اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جنرال موتورز: شورولت، بیوک، جی. ام. سی و کادیلاک
جنرال موتورز چیزی بیشتر از یک قرن در صنعت خودروسازی آمریکا فعالیت دارد و به پشتوانه این سابقه، جای خود را در میان غول های خودروسازی دنیا محکم کرده است. تأثیر جنرال موتورز در صنعت خودروسازی به جایی رسیده است که خودرو های ساخت زیرمجموعه های این برند را در بیشتر کشور های دنیا شاهد هستیم. به لحاظ فنی و مهندسی نیز رد پای جنرال موتورز در دیگر خودرو هایی که توسط دیگر خودروسازان ساخته می شوند به وضوح قابل مشاهده است.

همان گونه که حتماً در جریان هستید برند های بسیار معتبری مانند شورولت، بیوک، جی. ام. سی و کادیلاک در زیرمجموعه جنرال موتورز قرار دارند و خودرو های کلاسیک بیوک و شورولت برای ما ایرانی ها نیز خاطره انگیز به حساب می آید. جنرال موتورز ید طولایی در ساخت خودرو های عضله ای نیز دارد که در این بین می توان به کامارو و کوروت اشاره کرد. تمامی این موارد دست به دست هم داد تا جنرال موتورز در سال 2013 در جدول آمار فروش جهانی خودرو، مکان سوم را از آن خود کند.

شورولت
سال فعالیت: 1911 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: دیترویت، ایالت میشیگان
موسس: لوئیس شورولت (Louis Chevrolet) و ویلیام سی دورانت (William C. Durant)
شورولت یکی از محبوب ترین برند های آمریکایی به حساب می آید و تاریخ شکل گیری این برند به سال 1910 در شهر دیترویت باز می گردد، در آن زمان «لوئیس شورولت»، راننده مسابقات اتوموبیل رانی سوئیسی، همکاری اش را با «ویلیام سی دورانت»، یکی از مدیران اسبق جنرال موتورز، برای ساخت خودرو آغاز کرد. هدف این دو مهندس، تولید خودرو هایی بسیار شیک و رویایی بود و انصافاً هم باید گفت که این رؤیا را تمام و کمال به واقعیت تبدیل کردند.

شورولت در حال حاضر چیزی بیشتر از 30 مدل خودرو تولید می کند و نزدیک به 27 مدل دیگر نیز تولید می کرده که ساخت آن ها متوقف شده است. خودرو های ساخت برند شورولت سودآوری چشمگیری را برای این برند و برند اصلی جنرال موتورز به دنبال دارند.

کادیلاک
سال فعالیت: تأسیس در تاریخ 22 آگوست سال 1902 در میشیگان و ادامه فعالیت تاکنون
مقر دفتر های مرکزی: نیویورک سیتی در ایالت نیویورک
موسس: ویلیام مورفی (William Murphy)، لِموئِل بوئِن (Lemuel Bowen) و هِنری ام. لِلاند (Henry M. Leland)
کادیلاک دیگر برند معتبر آمریکایی است که به ساخت خودرو های لوکس و اشرافی معروف است. مدل های کلاسیک و قدیمی کادیلاک برای ما ایرانی ها هم شناخته شده است و خاطره های خوشی با این خودرو ها داریم و گاهی اوقات هنوز چشم مان به جمال کادیلاک های قدیمی و کلاسیک در خیابان ها روشن می شود.

چندین سال است که برند های اروپایی مانند مرسدس بنز و آئودی عرصه را به کادیلاک برای فروش خودرو در آسیا تنگ کرده اند و این برند آمریکایی برای اینکه قافیه را به رقبا نبازد، ساخت چندین مدل از کادیلاک را در چین آغاز کرده است. به لحاظ طراحی و اصول زیباشناختی نیز کادیلاک هایی که در چند سال اخیر تولید شده اند نظر طرفداران را به خود جلب کرده اند و در این زمینه می توان به کادیلاک اسکالید 2015 اشاره کرد که یکی از پرفروش ترین خودرو های این برند به حساب می آید.

