اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به طور کلی می توان گفت سقف شیبدار به سقفی گفته می شود که شیب حداقل 15 درجه ای و حداکثر 70 درجه ای داشته باشد. سقف شینگل از جمله رایج ترین سقف برای پوشش بام های شیبدار در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری می باشد.

امروزه از آن به عنوان پوشش اصلی بام و پوشش نما ساختمان استفاده می شود. شینگل لایه ای از جنس قیر فرآوری شده می باشد که برای پوشش سقف شیبدار مورد استفاده قرار می گیرد. این پوشش از مشتقات نفت، سیلیس و لایه های مختلف ساخته می شود.

سقف شینگل

در تولید شینگل مواردی مانند مقاومت در برابر ضربه، وزش باد، تغییرات آب و هوایی، ایزولاسیون در برابر تغییرات دمایی و شکل گیری به فرم های دلخواه مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند. شینگل نوعی پوشش برای سقف های شیب دار است که با لایه ای از فایبر گلاس مقام می شود و رنگ پردازی سطح آن با گرانول های سنگی صورت می گیرد که این امر باعث ثبات رنگی شینگل می شود.

حداقل شیب برای نصب سقف شینگل 20 درصد می باشد. سیستم سقف شینگل در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم بوده و به مدت چند سال نیاز به نگهداری و مراقبت ندارد. ساختار سقف شینگل به گونه ای است که اجزا آن دارای شکل مستطیلی بوده و تخت و مسطح می باشند و از پایین به سمت بالا گذاشته می شوند.

مصالحی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، جنس متفاوتی دارند. برای مثال سنگ، چوب، فلز، پلاستیک، سیمان و مصالح کامپوزیتی از جمله مصالحی هستند که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. سقف های شینگل انواع متفاوتی دارند که از جمله می توان به سقف شینگل دولایه و سقف شینگل لانه زنبوری اشاره کرد.

تاریخچه سقف های شینگل
شینگل از متداول ترین و پرمصرف ترین پوشش های سقف شیبدار به حساب می آید که برای اولین بار حدود 17 سال پیش در کشور آمریکا به دست معماران و متخصصان آمریکایی طراحی و به مرحله اجرا رسید. دیری نگذشت که این سقف مورد توجه مردم قرار گرفت و در فاصله کوتاهی به کانادا نیز رسید و در آن جا نیز گسترش یافت.

در نهایت این پوشش در کشورهای اروپایی و آمریکایی جای خود را به سقف های سفالی داد و جایگزین روش های سنتی شد. این محصول در سال 1389 بالاترین میزان فروش را در بین سایر سقف ها در آمریکا به خود اختصاص داد و به عنوان بهترین پوشش شناخته شد. این محصول در سال 1380 به ایران رسید و به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

سقف شینگل

اجرای سقف شینگل
همان گونه که گفته شد، یکی از مزایا استفاده از سقف شینگل نصب آسان آن می باشد. آن چه که در اجرا و نصب سقف های شینگل حائز اهمیت می باشد، در نظر گرفتن کلیه جزئیات مانند آب بندی دودکش ها و آبروها می باشد.

برای اجرای سقف شینگل در ابتدا باید صفحات چوبی مخصوص با نام OSB بر روی زیرسازی فلزی نصب شود. سپس بر روی آن از یک لایه آب بند یا ایزوگام استفاده می شود. پس از آن پوشش عایق رطوبتی پس از مرحله زیر سازی نصب شده و پس از آن پوشش سقف شینگل با استفاده از میخ های مخصوص بر روی آن نصب می شود.

قیمت سقف شینگل
سقف های شیبدار شینگل انواع مختلفی دارند و قیمت هر یک از آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند، متفاوت می باشد. از جمله فاکتورهایی که بر قیمت سقف های شینگل تأثیرگذار می باشد، می توان به جنس مصالحی که به این منظور به کار رفته است اشاره کرد.

برای مثال سقف های شینگل از جنس سفال و ورق های گالوانیزه که بیش تر از سایر متریال ها از مشکل آب بندی برخوردار می باشد، نسبت به سایر سقف های شینگل دارای قیمت کم تری می باشد. برند سقف و شرکت تولید کننده نیز از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت این محصول می باشد. هرچه محصول از برند مشهورتری برخوردار باشد، قیمت بیش تر نیز دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>