذیری

پارچه های پلی استر دارای درصد اشتعال پذیری بالایی هستند. به همین خاطر اگر لباس هایی می پوشید که دارای درصد زیادی پلی استر یا صد در صد پلی استر هستند حتما از شعله دوری کنید.

حالت الکتریسیته ساکن

پارچه پلی استر به دلیل الیاف مصنوعی که دارد دارای الکتریسیته ساکن می باشد که باعث می شود یک خالت چسبندگی در لباس به وجود بیاید و حالت موهای شما را بهم ریخته می کنند. در بسیاری از پارچه ها با جنس های دیگر این ویژگی وجود دارد که از ویژگی های منفی محسوب می شود.

نداشتن قابلیت تنفس

به انتقال رطوبت و هوا و بخار آب از لباس به بیرون را عمل تنفس پارچه می گویند. پارچه های پلی استر به دلیل این که عایق رطوبت هستند و رطوبت را به میزان بسیار کم جذب می کنند قابلیت تنفس ندارند یا بسیار کم است.همین ویژگی منفی در پارچه های پلی استر باعث می شود اگه بعضی از افرادی که پوست های حساسی دارند دچار التهابات پوستی شوند.

آسیب رسانی به محیط زیست

پارچه پلی استر به دلیل داشتن بافت مصنوعی و پلاستیکی روند تجزیه آن مدت بسیار زیادی طول می کشد و یا اصلا تجزیه نمی شود پس در نتیجه به محیط زیست آسیب می زند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>