اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نکات مهم پارچه اکریلیک

پارچه اکریلیک علاوه بر خطراتی که می تواند برای محیط زیست ایجاد کند، ممکن است برای سلامتی انسان ها نیز مشکل آفرین باشد. در اوایل سال 1979 میلادی، انجمن محافظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) در مورد مونومرهای باقی مانده در پارچه اکریلیک که ممکن است سرطان زا باشند، ابراز نگرانی کرده است.

این مسئله از آن زمان توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته است: هر زمان که پوست شما با الیاف اکریلیک تماس پیدا می کند، احتمال ابتلای شما به سرطان بیشتر می گردد.

پارچه اکریلیک ذاتا بسیار اشتعال پذیر است. این مسئله باعث شده است تا این پارچه برای اجتناب از احتمال صدمه جدی به پوشنده با بازدارنده های سمی شعله فرآوری گردد. این نوع از بازدارنده های شعله که مورد استفاده قرار می گیرند، organophosphates نام دارند و این مؤلفه های سمی به تدریج در بدن انسان جمع می شوند.

در کل قرارگیری در معرض الیاف مصنوعی در طول فرآیندهای تولید، احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان پس از یائسگی را افزایش می دهد. الیاف مصنوعی مانند اکریلونیتریل باعث تولید باکتری ها نیز می شوند که می توانند سبب شرایط پوستی و ناراحتی کلی گردند.

شستشو

به یاد داشته باشید که هم آب سرد و هم آب گرم می تواند به پوشاک حاوی پارچه اکریلیک صدمه بزند. بنابراین همیشه لباس اکریلیک باید با آب ولرم مورد شستشو قرار گیرد. وقتی لباس اکریلیک با سرد شسته می شود، می تواند زبر گردد و حالت انعطاف پذیر خود را نیز از دست می دهد. پارچه اکریلیک وقتی با آب بسیار داغ شسته می شود، امکان ذوب شدن آن وجود دارد و این عامل شاید به ماشین لباسشویی و دیگر کالاهای موجود در آن آسیب وارد نماید.

همچنین پارچه اکریلیک نسبت به دیگر پارچه ها بیشتر مستعد پرزدهی است. اگر شما یک لباس اکریلیکی را با لباسی که از نظر رنگ تناسبی با آن ندارد، بشورید، پرزهایی به همان رنگی که لباس را با لباس اکریلیکی شسته اید، بر روی پارچه اکریلیک ظاهر خواهد شد.

گواهینامه های موجود برای پارچه اکریلیک

چون پارچه اکریلیک از طریق الیاف مصنوعی تولید شده است، لذا واجد شرایط دریافت گواهینامه ارگانیک از سوی سازمان های دولتی یا مستقل نیست. با این حال این نوع از پارچه به عنوان یک محصول واقعی، واجد شرایط دریافت گواهینامه از سوی سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است.

جهت تعیین اینکه پارچه اکریلیک واقعی است یا خیر، ISO به بررسی نمونه های محصول در فرآیندهای آزمایشی دقیق شیمیایی می پردازد. در نتیجه اکریلیک تأیید شده توسط ISO تضمین می دهد که اکریلیک، 100 درصد خالص است، اما در حال حاضر تکنیک خاصی برای بازیافت کردن مؤثر اکریلیک وجود ندارد، پس نمی توان گواهینامه خاصی را برای الیاف بازیافت شده پارچه اکریلیک ذکر نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>