اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تأثیرات محیط زیستی پارچه اکریلیک


پارچه اکریلیک چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

چون پارچه اکریلیک زیست تجزیه پذیر نیست، پس تأثیر منفی زیادی بر روی محیط زیست دارد. همچنین فرآیندهای تولید استفاده شده برای ساخت پارچه اکریلیک به کارگران و اکوسیستم های اطراف کارخانه های تولید آسیب وارد می کند.

فرآیندهای تولید استفاده شده برای ساخت پارچه اکریلیک به شدت فرار هستند و کارخانه های تولیدی که این الیاف را می سازند در صورتی که نتوانند مراقبت های لازم را تأمین نمایند، دائما در معرض خطر انفجار قرار دارند. طیف گسترده ای از مواد سمی در تولید پارچه اکریلیک به کار برده می شوند و اگر این مواد به صورت صحیح مدیریت نشوند یا دفع نگردند، به اکوسیستم های اطراف وارد می شوند و محل زندگی حیات وحش و انسان را با خطر رو به رو می کنند.

گازهای تولید شده در ساخت اکریلونیتریل به حدی مضر هستند که قبل از اینکه آنها بتوانند کارخانه تولید را ترک نمایند، به وضع قانون نیاز دارند تا بتوانند در محیط بسته به صورت مناسب فیلتر گردند.برخلاف پلی استر و دیگر پارچه های مصنوعی، از نظر عملی بازیافت پارچه اکریلیک غیرممکن است.

این مسئله نشان می دهد که روش های مؤثری برای دفع لباس های اکریلیکی وقتی آنها تولید می شوند، وجود ندارد. الیاف اکریلیک زیست تخریب پذیر نیست، بنابراین به سادگی در محیط زیست جمع می شوند و برای صدها سال تا زمانیکه به آرامی شروع به تجزیه شدن کنند، باقی خواهند ماند.

وقتی مصرف کنندگان شروع به شستشوی پارچه های مصنوعی می کنند، تکه های الیاف ریزی را تولید می نمایند که آنها را به منابع آب و اکوسیستم های سمی وارد می کنند. این بحران میکرو الیاف، تولید آب غیرقابل شرب را در مناطق شهری حاوی تراکم بالا تهدید می کند که در آن مصرف زیاد آب و تکنیک های تصفیه نامناسب آب آشامیدنی منجر به غلظت های بسیار بالای الیاف در هیدروسفر می گردد.

مثلا یک محقق بریتانیایی اخیرا کشف کرده است که فقط بار لباس های شسته شده می تواند تا 700 هزار میکرو الیاف را به وجود آورد و این میکرو الیاف پس از آن به خطوط ساحلی سراسر جهان ختم می شوند. این میکرو الیاف به بحران همه گیری پلاستیک ها در اقیانوس ها می افزایند.

علاوه بر این، اکریلونیتریل به عنوان یک ماده آلی فرار (VOC) برای ایجاد اوزون زمینی (ground ozone) پتانسیل بالایی دارد. این نوع اوزون باعث سمی شدن زمین می شود و بازده محصولات زراعی را کاهش می دهد. با این حال مشخص نیست که چگونه تولید الیاف اکریلیک می تواند این تأثیر زیست محیطی مخرب را به وجود آورد.

اکریلونیتریل همانند بیشتر الیاف مصنوعی از سوخت فسیلی مشتق می شود. بنابراین تولید پارچه اکریلیک سبب افزایش مصرف سوخت های فسیلی توسط انسان می شود، در حالی که این سوخت های فسیلی می توانست برای کاربردهای تولید انرژی حیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>