اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ارمنستان

صادرات به ارمنستان:
صادرات به ارمنستان همه ساله انجام می پذیرد. ارمنستان جزو کشور های اتحادیه اروپاست و به جهت همسایه بودن با ایران دارای مرز زمینی نیز می باشد.

به همین علت صادرات به ارمنستان جذابیت و سود بالایی دارد. هر ساله چندین نوع کالا به کشور ارمنستان صادر می شود. بهترین روش صادرات به این کشور همان مرز زمینی می باشد و شهر تبریز بهترین گزینه برای صادرات می باشد.

چه کالایی برای صادرات به ارمنستان بهتر است؟ و چه کالا هایی بیشتر به کشور ارمنستان صادر می شود؟

ارمنستان به علت نزدیکی به ایران و داشتن مرز زمینی و همچنین روابط خوب دو کشور بهترین گزینه بدلی صادرات است.

از جمله کالا هایی که به ارمنستان صادر می شود، شامل زعفران، نفت، پسته، محصولات نفتی، قیر، نیترات، آمونیاک، آمونیوم انفجاری، فروسیلیسیوم، شیشه فلوت، سولفور سدیم، مصنوعات مواد پلاستیکی، محصولات فولادی و آهنی و جوجه های یک روزه و چندین نوع اقلام می باشد.

صادرات چه کالا هایی به کشور ارمنستان ممنوع می باشد ؟
برخی کالا ها با ممنوعیت صادرات به این کشور مواجه هستند. از جمله این کالا ها لوازم یدکی و مواد ساخت سلاح، تجهیزات نظامی، اسلحه، مهمات، جنگ افزار‌های نظامی، البسه و پوشاک نظامی، دارو و مواد مخدر می‌باشند. اینها بخشی از کالا‌های است، که صادرات آنها به ارمنستان ممنوع می‌باشند.

چندین نوع میوه و صیفی جات به کشور ارمنستان صادر می شود ؟
علاوه بر کالا های نفتی و غیر نفتی میوه نیز با این کشور صادر می شود و همچنین گوجه فرنگی، پیاز و هویج نیز جزو محصولات صادراتی به این کشور می باشند. سالانه حدود 300 تن پیاز از کشورمان به ارمنستان صادر می شود.

همچنین صادرات گل و گیاه نیز به کشور مذکور از طریق ایران انجام می شود. نکته قابل توجه دیگر صادرات جوجه‌های شتر مرغ برای اولین بار از دامغان به ارمنستان انجام شده است.

صادرات طیور و فرآورده‌های آن نیز به ارمنستان ممنوعیتی ندارد و هم به صورت جوجه‌های یک روزه و هم به صورت گوشتی و هم تخم مرغ به این کشور صادر می‌شوند.

در اینجا شما را با مهم ترین و ضروری ترین کالا های صادرات شده به ارمنستان آشنا خواهیم نمود:

  • سوخت های فسیلی.
  • محصولات پلاستیکی.
  • مواد شیمیایی معدنی و فلزات گران بها.
  • محصولات سرامیکی.
  • مواد معدنی گوگرد، آهک، خاک، نمک، گوگرد، سیمان و گچ.
  • آهن و فولاد.
  • هندوانه، انواع میوه و مرکبات، آجیل.
  • شیشه و ظروف شیشه ای.

آمار صادرات از ایران به ارمنستان:
همانطور که گفته شده به علت نزدیکی و همچنین به علت دارا بودن مرز زمینی با ارمنستان، صادرات به این کشور بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌باشد. صادرات به ارمنستان از دیرباز انجام می شده و امروزه نسبت به قبل پیشرفت‌هایی نیز داشته است.

آمار صادرات به کشور ارمنستان:
طبق آمار که سازمان جهانی تجارت تهیه کرده است، در سال 2018 ایران 269.2 میلیون کالا به کشور ارمنستان صادر نموده است. در سال 2018 ایران سومین شریک تجاری کشور ارمنستان محسوب می‌شد و صادرات زیادی بین ایران و ارمنستان انجام می‌شد. البته صادرات کالای ایرانی به این کشور جهش و رشد چشم گیری نسبت به قبل داشته است.

طبق آخرین آمار صادرات کالا‌های مختلف از ایران به ارمنستان از سال 2010 تا سال 2019 نوسانات زیادی داشته و در طول این سال‌ها افت خیز‌های زیادی داشته است. در سال‌های 2010 تا سال 2012 چیزی حدود 220 میلیون کالا از ایران به ارمنستان صادر شده است.

در سال 2013 امار صادرات کالا به این کشور بسیار نا چیز بوده است. سپس در سال های 2014 و 2015 حدود 200 میلیون کالا به کشور ارمنستان صادر شده است. طی سال‌های 2016 و 2017 بین 160 الی 180 میلیون کالا به کشور مذکور صادرات انجام شد و در سال 2018 چنانچه گفته شد، بالاترین آمار صادرات به این کشور انجام شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>