اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان



سنگ کوارتزیت چیست؟



تفاوت بین سنگ گرانیت و کوارتزیت

سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی است که از زمین استخراج می شود و سپس به اسلب های مختلف برش داده می شود. سنگ گرانیت در طول زمان آزمایش خود را پس داده و جذبه جهانی پیدا کرده است.

مطمئنا برخی رنگ های خاص آن بعد از گذشت یک دهه ممکن است قدیمی به نظر برسند اما به طور کلی در انتخاب گرانیت به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت اشتباه نمی کنید چرا که باعث می شود بتوانید خانه هایتان را گران تر به فروش برسانید.

ولی سنگ کوارتزیت برای قابل استفاده شدن محصول مهندسی است که از حدود 93 درصد کوارتز طبیعی و 7 درصد رزین ساخته شده است.سنگ گرانیت و کوارتز از محبوب ترین متریال ها برای انواع صفحه کابینت آشپزخانه و کانتر به شمار می روند. هر دو سنگ کوارتز و گرانیت مزایا و معایب و تفاوت هایی دارند که در ادامه مقاله به مقایسه آن می پردازیم.

قیمت سنگ کوآرتزیت از 80 دلار هر فوت مربع شروع می شود و تا نهایتاً به قیمت 140 دلار با هزینه نصب آن می رسد. قیمت گرانیت از 80 دلار در هر فوت بر مربع شروع می شود و تا 225 دلار نیز می رسد.

تفاوت بین کانتور گرانیت و کوارتزیت

کانترهای گرانیت از سنگ خالصی به وجود آمده اند که در طبیعت یافت می شوند. سنگ با تیغه هایی برش خورده و صاف می شود به صورت کاشی یا سنگ گرانیت یکدست عرضه می شود و سپس آن را صیقلی می دهند و برای فروش آماده می کنند.

سنگ های کوآرتزیت در مقابل از خرد کردن سنگ های کوآرتزیت به وجود می آید که به آن رنگدانه و رزین (و ترکیبی از مواد شیمیایی به اسم پیونده) اضافه می کنند. البته بیشتر این ترکیب از سنگ کوآرتزیت تشکیل شده است. اما اگر کانتری می خواهید که تمام سنگ باشد، گرانیت را می توانید انتخاب کنید.

با وجود اینکه سنگ گرانیت زیبایی خاص خود را دارد، نقاط ضعف خود را نیز دارد. این سنگ در هنگام نصب باید عایق کاری شود و شخص مورد اعتمادی آن را نصب کند. سنگ کوآرتزیت به اندازه گرانیت نصب آن سخت نیست و اینقدر به مراقبت نیاز ندارد.

کانترهایی که از سنگ های طبیعی ساخته شده اند، که گرانیت، ماسه سنگ را نیز شامل می شود، به آسانی لکه بر روی آن تشکیل می شود. سنگ کوآرتزیت زود کثیف نمی شود و چون از مواد دیگری نیز تشکیل شده است، مانند گرانیت منافذ ندارد و داخل آن کثیف نمی شود و میکروب و باکتری را به خود جذب نمی کند. نگهداری و تمیز کردن کوآرتزیت به آسانی انجام پذیر است

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>