اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازار جهانی پارچه پلی استر

پلی استر به دلیل داشتن خواص فیزیکی بهتر، قیمت پایین تر، تطبیق پذیری و بازیافت مجدد، پرمصرف ترین الیاف در صنعت نساجی است که یک مجموعه کاملا منحصر به فرد از مزایای غیر طبیعی و الیاف مصنوعی دیگر را ارائه می دهد. در سطح جهان، بازار الیاف پلی استر حدود 50 درصد از کل بازار الیاف تولیدی و طبیعی را تشکیل می دهد.

تا آنجا که به استفاده نهایی از الیاف پلی استر مربوط می شود، این بخش در پوشاک، مبلمان خانگی، خودرو، ساخت و ساز، تصفیه و مراقبت های شخصی و بهداشتی تقسیم شده است. تولید پوشاک در سال 2016 حدود 50 درصد از کل مصارف نهایی الیاف پلی استر بود. مبلمان خانگی دومین بخش استفاده نهایی را تشکیل داده و حدود 25 درصد از کل حجم جهانی پلی استر تولید شده را تشکیل می دهد.

تقاضای جهانی برای الیاف در سال 2016 تحت سلطه الیاف پلی استر قرار گرفت که حدود 68 درصد از مصرف کلی را تشکیل می داد. در حال حاضر، آسیا بزرگ ترین منطقه مصرف جهانی است، که در آن صنایع نساجی با رشد سریع  مقادیر زیادی از الیاف پلی استر را مصرف می کنند. تا کنون، چین بیشترین میزان مصرف کلی پلی استر را در منطقه آسیا و پس از آن هند و آسیای جنوب شرقی در اختیار دارد.

به نظر می رسد که بازار جهانی الیاف پلی استر به عنوان کاندیدای مهم گروه الیاف ساخته انسان، اخیرا به صنعت نساجی دست یافته است. انتظار می رود که در چند سال آینده این صنعت رشد سالمی داشته باشد. پیش بینی می شود که بازار جهانی الیاف پلی استر که حدود 23، 400 میلیون دلار در سال 2015 بوده است ت

ا سال 2024 به 42، 400 میلیون دلار برسد. از نظر حجم، انتظار می رود که بازار الیاف پلی استر با نرخ رشد ترکیبی سالیانه برابر با 4 درصد در دوره مشابه افزایش یابد.عواملی که در بازار جهانی پلی استر تأثیر می گذارد:

درآمد مصرف کنندگان به عنوان یک بعد از قیمت پایین انرژی، افزایش خواهد یافت.رشد الیاف با جمعیت بالاتر و تولید ناخالص ملی افزایش خواهد یافت؛ تقاضای الیاف پلی استر نسبتا غیر قابل انعطاف است، که تهدیدی رقابتی بین محصولات محسوب می شود.با توجه به افزایش استاندارد های زندگی، شهر نشینی و رشد بخش خرده فروشی به ویژه در آسیا، خاور میانه و آفریقا مصرف پلی استر رشد خواهد کرد.

نوآوری در بازار های خاص و محدود برای الیاف و بسته بندی باعث افزایش ارزش افزوده پلی استر می شود.
بازار پلی استر هندصنعت نساجی هند در پشت مصرف داخلی قوی و تقاضای صادراتی، به سرعت در حال افزایش است. در حال حاضر پوشاک آماده بیش ترین سهم منسوجات و پوشاک صادر شده از هند را دارد و بخش منسوجات شاهد افزایش سرمایه گذاری در پنج سال گذشته بوده.

پنبه در صنعت نساجی هند محور اصلی می باشد؛ با این حال مصرف فیبر پلی استر به دلیل عواملی چون نوسانات قیمت پنبه، حضور گسترده و منبع یابی توسط برند های جهانی که در آن فیبر پلی استر به کار می رود، رشد خرده فروشی و رشد پوشاک زنانه، افزایش یافته است. صنعت ریسندگی هند از نظر جهانی رقابتی بوده و نه تنها در ساخت الیاف پلی استر و نخ به خود کفایی رسیده، بلکه به سایر کشور های تولید کننده محصولات نساجی نیز صادر می کند.

تولید کلی و مصرف الیاف غنی پلی استر در چند سال گذشته به طور مداوم در حال توسعه می باشد. تولید الیاف اصلی و خام از 830 میلیون کیلوگرم در سال مالی 2012 به 894 میلیون کیلوگرم در سال مالی 2016 افزایش یافته است.

مصرف این الیاف در طول سال مالی 2012 - 2016 به طور ثابتی افزایش یافت و از سطح 704 میلیون کیلوگرم به 808 میلیون کیلوگرم رسیده است. در حالی که واردات نخ اصلی پلی استر از 45 میلیون کیلوگرم به 100 میلیون کیلوگرم در طول دوره 2012 - 2016 افزایش داشته، صادرات آن از 176 میلیون کیلوگرم به 182 میلیون کیلوگرم در طی همین دوره رشد کرده است.

تولید رشته نخ پلی استر در چند سال گذشته اندکی افت کرد. این مقدار از 1380 میلیون کیلوگرم در سال مالی 2012 به 1069 میلیون کیلوگرم در سال محاسباتی 2016 کاهش یافته است، حتی با کاهش مصرف از 1110 میلیون کیلوگرم به 571 میلیون کیلوگرم در مدت مشابه مواجه گردیده.

در هندوستان، تولید رشته نخ پلی استر همیشه بسیار بیشتر از مصرف داخلی بوده، که منجر به رشد قابل توجه صادرات شده است. صادرات نخ پلی استر به طور عمده از 297 میلیون کیلوگرم در سال مالی 2012 به 516 میلیون کیلوگرم در سال مالی 2016 افزایش یافت، در حالی که واردات از 24 میلیون کیلوگرم به 17 میلیون کیلوگرم در مدت مشابه رسیده است.

انتظار می رود که تقاضا برای پلی استر در هند در پشت خرید های مداوم تولید شده توسط تولید کنندگان پارچه و پوشاک در سال های آینده افزایش یابد. همچنین پیش بینی می شود که ضد دامپینگ بر روی نخ پلی استر که از کشورهای تأمین کننده با قیمت ارزان تهیه شده اند، موجب کنترل واردات شود.

سیاست "ساخت در هند" باعث جذب سرمایه گذاری از تولید کنندگان پارچه و پوشاک داخلی و خارجی می شود. لایحه مالیات کالاها و خدمات احتمالاً قصد دارد صنعت رشته های مصنوعی و الیاف را تقویت کند. اجرای GST بر مبنای مصرف نهایی، تأثیر مالیات های ورودی را کاهش می دهد.

عوامل دیگری که بر مصرف محصولات مبتنی بر پلی استر در بازار تأثیر می گذارد، افزایش آگاهی نسبت به منسوجات مورد استفاده در برنامه های تناسب اندام، سلامت و مسائل مربوط به ایمنی و سایر بخش های نساجی است.

عدم ثبات و روند صعودی قیمت الیاف پنبه در حال حاضر ترکیب الیاف را به نفع پلی استر برای عمده پوشاک و محصولات منسوجات خانگی سوق داده است. برای تضمین بهره مندی در آینده، باید بر تولید محصولات نساجی مبتنی بر پلی استر متمرکز شد و طبق تحقیقات اخیر، صنعت نساجی حجم بیشتری از پلی استر را در مقایسه با پنبه در 5 سال آینده مصرف می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>