بیوک
سال فعالیت: 13 ماه می سال 1903 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: دیترویت
موسس: دیوید دانبار بیوک (David Dunbar Buick)
بیوک نیز یکی دیگر از برند های آمریکایی است که این برند را با خودرو های لوکس و لاکچری که تولید می کند می شناسیم، این برند قدیمی و کلاسیک دستی در ساخت شاسی بلند های کم مصرف دارد و در این زمینه می توان به بیوک انکور 2013 اشاره کرد که محبوبیت این خودرو ادامه ساخت شاسی بلند های بیوک را تضمین کرد. اگر سن و سالی از شما گذشته باشد و علاقه مند به خودرو هستید، حتماً خاطره های خوشی با بیوک های قدیمی و کلاسیک نیز دارید.

جی. ام. سی
سال فعالیت: 1901 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: دیترویت
موسس: ویلیام. سی دورانت
جی. ام. سی واحدی از جنرال موتورز به حساب می آید و پیکاپ های این برند در تمام دنیا طرفدار دارند. این برند ید طولایی در ساخت شاسی بلند های کامپکت و کراس اوور دارد و که در این زمینه می توان به جی. ام. سی ترین (GMC Terrain) اشاره کرد.

فورد
سال فعالیت: 1903 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: دِربورن (dearborn) واقع در ایالت میشیگان
مؤسس: هنری فورد
در این قسمت به شناخته شده ترین برند آمریکایی رسیدیم که تأسیس آن به اوایل قرن بیستم میلادی باز می گردد و مؤسس آن کسی نیست به غیر از هنری فورد معروف. اگر زندگینامه هِنری فورد را مطالعه کرده باشید حتماً در جریان هستید که جناب فورد نقش مهمی در شکل گیری صنعت خودروسازی داشت و دستاورد های او دیگر صنایع مهم آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار داد. وی در صنعت خودروسازی انقلابی به پا کرد و فرآیند ساخت خودکار خودرو و تولید انبوه اتومبیل ها را می توان تنها یکی از دستاورد های فورد نام برد.

خودرو های مختلفی در زیر مجموعه برند های فورد تولید می شود که بیشتر این خودرو ها را در بازار با همان برند فورد می شناسیم و برند اشرافی و لاکچری لینکلن نیز در زیرمجموعه فورد قرار دارد.

خودرو های فورد از دیرباز تاکنون به عنوان قابل اعتماد ترین خودرو های آمریکایی شناخته می شوند و به همین دلیل در بازار آمریکا و بازار های جهانی این خودرو ها فروش چشمگیری دارند. این روز ها در گوشه و کنار دنیا کارخانه های تولید خودرو های فورد قرار دارد و گذشت سال ها نه تن ها از محبوبیت فورد کم نکرده است بلکه این برند آمریکایی همیشه در حال پیشرفت بوده است.

در میان دسته بندی خودرو ها نیز خودرویی نیست که فورد تولید نکند و تخصص ویژه ای در ساخت کرا س اوور، شاسی بلند، پیکاپ و خودرو های هیبریدی دارد. این امر باعث شد تا در سال 2013، برند فورد به عنوان بهترین فروشنده خودرو های کوچک در دنیا شناخته شود. این برند در سال 2013 در آمریکا در جایگاه پنجم خودروسازان پرفروش قرار گرفت. این خودرو ها در کنار آمریکا، در کشور های آسیایی و به خصوص چین نیز طرفداران زیادی دارند.

لینکلن
همان گونه که اشاره کردیم این برند در زیرمجموعه برند معظم فورد قرار دارد و با هدف تمرکز در ساخت خودرو های لوکس و اشرافی فعالیت می کند. به همین دلیل نیز برند لینکلن طرفداران زیادی پیدا کرد و توانست در سال 2014 چیزی حدود 21 درصد افزایش فروش داشته باشد. خودرو های ساخت دست لینکلن در چین نیز هواداران زیادی دارد و مدل های سدان این برند نقش مهمی در افزایش فروش لینکلن داشته اند.

خودرو های ساخت دست برند لیکلن به لحاظ فنی شانه به شانه برند کادیلاک شناخته می شوند و عملاً می توان گفت این دو برند نبض بازار خودرو های آمریکایی را در اختیار دارند.

