اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع سنگ گرانیت



انواع سنگ گرانیت چیست ؟

انواع سنگ گرانیت چیست ؟ طیف رنگی را از سفید تا سیاه تا صورتی محدود می کنند، اما چه چیزی باعث می شودیک نوع سنگ خاص آنقدر متغیر باشد؟ در اینجا خواهیم فهمید که چه چیزی گرانیت را به رنگ متفاوتی تبدیل می کند، آنچه در مورد کانی شناسی و منشأ آن به ما می گوید. شما ممکن است یک زمین شناس آماتور باشید، فقط کنجکاو باشید، یا به دنبال رنگ گرانیت خود هستید.

صرف نظر از این، شما ازانواع گسترده ای از گرانیت های مختلف شگفت زده خواهید شد. گرانیت یکی از رایج ترین انواع سنگ ها است که در همه چیز از ساختمان ها گرفته تا مجسمه ها استفاده می شود. این سنگ هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان سمبل قدرت و دوام در نظر گرفته می شود.

چه چیزی رنگ گرانیت را تعیین می کند؟

انواع رنگ گرانیت چیست ؟ این سنگ ترکیبی از مواد معدنی و سنگها است، در درجه اول کوارتز، فلدسپات پتاسیم، میکا، آمفیبول و ردیابی سایر مواد معدنی. این سنگ به طور معمول حاوی کوارتز 20-60، فلدسپات 10-65، و 5-15 mic میکا است. مواد معدنی تشکیل دهنده گرانیت به آن رنگ های بی نظیری را می دهند که در انواع مختلف گرانیت می بینیم.

نسبت نسبی مواد معدنی با رنگ های مختلف در این سنگ تا حد زیادی به دلیل منبع اصلی سنگ مذاب است که برای تشکیل گرانیت خنک می شوند. اگر سنگ مذاب در فلدسپات پتاسیم فراوان باشد، گرانیت احتمالاً رنگ صورتی ماهی را در خود جای می دهد.

از طرف دیگر، اگر سنگ مذاب در کوارتز و مواد معدنی تشکیل دهنده آمفیبول فراوان باشد، به احتمال زیاد یک لکه ای سیاه و سفید که معمولاً در کانترها دیده می شود.کوارتز - رنگ سفید شیری فلدسپات و رنگی غیر پتاسیم فلدسپات - رنگ صورتی ماهی قزل آلا -رنگ مشکی یا قهوه ای تیره - معمول طلای فلزی یا رنگ زرد - رنگ سیاه یا تیره رنگ ترکیبی ازمواد معدنی فوق بیشتر رنگهایی را که معمولاً در یک گرانیت مشاهده می کنیم تشکیل می دهد. حال بیاییدانواع این سنگ را تفکیک کنیم و یک مرور اجمالی از آنچه به رنگ آنها الهام می بخشد، خواهیم کرد.

انواع رنگ سنگ گرانیت چیست

گرانیت سفید

گرانیت سفید گرانیتی است که در درجه اول از مواد معدنی کوارتز (شیری سفید) و فلدسپات (سفید مات) تشکیل شده است. لکه های کوچک سیاه موجود در تصویر زیر احتمالاً دانه های کوچک آمفیبول است. این ممکن است به دلیل عدم وجود اجزای شیمیایی مورد نیاز برای تشکیل آمفیبول باشد.

گرانیت سیاه

‘رنگ سیاه’ معمولاً در سنگهای تجاری دیده می شود، اما اصلاً گرانیتی نیست. همانطور که گفته شد، گرانیت باید حداقل 20٪ کوارتز باشد، به این معنی که تمام سنگهای سیاه گرانیتی نیستند. معمولاً رنگ سیاه درحقیقت گابرو است، گابرو یک سنگ آذرین درونی شبیه به بازالت است.

گابرو در درجه اول از مواد معدنی پیروکسن، پلاژیوکلاز و مقادیر اندک الیوین (سبز تیره) و آمفیبول تشکیل شده است.

گرانیت صورتی

گرانیت به رنگ صورتی در نتیجه فراوانی فلدسپات پتاسیم درون گرانیت است. مشخصات کوچکی از کوارتز نیمه شفاف شیری، آمفیبول قهوه ای / سیاه تیره و فلدسپات مات سفید را می بینید. با این حال، در گرانیتی مانند ماده فوق معدنی اصلی فلدسپات پتاسیم است.

گرانیت سیاه سفید

آنچه در گرانیت زیر به نظر می رسد دارای قطعات کوارتز، فلدسپار و آمفیبول برابر است و یک گرانیت سیاه و سفید برجسته می سازد. این یکی از رایج ترین انواع گرانیت است و معمولاً در کانترهای گرانیتی مورد استفاده قرار می گیرد.

گرانیت قرمز

گرانیت قرمز نوعی گرانیت فراوان از پتاسیم فلدسپار صورتی است، که در آن k-feldspar رنگی قرمزتر از رنگ صورتی ایجاد می کند. همچنین، شما می توانید از اکسید آهن موجود در دانه های هماتیت و یا قرار گرفتن در فلدسپات، رنگ آمیزی قرمز دریافت کنید، در واقع همان فرایندی است که باعث می شود فلز زنگ زده یاقوت قرمز رنگ قرمز شود.

گرانیت آبی

شما می توانید آگهی های تبلیغاتی برای این سنگ آبی پیدا کنید، اما این تقریباً گرانیتی نیست. یکی از پتانسیل ها این است که این سنگ در واقع Larvikite است، گونه ای آذرین از مونزونیت و بعضا با وجود گرانیت بودن به آن ‘گرانیت آبی’ گفته می شود. جایگزین رایج دیگر آنورتوزیت است، صخره ای که دارای لابرادوریت آبی فراوان است و بعضا گرانیت آبی نیز به فروش می رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>