اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف روفیکس

مشخصات فنی سقف روفیکس
ورق های سقف روفیکس از جنس فولاد DIN 1623-1 یا ST12 می باشد که در دو نوع گالوانیزه و روغنی و در ابعاد 0.8 میلی متر تولید می شود. اندازه و ابعاد ورقه های این نوع سقف متفاوت است. عرض سقف های روفیکس معمولا 82 سانتی متر و طول آن بسته به نیاز و انتخاب مشتری تا حداکثر 12 متر متغیر می باشد.

وزن این سقف ها در حدود 4 کیلوگرم بر متر مربع است که از نوعی صفحه فلزی مشبک تشکیل شده و در آن پروفیل های طولی به شکل موازی در فاصله های معین تعبیه می شوند. این صفحه مشبک دارای هفت ناودانی به شکل (V) و 7000 شبکه در هر متر مربع می باشد.

اجرا سقف روفیکس
در ابتدا قالب های روفیکس بر روی تیرهای فرعی به صورتی که جهت پروفیل ها در جهت تیرهای فرعی عمود است نصب می شوند. برای سهولت در اجرای این نوع سقف از گل میخ به عنوان برش گیر استفاده می شود. در محل قرارگیری گل میخ ها، قالب ها سوراخ شده و گل میخ از آنها عبور داده می شوند تا تمام قالب کاملا در تماس با بال فوقانی تیرهای فرعی قرار گیرند.

سپس شبکه میلگرد بدون نیاز به اسپیسر بر روی روفیکس نصب می شود و برش گیرها روی تیرها جوش داده می شوند. برش گیرها بر روی تیرهای فرعی نصب می شوند و نیروی افقی را از پوشش بتنی سقف به تیرهای فولادی منتقل می کنند. آن ها از جدا شدن پوشش بتن از روی تیر جلوگیری می کنند. در آخرین مرحله نیز عملیات بتن ریزی انجام می شود.

در هنگام اجرا سقف روفیکس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • صفحات قالب ها باید به خوبی به یکدیگر متصل شده باشند تا از خارج شدن شیره بتن جلوگیری کنند، زیرا نشت این مواد سبب می شوند تا حفره هایی در سطح بتن به وجود آید و بتن کرمو شود.
  • قبل از شروع بتن ریزی، باید قالب ها را از تمامی جهات بررسی نمود و از مقاومت دستک ها، پشت بندها و تیرهای نگهدارنده اطمینان حاصل کرد. همچنین قسمت های داخلی قالب ها را کنترل کنید و در صورت وجود اشیا اضافی، داخل قالب را به خوبی تمیز کنید.
  • دقت کنید که در تمام مراحل بتن ریزی چندین بار قالب ها را بررسی و در صورت لزوم آن ها را تنظیم کنید.
  • در صورتی که ارتفاع بتن شما بیش از 1.5 متر بود، از ناودان های فلزی یا لوله های پلاستیکی استفاده کنید تا از جدا شدن دانه های شن و ماسه و دوغاب از یکدیگر جلوگیری به عمل آورید.
  • در زمان ویبره کردن، دقت کنید که دستگاه ویبراتور را تا انتهای بتن پایین ببرید و حتی بتنی که قبلا ریخته شده را نیز تا ارتفاع حداکثر 20 سانتی متر ویبره کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>