فورد موستانگ
فورد برای اینکه در بازار خودرو های عضله ای، رقیب مطرحی برای کامارو داشته باشد خودروی فورد موستانگ را روانه بازار کرد. این خودرو محبوبیت زیادی در بازار پیدا کرد و این روز ها نه تنها در آمریکا، بلکه در دیگر کشور ها نیز فورد موستانگ یکی از شناخته شده ترین خودرو های عضله ای آمریکایی به حساب می آید. در این زمینه می توان به فورد موستانگ 2015 اشاره کرد که به لحاظ طراحی نسبت به مدل های قبل، جوان پسند تر ساخته شده بود و بهینه سازی هایی که در این خودرو شاهد بودیم باعث شد تا آمار فروش فورد موستانگ افزایش پیدا کند.

کرایسلر
سال فعالیت: 1925 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: آبُرون هیلز (Auburn Hills)، ایالت میشیگان
موسس: والتر کرایسلر (Walter Chrysler)
اگر از علاقه مندان دوآتشه برند های خودروساز آمریکایی باشید حتماً در جریان هستید که کرایسلر توسط برند ایتالیایی فیات خریداری شده است، اما از آنجایی که نزدیک به یک قرن، این برند خودروساز مشغول به ساخت خودرو های آمریکایی بود، کرایسلر را در فهرست بزرگان صنعت خودروسازی آمریکا قرار می دهیم.

از زمان ایجاد برند کرایسلر تاکنون تغییرات زیادی را در این برند و خودرو هایی که کرایسلر تولید می کند شاهد بوده ایم و این برند ورشکستگی بزرگی را تحمل کرد و چندین بار نیز میان شرکت های بزرگ خودروساز دست به دست شد تا اینکه در نهایت در سال 2014، فیات برند کرایسلر را خریداری کرد و از قرار معلوم کرایسلر دوران رکود را پشت سر گذاشته است و در آگوست سال 2014 گزارش هایی را مبنی بر افزایش بیست درصدی فروش خودرو های کرایسلر شاهد بودیم.

کارشناسان صنعت خودرو، دلیل افزایش فروش کرایسلر را در تمرکز این برند به ساخت خودرو های سدان لاکچری می دانند و سدان های بزرگ کرایسلر در میان بهترین سدان های آمریکایی شناخته می شوند.

داج
سال فعالیت: 1900 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: آبورن هیلز، میشیگان
موسس: جان فرانسیس داج (John Francis Dodge)، هوراس اِلجین داج (Horace Elgin Dodge)
این برند که در میان ما ایرانی ها با نام «دُوج» هم شناخته می شود از آن دسته برند های آمریکایی است که هواداران هرگز از خودرو های آن خسته نمی شوند و در میان 11 مدلی که در حال حاضر داج تولید می کند، خودرو های داج چلنجر (Dodge Chalenger) و داج چارژر (Dodge Charger)، به عنوان جذاب ترین و محبوب ترین خودرو های تولید شده توسط داج به حساب می آیند.

داج نیز مانند دیگر همقطاران آمریکایی خود از آن دسته برند های قدیمی شناخته می شود که نزدیک به یک قرن سابقه دارد و به غیر از 11 مدلی که به آن اشاره کردیم، پیش از این نیز 13 مدل خودروی دیگر تولید می کرد که در حال حاضر خط تولید آن ها متوقف شده است. داج ید طولایی در ساخت پیکاپ نیز دارد و پیکاپ «داج رام 2019» (Dodge Ram 2019) توانست لقب قوی ترین پیکاپ دنیا را از آن خود کند. این امر باعث شده تا فروش پیکاپ های داج کمک چشمگیری به افزایش فروش کلی خودرو های برند داج داشته باشد. خودروی داج کاروان (Dodge Caravan) نیز یکی دیگر از محصولات داج است که نظر علاقه مندان خودرو های کاروان را به خود جلب کرده است.

