اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد سنگ گرانیت

کاربرد سنگ گرانیت ؟

1 استفاده در باستان

هرم سرخ مصر، که به دلیل رنگ سرخ روشن سطوح آهکی آن نامگذاری شده، سومین اهرام مصر است. هرم Menkaure، به احتمال زیاد درتاریخ 2510 قبل از میلاد، از بلوک های سنگ آهک و گرانیت ساخته شده است. هرم بزرگ جیزه (حدود 2580 سال قبل از میلاد) حاوی توده گرانیتی عظیمی است که از ‘رنگ قرمز آسوان’ ساخته شده است.

اهرام سیاه ویران شده از زمان سلطنت آمنه سوم، دارای یک هرم گرانیت جلا یا سنگ فرش بود که هم اکنون در سالن اصلی موزه مصر در قاهره به نمایش در آمده است، مصارف دیگر این سنگ در مصر باستان شامل ستون ها، روتختی درب ها، آستانه ها و روکش های دیواری و کف است.

Rajaraja Chola از سلسله Chola در جنوب هند، نخستین معبد از جنس گرانیت جهان را در قرن یازدهم میلادی در Tanjore هند ساخته شده است. معبد Brihadeeswarar اختصاص داده شده به لرد شیوا در سال 1010 ساخته شده است. اعتقاد بر این است که Gopuram (زینتی، بخش فوقانی حرم) دارای 81 تن توده این سنگ است. این بلندترین معبد در جنوب هند بوده است.

بخش اعظم این سنگ در دوران باستان درامپراتوری روم، مصر و همچنین در ترکیه است. گرانیت بخشی جدایی ناپذیر از زبان رومی است که بر روی یاد بود ها حک شده است.

2 موارد استفاده مدرن گرانیت چیست ؟

مجسمه سازی و کاربرد های مدرن: در بعضی مناطق، گرانیت برای سنگ قبرها و یادبودها مورد استفاده قرار می گیرد. گرانیت یک سنگ سخت است و برای حکاکی با دست به مهارت احتیاج دارد. تا اوایل قرن 18، در دنیای غرب، گرانیت با ابزار دستی صیقل داده و حکاکی می شد تا اینکه الکساندر مک دونالد طی یک اختراع بزرگ توانست دستگاه برش با بخار را راه اندازی کند تا به یک موفقیت مهم در صنعت سنگ دست یابد.

در سال 1832، نخستین سنگ قبر سنگی تهیه شده از گرانیت Aberdeen که در یک قبرستان انگلیسی بنا شد، این امر باعث ایجاد حسی در تجارت بیشتر سنگ در لندن انگلستان شد و برای سالها ی متوالی تمام گرانیت های جلا داده شده از مک دونالد وارد کشور شدند، در نتیجه کار مجسمه سازویلیام لسلی، و بعداً سیدنی فیلد، یادبودهای گرانیت به یک سمبل مهم درانگلیس تبدیل شد.

گرانیت چه در ایران و چه در خارج از کشور برای مصارفی همچون، کفپوش کارخانه، کفپوش منازل، سنگفرش خیابان، سنگ نما، سنگ پله، سنگ صفحه کابینت، سنگ اپن، سنگ کوبیک و در دیگر مصارف استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>