اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه اکریلیک چگونه تولید می‌شود ؟


پارچه اکریلیک چگونه تولید می شود؟


الیاف اکریلیک معمولا در کارخانه هایی تولید می شوند که دیگر شکل های منسوجات مصنوعی را تولید می نمایند. برای شروع فرآیند تولید پارچه اکریلیک، پلی آکریلو نیتریل پلیمر اکریلونیتریل در محلول مبتنی بر آب با استفاده از یک تکنیک واکنشی به نام پلیمریزاسیون رادیکالی تولید می گردد.

این پلیمر با استفاده از یک محلول شیمیایی قدرتمند حل می شود و ماده ژل مانند حاصل سپس برای اکسترود شدن از طریق یک اسپینرت برای تبدیل به الیاف اکریلیک آماده می گردد. این الیاف معمولا در محلولی از حلال مشابه به حالت لختگی در می آیند که به این فرآیند ریسندگی مرطوب (wet spinning) گفته می شود.

همچنین فرآیندی به نام ریسندگی خشک نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد که بسیار کاربردی و سازگار با محیط زیست است. ریسندگی خشک از تبخیر کردن حلال با جریانی از گاز گرم تشکیل شده است.
الیاف حاصل سپس شسته، کشیده و موجدار می گردند تا فیلامنت های نازک و طویل ساخته شوند. این فیلامنت ها می توانند به نخ ریسیده گردند.

همانند دیگر الیاف منسوج مصنوعی، برای ایجاد یک منسوج نهایی قابل استفاده به کشیده شدن نیاز است؛ فرآیند کشش الیافی مانند اکریلیک، آنها را چند بار طول اصلیشان ارائه می دهد. در نتیجه هزینه ها کاهش پیدا می کند و کارآیی تولید بیشتر می گردد.

وقتی الیاف اکریلیک به نخ ریسیده شدند، بر روی بوبین ها بارگذاری می گردند و به تولیدکنندگان محصول نساجی تحویل داده می شوند. سپس این تولید کنندگان، نخ اکریلیک را به پوشاک، فرش و طیف متنوعی از دیگر کاربردها می بافند یا ممکن است نخ را با تغییرات جزئی به عنوان مواد مصرفی برای علاقمندان به محصولات کشباف بفروشند.

کارگران یا در کارخانه تولید یا در تأسیسات تولید منسوج ممکن است در معرض قرار گیری در برابر طیف گوناگونی از رنگ ها و به عمل آوری ها قرار گیرند. مثلا برای پارچه های اکریلیک به شدت به بازدارنده شعله نیاز است؛ مسلما بدون به عمل آوری های شیمیایی، پارچه اکریلیک بسیار خطرناک خواهد بود.

توجه به این نکته مهم است که تولید الیاف اکریلیک رنگی در فرآیندهای تولید شیمیایی امکان پذیر است که نیاز برای رنگ ها را حذف می کند.در مجموع فرآیند ساخت پارچه اکریلیک را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

پلیمریزاسیون: پلی آکریلو نیتریل پلیمر اکریلونیتریل در محلول مبتنی بر آب با استفاده از یک تکنیک واکنشی به نام پلیمریزاسیون رادیکالی تولید می گردد.

حل کردن: این پلیمر سپس با استفاده از حلال شیمیایی قدرتمند حل می گردد.

اکسترود نمودن: ماده ژل مانند حاصل سپس برای اکسترود شدن از طریق یک اسپینرت برای تبدیل به الیاف اکریلیک آماده است.

ریسندگی مرطوب یا خشک: این الیاف معمولا در محلولی از حلال مشابه در فرآیندی به نام ریسندگی مرطوب یا خشک لخته می شوند.

شستن و کشیدن: الیاف حاصل برای تبدیل شدن به فیلامنت های نازک و طویل، سپس شسته، کشیده و موجدار می گردند و می توانند به نخ ریسیده گردند.

بارگذاری: وقتی الیاف اکریلیک به نخ ریسیده شدند، بر روی بوبین ها بارگذاری می گردند و به سازندگان محصولات نساجی تحویل داده می شوند.

بافتن: سپس این تولید کنندگان، نخ اکریلیک را به پوشاک، فرش و طیف متنوعی از دیگر کاربردها می بافند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>