جیپ
سال فعالیت: 1941 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: تولیدو (Tolido)، ایالت اوهایو
شرکت مادر: صنایع خودروسازی فیات کرایسلر
برای شما در بالا از فراز و فرود های برند کرایسلر گفتیم و اشاره کردیم که این برند در سال 2014 پس از سال ها رکود، فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. کارشناسان صنعت خودروسازی یکی از دلایل افزایش این سودآوری را فروش چشمگیر خودروی جیپ گرند کروکی (Jeep Grand Cherokee)، می دانند قابلیت های این خودرو در مسیر های خاکی و به اصطلاح آف رُود باعث شد تا به یکی از کارآمدترین شاسی بلند های متوسط آمریکا تبدیل شود.

برند جیپ توسط فیات خریداری شد و اکنون خودرو های این برند با همان سبک و سیاق قدیمی و جذاب تولید می شوند. به همین دلیل نیز خودرو های ساخت دست جیپ همیشه فروش خوبی را آمریکا در دیگر کشور های دنیا تجربه می کنند. برای نمونه به فروش 973، 227 دستگاه مدل های مختلف چیپ می توان اشاره کرد که در سال 2018 فروخته شد.

تسلا موتورز
سال فعالیت: 2004 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: آلتِنبورگ (Altenburg)، آلمان
موسس: رولند گامپرت (Roland Gumpert)
اگر اخبار خودرو های سبز و الکتریکی را دنبال کرده باشید به احتمال زیاد نام تسلا به گوش شما خورده است و به خوبی در جریان هستید که این برند بیرق ساخت خودرو های الکتریکی را در اختیار دارد. تسلا ممکن است در کنار بزرگان صنعت خودروسازی آمریکا که بیشتر آن ها حدود یک قرن سابقه دارند، خودروسازی جوان به نظر برسد، اما حضور این برند در ساخت خودرو های الکتریکی باعث شد تا راه صد ساله را در یک شب طی کند و این روز ها تسلا را شانه به شانه بزرگان خودروسازی آمریکا در حال رقابت می بینیم.

کارشناسان صنعت خودرو پیش بینی می کنند اگر تسلا با همین روند به پیشرفت خود ادامه دهد در آینده به اندازه برند هایی مانند داج و شورولت محبوبیت پیدا خواهد کرد. تسلا در کنار فروش خودرو های الکتریکی، در ساخت پیشرانه های برقی و باتری های بادوام و باظرفیت نیز فعالیت می کند و آینده ای بسیار درخشان را در پیش رو دارد.

اِی. سی پروپلشن (AC Propulsion)
سال فعالیت: 1992 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: سن دیماس (San Dimas)، ایالت کالیفرنیا
موسس: آلن کاکونی (Alan Cocconi) و والی ریپِر (Wally Rippel)
تا این قسمت از خودروسازان آمریکایی گفتیم که نام این برند ها را شنیده بودید، اما بازار خودروی آمریکا بسیار گسترده است و در کنار غول های بزرگی که به آن ها اشاره کردیم، خودروساز های کوچک تری نیز وجود دارند که سهمی از این بازار را از آن خود کرده اند.

یکی از این برند ها را می توان «ای. سی پروپلشن» نام برد. این برند تخصص ویژه ای در تولید قطعات خودرو و به خصوص تجهیزات انتقال نیروی موتور به چرخ ها در خودرو های الکتریکی دارد. برند خودروساز «ای. سی پروپلشن» اهمیت ویژه ای به ساخت خودرو های کم مصرف الکتریکی می دهد و در همین راستا سابقه ساخت سه مدل خودرو با نام های «سیان ایکس. بی» (Scion XB)، «ئی. باکس» (eBox) و «پروپلشن تی. زیرو» (Propulsion Tzero) را در کارنامه اش دارد.

ای. ام جنرال (A.M General)
سال فعالیت: 1971 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: ساوث بِند (South Bend)، ایالت ایندیانا
شرکت مادر: اَمریکن موتورز کورپوریشن (American Motors Corporation)
برند ای. ام جنرال نام بسیار شناخته شده ای برای علاقه مندان به خودرو های سنگین آمریکایی است. این برند تجربه خوبی در ساخت خودرو های نظامی، ون های باربری، و اتوبوس دارد و مدل شهری خودروی بسیار معروف «هامر» (Hummer)، ساخت دست این برند است.

