اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد پارچه اکریلیک

پارچه اکریلیک چه کاربردی دارد؟

چون پارچه اکریلیک مشابه با پشم طراحی شده است، لذا در بسیاری از کاربردهای مشابه با این الیاف طبیعی بسیار محبوب مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا تولید کنندگان پوشاک، الیاف اکریلیک را برای تولید ژاکت، دستکش، شلوار، ژاکت های کلاه دار و طیف متنوعی از دیگر لباسهای مخصوص آب و هوای سرد به کار می برند.

علاوه بر این، اکریلیک یک ماده محبوب برای ساخت فرش، رومبلی، قالیچه و دیگر دسته بندی های مرسوم محصولات خانگی تولید شده با پشم است.هر چند که اکریلیک در حالت طبیعی خودش بسیار شبیه به پشم است، اما با توجه به مکانیسم ریسندگی که برای تولید آن استفاده می شود، می تواند همانند پارچه های مشابه دیگر مانند پنبه نیز تولید گردد. تولید کنندگان می توانند انواعی از اکریلیک را که خز مشابه دارد، تولید نمایند که این لباس ها برای وسایل صحنه یا مشتریان می توانند مفید باشند.


الیاف اکریلیک به عنوان یکی از اجزاء سازنده الیاف کربن (در کاربردهای صنعتی بسیار مورد تقاضا هستند) نیز به کار می روند. با این حال الیاف اکریلیک به غیر از این مورد دیگر کاربرد صنعتی خاصی ندارند. هر چند که این پارچه به شدت باداوم است، اما قابلیت اشتعال پذیری آن سبب گردیده است تا برای استفاده در بسیاری از محیط های صنعتی مناسب نباشد.

یکی از کاربردهای اصلی الیاف اکریلیک به بافندگی ارتباط پیدا می کند. بیشتر افرادیکه تولیدات کشباف را به محصولات پشمی نفیس ترجیح می دهند، افراد آماتوری هستند که اکریلیک را به عنوان الیاف یادگیرنده یا نوعی نخ برای پروژه های ارزان و کم تأثیر به کار می برند.

هر چند که استفاده از اکریلیک به عنوان ماده کشباف، منتقدان قابل توجهی دارد، اما توانایی آن در حفظ رنگ و ارزان بودنش باعث گردیده است تا یک موقعیت عالی در بازار کالاهای سرگرمی کشباف داشته باشد.پارچه اکریلیک در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید کننده اصلی پارچه اکریلیک در جهان، چین است. این کشور بیش از 30 درصد از پارچه ها و پوشاک اکریلیک جهان را تولید می نماید و بزرگ ترین بازار لباس های اکریلیک نیز متعلق به کشور چین است. بازار اکریلیک و تلاش های تولیدی در چین در یک سرعت ثابت همچنان به رشد ادامه می دهند، اما بازار آمریکای جنوبی، در حال رشدترین بازار اکریلیک در جهان می باشد.

همانطور که بازارهای کشورهای عضو آ سه آن مانند هند و اندونزی به رشد ادامه می دهند، تولید پارچه اکریلیک در چین و دیگر کشورها برای پاسخ دادن به نیازهای افزایش مصرف الیاف اکریلیک، همزمان با آنها رشد خواهند کرد.

هر چند که چین، بزرگ ترین تولید کننده پارچه اکریلیک در جهان است، اما عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده الیاف اکریلیک جهان به شرکت هندی Aksa Akrilik Kimya Sanayii AŞ تعلق دارد. دیگر شرکت تولید کننده بزرگ اکریلیک نیز هندی است، اما شرکت چینی Dralon در جایگاه سوم قرار دارد.

قیمت پارچه اکریلیک به چه صورت است؟

اطلاعاتی در مورد قیمت کنونی برحسب پوند الیاف اکریلیک یا محصولات بافته شده اکریلیک در دسترس نیست. با این حال همانند دیگر پارچه های مصنوعی، جذابیت اصلی پارچه اکریلیک به هزینه تولیدی کم آن بر می گردد. این قیمت کم تولید الیاف اکریلیک سپس توسط تولید کنندگان محصولات نساجی حس خواهد شد و مصرف کننده نهایی از مزایای کاهش تولید اکریلیک در مقایسه با منسوجات طبیعی لذت خواهد برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>