اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از فاکتورهای مهم در بخش صنعت ساختمان، حذف روش های سنتی و بالا بردن سرعت اجرای پروژه های ساخت و ساز است. یکی از المان هایی که باعث سرعت بخشیدن به عملیات ساخت می شود چگونگی ساخت سقف است. استفاده از روش های جدید ساخت سقف باعث کوتاه شدن زمان اتمام پروژه می شود.

امروزه اکثر مهندسین و سازندگان به سمت استفاده از روش های نوین ساختمان سازی گرایش پیدا کرده اند. سقف عرشه فولادی یکی از سقف های سبک در ساخت سازه است که امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوشته به بیان جزئیات بیش تر در این زمینه می پردازیم.

سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی یا متال دک
اصولا قالب بندی سقف یکی از مشکلات اجرایی سقف است که روند اجرا سقف را به تاخیر می اندازد، به همین دلیل مهم ترین بخش سقف عرشه فولادی یا متال دک ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای شکل آجدار می باشد. ورق های فولادی که بر روی تیرها تکیه کرده اند نقش قالب را ایفا می کنند و به این ترتیب در اجرا این نوع سقف نیازی به قالب بندی مجزا وجود ندارد.

استفاده از سقف عرشه فولادی این مشکل را حل می کند و مدت زمان اجرا سقف را کوتاه می کند. در مقایسه با سقف تیرچه بلوک، این نوع سقف وزن سبک تری دارد و سرعت اجرا آن بالاتر است.

سقف عرشه فولادی

تاریخچه ساخت عرشه فولادی
سقف عرشه فولادی در سال 1820 توسط مهندس هنری پالمر برای کنگره ای کردن ورق گالوانیزه در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفت. سیستم سقف عرشه فولادی در سال 1939 به طور رسمی با تدوین استاندارد صنعتی برای طراحی، اجرا و بهره برداری توسط انستیتو سقف فولادی، وارد صنعت ساختمان شد.

در طی چندین سال، تغییراتی بر روی این سقف انجام گرفت و در نهایت در سال 1980، سقف عرشه فولادی توسط شرکت های معتبر آمریکایی و اروپایی با عنوان سیستمی نوین و مطابق با تکنولوژی روز دنیا، مورد تایید و استفاده قرار گرفت.

این نوع سقف از سبک ترین و اقتصادی ترین نوع سقف در سازه های مختلف می باشد که از ورق گالوانیزه با مقاومت کششی حداقل 2300n/m می باشد. سقف عرشه فولادی در ابتدا به صورت رول بوده و توسط دستگاه Roll forming به شکل ذوزنقه ای یا همان عرشه فولادی در می آید.

سقف عرشه فولادی

طریقه تولید عرشه فولادی
ورق های عرشه فولادی ورق کویل با عرض 1 الی 1.5 متر و به صورت cold form ساخته می شوند. یعنی ورق فولادی را وارد دستگاه رول فرم شده می کنند و در طول مراحل مختلف، خم های طراحی شده و برجستگی ها به صورت مرحله ای به آن اضافه می شوند. در آخر پس از اینکه از دستگاه خارج شد، به وسیله اره برقی یا گیوتین به طول های مختلف و مورد نیاز برش داده می شوند.

قیمت سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی مانند سایر المان های فولادی، به قیمت روز ورق گالوانیزه بستگی دارد. همچنین ضخامت ورق گالوانیزه، نوع و کیفیت آلیاژهای بکار رفته در پوشش آن، ابعاد و متراژ مورد استفاده از سقف نیز از موارد تأثیرگذار در قیمت این محصول می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>