اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ تراورتن چیست؟

نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ های تزیینی به شمار می رود. این سنگ بجا مانده از رسوبات آب های معدنی غارها یا چشمه های آب گرم یا از رسوب کف دریاها و رودخانه ها است که به صورت پهنه های نسبتا وسیع دیده می شوند. وزن مخصوص سنگ تراورتن 2500 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

سنگ تراورتن در برابر تغیرات آب و هوایی و باران و برف مقاوم می باشد و از لحاظ رنگ بندی متنوع نیز هست، سنگ های تراورتن در طبیعت به رنگ های سفید، کرم، شکلاتی، قرمز، گردویی، زرد، لیمویی، سیلور و شکلاتی خود نمایی می کنند و برای استفاده از سنگ تراورتن هیچ محدوده فضایی تعریف نشده است تراورتن ها می توانند هم در فضاهای بیرونی ساختمان ها و هم فضاهای داخلی قابل استفاده باشند.

تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت

قیمت سنگ تراورتن طبیعی معمولا بیشتر از سنگ مرمریت است، اما سنگ مرمریت طبیعی دارای قیمت بالاتری برای کفپوش است. البته هزینه ها با توجه به کیفیت سنگ متفاوت است. هر مترمربع سنگ ممکن است بین 10 تا 200 هزار تومان هزینه داشته باشد.

بافت مرمریت بسیار صاف است و با حالت براق به رنگ صیقلی تولید می شود. این سنگ تمایل دارد تا کمی از درخشش پر زرق و برق نیز داشته باشد.تراورتن ظاهرا متخلخل است، و به نظر می رسد طبیعی تر و دارای بافت است.

با این حال، زمانی که محکم چسبانده شده، پلاک تراورتن صاف و مناسب برای کف و یا به عنوان کفپوش های حمام در نظر گرفته شود. این سنگ نسبتا نرم و جذب کننده آب است، بنابراین لازم است چند لایه رزین برای جلوگیری از نفوذ آب به سنگ استفاده شود.

رنگ های تراورتن به طور معمول گرم هستند و از سفید یا کرم تا بژ، طلایی، قهوه ای و حتی قرمز می باشند.اگر چه سنگ مرمریت گاهی اوقات تک رنگ است، اغلب آن یک رنگ با رگه های دیگری از طریق آن در حال اجرا، مانند سفید با رگه های خاکستری یا سیاه و سفید است. دیگر رنگ های رایج شامل سیاه و سفید، خاکستری، صورتی، آبی یا سبز می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>