اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیرچه بلوک

مراحل ساخت بلوک مورد استفاده در تیرچه بلوک
در ابتدا برای تهیه ملات بلوک، آب را با 15 فرغون فیلر، 1 فرغون ماسه بادی و 210 کیلوگرم سیمان مخلوط کنید. این مواد برای تولید حدود 180 عدد بلوک کافی می باشد. پس از آماده شدن ملات، آن را در دستگاه بلوک زنی قرار دهید. این دستگاه ها قادرند 4 بلوک را به طور همزمان تولید کنند. پس از اینکه بلوک ها آماده شدند، آن ها را بر روی سکویی قرار دهید تا خشک شوند. سپس هر روز به آن آب دهید تا از پوکی آن جلوگیری شود. بلوک ها در هوای آفتابی، پس از هفت روز حاضر و قابل استفاده می شوند.

نحوه انبار نمودن تیرچه بلوک
برای انبار کردن و قرار دادن تیرچه ها بر روی یکدیگر باید احتیاط لازم صورت پذیرد، چرا که باید به گونه ای قرار گیرند که بتن موجود در زیر آن ها خرد نشود. بهتر است تیرچه ها به پهلو خوابانده نشوند و بیش تر از ده ردیف بر روی هم قرار نگیرند.

تیرچه بلوک

نحوه اجرا سقف تیرچه بلوک
در ابتدا باید تیرچه ها را بر روی پل های اصلی یا همان تیرهای فلزی کار بگذارید. فاصله بین تیرچه ها را با بلوک های توخالی پر کنید و پس از اینکه میلگردهای حرارتی و میلگردهای تکمیلی را نصب کردید، بتن دال سقف را بریزید.

به محض این که تیرچه ها و بلوک های انتهایی بین دو تکیه گاه اصلی قرار گرفتند، شمع بندی و قالب بندی به وسیله چهار تراش عمود بر تیرچه که در مورد تیرچه ها پیش ساخته خرپایی، فاصله آن ها از همدیگر 1 تا 1.2 متر است، انجام می شود. همچنین آرماتورهای اصلی تیرچه باید به طول 15 تا 10 سانتی متر با تیرهای اصلی درگیر شوند و به هیچ وجه نباید این آرماتورها را به تیرهای فلزی جوش داد.

تیرچه ها به استثنا تیرچه ها با جان باز، قبل از یکپارچه شدن سقف، توانایی تحمل بار را ندارند و باید توسط تعدادی چهارتراش و پایه به طور مناسبی نگهداری شوند. در زمان اجرا باید خیز مناسبی به تیرچه ها به سمت بالا داد تا بعد از اجرا و یکدست شدن سقف، این خیزها برداشته و حذف شوند. مقدار استفاده از خیز در کارگاه ها با تجربه به دست می آید اما معمولا برای هر متر طول دهانه، 2 میلی متر خیز را در نظر می گیرند.

در واقع چار تراش و شمع باید به گونه ای نصب شوند که بتوانند در برابر نیروهای وارده مقاومت کنند. این تراش ها و شمع ها را باید طبق اصول و قواعد مربوط به آن ها، به یکدیگر متصل کنید. دقت کنید که زمان برداشتن پایه ها باید طبق مندرجات آیین نامه بتن ایران انجام گردد.

نکات اجرایی

  • عرض تیرچه ها نباید از 10 سانتی متر کم تر باشد.
  • فاصله قرارگیری محور تا محور دو تیرچه متوالی باید از 70 سانتی متر کم تر باشد.
  • حداقل فاصله دو بلوک بعد از نصب در دو سمت یک تیرچه نباید از 6.5 سانتی متر کم تر باشد.
  • بتن پوششی بخش بالایی تیرچه باید کم تر از یک دوازدهم فاصله محور تا محور تیرچه ها باشد.
  • قطر سقف برای تیرهایی با تکیه گاه ساده نباید از یک بیستم دهانه کم تر باشد.
  • حداکثر دهانه مورد پوشش قرار گرفته یا تیرچه های منفرد، نباید از 8 متر بیش تر شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>