برند ای. ام جنرال به لطف محبوبیتی که خودروی «هامر» در آمریکا و بازار های جهانی به دست آورد، به برندی شناخته شده در دنیای خودروسازی تبدیل شده است و چه بسا که در آینده مدل های بیشتری از این برند را در بازار های جهانی شاهد باشیم.

دلورین (Delorean)
سال فعالیت: 1975 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: دیترویت، میشیگان
موسس: جان دلورین (John DeLorean)
احتمال زیادی وجود دارد که نام برند «دلورین» (Delorean) به گوش شما نخورده باشد، اما اگر اهل فیلم های سینمایی باشید و فیلم بسیار معروف «بازگشت به آینده» (Back To The Future) را دیده باشید، حتماً چشم شما به جمال خودروی معروفی که در این فیلم حضور داشت افتاده است. جالب است بدانید این خودرو که طراحی بسیار جالب و نوآورانه ای داشت و در های آن به سمت بالا باز می شد، ساخت دست برند «دلورین» بود و به همین دلیل نیز نام «دلورین» در میان طرفداران صنعت خودروسازی و علاقه مندان به سینما جاوادنه شد.

شوربختانه باید گفت این روز ها برند «دلورین» فعالیت زیادی در عرصه خودروسازی ندارد و بیشتر تمرکز این برند را در فروش لوازم یدکی خودرو شاهد هستیم. فروش مدل های کارکرده خودرو های بسیار محبوب «دی. ام. سی 12» (DMC-12)، نیز توسط برند «دلورین» انجام می شود.

پولاریس
سال فعالیت: 1954 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: مِدینا (Medina)، مینه سوتا (Minnesota)
موسس: اِدگار هِتین (Edgar Hetteen)، آلِن هتین، (Allen Hetteen) و دیوید جانسون (David Johnson)
در این قسمت به یکی دیگر از برند های خودروساز آمریکایی رسیدیم که تخصص ویژه ای در ساخت خودرو های شهری ندارد، اما در عوض برند «پولاریس» (POLARIS)، مختصص ساخت موتورسیکلت های چهار چرخ (ATV) و خودرو های مخصوص حرکت روی برف (SnowMobile) و خودرو های کوچک برای حمل و نقل در مسیر های کوتاه است.

این برند ممکن است در زمینه ساخت خودرو های شهری حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما موتورسیکلت های چهارچرخ و خودرو های مخصوص حرکت روی برفی که «پولاریس» می سازد در میان بهترین وسایل نقلیه دنیا شناخته می شوند.

پانوز ال. ال. سی (Panoz LLC)
سال فعالیت: 1989 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: برازِلتون (Braselton)، ایالت جورجیا
موسس: دَن پانوز (Dan Panoz)
این برند تمرکز ویژه ای در ساخت خودرو های اسپرت و ورزشی دارد و رودستر هایی (Roadster) که «پانوز ال. ال. سی» می سازد در گروه خودرو های اسپرت بسیار لوکس و شیک قرار می گیرند. برند «پانوز ال. ال. سی» در کنار ساخت این رودستر ها علاقه ای به ساخت خودرو های لوکس و اشرافی هم دارد و چند مدل خودروی اشرافی نیز در میان تولیدات «پانوز ال. ال. سی» به چشم می خورد.

زیمر
سال فعالیت: 1987 تاکنون
مقر دفتر مرکزی: سیراکیوز (Syracuse)، در ایالت نیویورک
موسس: پاول زیمر (Paul Zimmer)
برند زیمر از آن دسته برند هایی است که دست از سر خودرو های قدیمی بر نمی دارد و علاقه زیادی به ساخت خودرو هایی با حال و هوای قدیمی و کلاسیک دارد. برند خودروسازی «زیمر» (Zimmer)، در اوایل دهه 80 میلادی طرفداران زیادی داشت، اما کاسبی این برند در سال 1988 از تب و تاب افتاد و شاهد ورشکستگی برند «زیمر» بودیم.

در نتیجه حقوق قانونی این شرکت به «آرت زیمِر» (Art Zimmer) فروخته شد و از آن زمان تاکنون برند «زیمر» همچنان به فروش خودرو های کلاسیک ادامه می دهد.

