اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در چهار دهه گذشته و با آغاز از سال 1970 خودروسازی کره از یک صنعت کوچک و تحت کنترل دولت به یک بازیگر مهم در بازار جهانی مبدل شده است.

سه شرکت اصلی هیوندای موتور، دوو موتور و کیا موتور حدود 90 درصد بازار کره جنوبی را در اختیار دارند و بقیه بازار بین تولیدکنندگان کوچک داخلی و واردات تقسیم شده است.

کیا، بزرگ ترین خودروساز کره پس از هیوندای در سال 1998 توسط هیوندای خریداری شد. شرکت ادغامی هیوندای-کیا از نظر حجم تولیدات پس از شرکتهایی مانند تویوتا و ژنرال موتور، فولکس واگن و فورد مقام پنجم دنیا را دارد.

در حال حاضر کره به عنوان پیشرفته ترین و پیچیده ترین خودروساز دنیا در بین کشورهایی مثل امریکا، ژاپن و آلمان قرار گرفته است.

*صادرات محصولات هیوندای به 193 کشور دنیا

هیوندای، بزرگ ترین شرکت خودروسازی دنیا در سود، چهارمین شرکت خودروسازی دنیا در تعداد فروش و نخستین خودروساز دنیا در سرعت رشد است.

این شرکت در سال 1967 تأسیس شد.دفتر اصلی این شرکت در شهر سئول کره جنوبی است؛ کارکنان این شرکت حدود 75000 نفر و ظرفیت تولید سالانه آن در شهر اولسان، 1.6 میلیون است.
محصولات این شرکت از طریق 6000 نمایندگی و نمایشگاه به 193 کشور دنیا صادر می شود.

*کیا قدیمی ترین شرکت خودروسازی کره

اولین بار نام کیا موتورز در ایران به واسطه تولید پراید شناخته شد. شاید بد نباشد بدانید، کیا موتورزی که اکنون محصولاتش در ایران حداقل 80میلیون تومان قیمت دارند، کار خود را تولید دوچرخه آغاز کرده بود!

کیا قدیمی ترین شرکت خودروسازی کره جنوبی است که در 9 ژوئن 1944 به عنوان یک تولید کننده لوله های فولادی و قطعات دست ساز دوچرخه در حومه شهر سئول تأسیس شد.

در سال1951 ( 1329ش) کیا شروع به ساخت دوچرخه کامل کرد. این شرکت کره ای در سال 1957 (1335 ش) موتور سیکلت، سپس در سال1962 (1340 ش) کامیون و سال1974 ( 1352 ش) اتومبیل.

این شرکت اولین کارخانه مونتاژ خودرو خود را در سال 1973 ( 1351 ش) افتتاح کرد.

کیا موتورز حالا سه سایت تولیدی در کره جنوبی و یک کارخانه در کشور اسلواکی، دو کارخانه در چین و یک شاخه آمریکایی به نام «کیا موتورز آمریکا» دارد که در 20 اکتبر 2006 به عنوان اولین کارخانه مونتاژ محصولات کیا در وست پوینت ایالت جورجیا با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار افتتاح شد.

از سال 2005، کیا تمرکز ویژه ای بر بازار اروپا داشته و فروش محصولاتش از مرز یک میلیون دستگاه گذشته است و کیا موتورز هم اکنون رو به توسعه ترین خودروساز در آن قاره می باشد و این تنها یکی از موفقیت های این شرکت با سابقه در بازار اروپا است.

کلمه»کیا از حروف چینی کی، به معنی «به وجود آمده و برخاسته از» وکلمه «ا» با اشاره به آسیا مشتق شده است و هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند معنای «برخاسته از آسیا» را نمایان می سازد.

*سانگ یانگ چهارمین خودروی برتر کره

سانگ یانگ چهارمین خودروی برتر در کره شناخته می شود. می توان گفت عمر سانگ یانگ نیز هم قد ایران خودروی خودمان است. شرکت سانگ یانگ در اصل از ادغام دو شرکت ها دانگ-هاون (تأسیس 1954) و شرکت دانگ بنگ (تأسیس 1962) تشکیل شد.

در سال 1964، شرکت خودروسازی هادانگ هاون تولید انواع جیپ، اتوبوس و کامیون برای نیروی زمینی آمریکا را آغاز کرد.

در سال 1976 این شرکت تولید انواع خودروهای ویژه را آغاز کرد. در سال 1977، نام این شرکت به دانگ-ای موتور تغییر یافت و در سال 1986 این شرکت توسط گروه تجاری سانگ یانگ خریداری شد و سرانجام سانگ یانگ متولد شد!

در سال 1991 این شرکت شراکت فنی خود را با شرکت دایملر-بنز آغاز کرد و در سال 1997 شرکت دوو موتورز کنترل این شرکت کره ای را از گروه تجاری سانگ یانگ گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>