اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ تراورتن چیست؟

نمای ساختمان یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام طراحی و ساخت آن مدنظر قرار می گیرد. ساختمان های لوکس با نمای بیرونی سنگی و چشم گیر، جزو زیباترین جلو ه های شهر هستند که چشم هر بیننده ای را خیره می کنند.

در این میان، سنگ تراورتن به دلیل تنوع رنگی و الگوی فوق العاده آن بهترین انتخاب برای این ساختمان ها بشمار می رود. اما برای دانستن اینکه سنگ تراورتن چیست و بیشتر با این هدیه زیبای طبیعت به خانه هایمان آشنا شوید با این مقاله همراه شوید.

سنگ تراورتن چیست

سنگ تراورتن نوعی سنگ تزئینی است که در دسته سنگ های آهکی متخلخل قرار می گیرد. این سنگ ها در حقیقت از رسوبات چشمه های آب گرم به جا مانده اند و حفره های روی سنگ ها نیز ناشی از گازهای محبوس در همین آب های گرم هستند.

تنوع رنگی و الگویی بالای سنگ های تراورتن آن ها را به انتخابی ایده آل و گسترده برای طراحی نماهای ساختمان ها، دیوارها و کف استخرها، کف پوش ها و سنگ فرش ها تبدیل کرده است. ضمن این که میزان تخلخل و کیفیت سنگ ها نیز تنوع بسیاری دارد، دست علاقه مندان را برای انتخاب باز گذاشته است.

این سنگ خارا اگرچه تا چند سال پیش به عنوان یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین سنگ های تزئینی شناخته می شد، اما اخیرا با توجه به افزایش عرضه در بازار و کاهش چشم گیر قیمت و تنوع بالا، جایگاه گسترده تری در بین خانه ها و خانواده ها پیدا کرده و حتی به عنوان جایگزینی برای سنگفرش کف حیاط، دیوارپوش و کفپوش سالن های تشریفاتی و استخرها و حتی به عنوان راه پله و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به ویژه که سنگ تراورتن، بهترین انتخاب برای محیط های با آب و هوای گرم است و قیمت مناسب آن در قبال عمر طولانی اش، هر خریداری را مجذوب می کند.سنگ تراورتن چیست می توان گفت در حقیقت سنگی میان سنگ مرمر و آهک که در کنار چشمه های آب گرم و به ویژه غارهای آهکی به وفور یافت می شود.

حفره های فراوان موجود در بافت این سنگ، همان طور که عنوان شد، ناشی از گازهای محبوس در آب های گرم هستند و باعث می شوند سطح سنگ، صیقلی و لیز نباشد و گزینه ای مناسب برای کف مکان هایی باشد که رطوبت بالایی را تجربه می کنند.

دلیل استفاده از سنگ تراورتن در کف استخرها دقیقا همین موضوع است. در عین حال، این خلل و فرج، علاوه بر کاربردی بودن زیبایی مضاعفی نیز به سنگ بخشیده اند.بافت سنگ تراورتن به گونه ای است که رویه خارجی آن علیرغم دمای بالای محیط خنک می ماند و به همین دلیل نیز بهترین انتخاب برای کف و دیوار استخرها محسوب می شود.

ضمن این که بافت خاص و زبر آن نیز باعث می شود تا استفاده از این سنگ ها در نمای ساختمان ها یا سنگ فرش فضاهای بیرونی قدمت و اصالت خاصی را به محیط ببخشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>