تمام برند هایی که تاکنون از آن ها نام بردیم همچنان در صنعت خودروسازی آمریکا فعال هستند، اما اکنون که به پایان فهرست برند های معروف سلاطین خودروساز آمریکایی نزدیک می شویم، جا دارد به برند هایی اشاره کنیم که از پایان فعالیت آن ها سال ها می گذرد، اما به رغم اینکه این شرکت ها دیگر فعالیت ندارند، اما قسمتی از تاریخ خودروسازی آمریکا به حساب می آیند و خالی از لطف نیست اگر در ادامه اشاره ای به آن ها داشته باشیم.

آستین کارز کمپانی (Austin Cars Company)
سال فعالیت: 1929 تا ‍1946
مقر دفتر مرکزی: باتلِر (Butler)، پنسیلوانیا
شرکت مادر: استاندارد استیل کار کمپانی (Standard Steel Car Company)
این برند شروع بسیار امیدوار کننده ای داشت و خودرو های جیپ و رودستر را تحت نظارت برند انگلیسی استون مارتین تولید می کرد. اما از آنجایی که در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد، برند «آستین کارز کمپانی» پس از مدتی فعالیت، دچار ورشکستگی شد و دیگر قادر به تولید خودرو نبود، در نتیجه این برند پس از 17 سال با دنیای تولید خودرو خداحافظی کرد.

اَپِرسون
سال فعالیت: 1901 تا 1926
مقر دفتر مرکزی: کوکومو (Kokomo)، ایالت ایندیانا
موسس: ادگار اپرسون (Edgar Apperson)، اِلمر اپرسون (Elmer Apperson) و هاینز اپرسون (Haynes-Apperson)
همان گونه که از نام موسسان این برند پیدا است، توسط 3 برادر آمریکایی راه اندازی شد و در دهه 1910 میلادی یکی از معروف ترین برند های خودروسازی در آمریکا به حساب می آمد. این برند نوآوری های زیادی در ساخت خودرو داشت و اولین مدلی که توسط برند «اپرسون» ساخته شده بود در بازار با نام تجاری «اپرسون تورینگ کار»، (Apperson Touring Car) شناخته می شد و این خودرو در بازار آن زمان چیزی حدود 6 هزار دلار قیمت داشت.

بِیکِر موتور ویهایکِلز (Baker Motor Vehicles)
سال فعالیت: 1899 تا 1914
مقر دفتر مرکزی: کلیولند (Cleveland)، ایالت اوهایو
جالب است بدانید حدود یک قرن پیش خودرو های الکتریکی ساخته می شد و برند «بیکر موتور ویهایکلز» با کمک فلز برنج خودرو های الکتریکی خاصی را در آن زمان تولید می کرد. اولین خودروی تولیدی این برند در سال 1903 روانه بازار شد و این خودرو حتی به میان خودرو های کاخ سفید نیز راه پیدا کرد.

اوضاع برای «بیکر موتور ویهایکلز» به خوبی پیش نرفت و این برند نتوانست با تولیدات دیگر برند های خودروساز رقابت کند و از گردونه صنعت خودروسازی آمریکا حذف شد.

بیدل موتور کار کمپانی (Biddle Motor Car Company)
سال فعالیت: 1915 تا 1922
مقر دفتر مرکزی: فیلادفلیا، پنسیلوانیا
شرکت مادر: رالستون بیدل (Ralston Biddle)
این برند به عنوان اولین برند آمریکایی شناخته می شود که در ساخت خودرو های خود از دو لاستیک در هر چرخ، در کنار هم استفاده کرد. این برند نوآوری های زیادی در ساخت خودرو داشت و تولید رادیاتور های «وی» (V) شکل، صفحه فلزی مخصوص لوگوی سازنده خودرو و سپر های زاویه دار برای چرخ های خودرو را می توان از نوآوری هایی دانست که «بیدل موتور کار کمپانی» به صنعت خودروسازی عرضه کرد.

برند «بیدل موتور کار کمپانی» نتوانست پا به پای غول های خودروساز حرکت کند و زمانی که تولید خودرو به حالت انبوه رسید، این برند از چرخه رقابت خارج شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>