اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف شینگل

تعمیر سقف های شینگل
تعمیر سقف پروسه ای است که اکثر افراد علاقمند به اجرای آن نیستند و اصولاً آن را به زمانی دیگر موکول می کنند. تعمیر سقف و ایجاد سقفی جدید نیازمند هزینه است و ممکن است این هزینه برای صاحب خانه سنگین باشد. البته تخمین هزینه ها به متراژ سقف و نوع متریالی که قرار است استفاده شود بستگی دارد.

متخصصین و افرادی که در زمینه تعمیر و بازسازی سقف مهارت دارند چند روز وقت لازم دارند تا سقف جدید را نصب کنند. اگر به محض مشاهده برخی از نشانه ها نسبت به تعمیر یا بازسازی سقف اقدام نکنید در آینده مجبور خواهید شد وقت و هزینه بیشتری صرف اینکار کنید. دلیل اصلی این امر نفوذ آب به لایه های زیرین، ایجاد کپک و تخریب سقف است، از این رو سریعاً باید نسبت به تعمیر سقف آسیب دیده اقدام نمود.

سقف شینگل نوعی سقف شیب دار است که به راحتی در مناطق مختلف آب و هوایی قابل اجرا می باشد. این سقف مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، تغییرات جوی و نفوذ آب دارد و نصب آن به دلیل وزن سبک با سهولت و به سرعت صورت می گیرد. شینگل با استفاده از سیلیس و مشتقات نفت تولید و با لایه ای از فایبرگلاس مقاوم می شود.

سقف شینگل از جمله سقف هایی است که دارای رنگ های متنوع بوده و با جلوه ای با دوام و طبیعی زینت بخش خانه های مختلف می باشد. تردد بر روی سقف شینگل راحت است، زیرا این سقف بسیار مقاوم است و حتی در برابر بادهای قوی دچار آسیب نمی شود. اما به مرور زمان این سقف نیز مانند سایر سقف ها نیازمند تعمیر و بازسازی است و اگر علائم زیر بر روی آن ظاهر شوند، باید آن را بازسازی نمود.



سقف شینگل

دلایل مهم تعمیر و بازسازی سقف شینگل

  • ایجاد کپک و جلبک بین شینگل ها

همانطور که می دانید سقف شینگل از جمله انواع سقف سازه است که در مناطق مرطوب به وفور دیده می شود. از این رو یکی دیگر از دلایلی که نیاز به تعمیر و بازسازی این نوع سقف را ضروری می سازد رشد خزه بر روی شینگل ها یا در بین آن هاست.

خزه و جلبک هایی که بر روی سقف رشد می کنند سقف خانه شما را مانند سقف یک خانه جنگلی می کنند و این نشانه یک مشکل حاد است. رشد خزه و جلبک خود به تنهایی مشکل خاصی برای سقف محسوب نمی شود، زیرا آن ها معمولاً بر روی سقف خانه هایی که در محیط های مرطوب یا سایه دار قرار گرفته اند رشد می کنند، اما گاهی نشان از یک ایراد پنهان دارند که سریعاً باید نسبت به رفع آن اقدام نمود.

مشکل خزه و جلبک این است که وقتی باران می بارد، آب را همانند اسفنج جذب نموده و در خود نگه می دارند. یکی از دلایل استفاده از سقف های شینگل سرازیر شدن آب به پایین و عدم نفوذ آن در سقف است. هنگامی که خزه یا جلبک رشد می کنند رطوبت آب را جذب می نمایند و این جذب رطوبت به مرور زمان سبب ترک خوردگی شینگل ها می شود.

جلبک ها مانع از جاری شدن آب به آب روها شده، در نتیجه آب به زیر شینگل ها نفوذ می کند و کپک قارچی ایجاد می گردد. بنابراین اگر بر سقف خانه خود کپک یا جلبک مشاهده نمودید، باید از افراد متخصص در زمینه تعمیر و بازسازی سقف کمک بگیرید تا نسبت به رفع آن و بررسی آسیب های احتمالی اقدام نمایند.

  • بالا بودن عمر سقف

یکی دیگر از مواردی که با توجه به آن می توان نسبت به بازسازی سقف اقدام نمود طول عمر بالای آن است. این مورد یک هشدار محسوب نمی شود، اما همواره باید به آن دقت نمود. سقف خانه هایی که حداقل 20 سال عمر کرده اند باید با متریال های با کیفیت بازسازی شوند.

لازم به ذکر است که سقف های شینگل آسفالتی عمر 20 ساله دارند اما متریال های دیگر ممکن است بیشتر عمر کنند. برای مثال، شینگل های سفال، متالی و مسی ممکن است بیش از 50 سال عمر کنند اما شینگل های چوبی 30 سال عمر دارند. با توجه به متریالی که بر اساس آن شینگل ها ساخته شده اند می توان عمر مفید سقف را حدس زد.

همانطور که قبلاً گفته شد بازسازی سقف هزینه بردار است، از این رو متریال هایی را انتخاب کنید که بسیار بادوام هستند و در برابر عوامل جوی به راحتی دچار آسیب نمی شوند. در واقع از همان ابتدا هر چه بیشتر هزینه کنید نیازی به صرف هزینه های گزاف برای تعمیر و بازسازی نخواهید داشت. اگر ساخت سقف به خوبی و با استفاده از با کیفیت ترین متریال ها صورت گرفته باشد ممکن است هیچ گاه نیاز به بازسازی پیدا نکنید.

  • تغییر شکل شینگل ها

دلیل دیگری که با توجه به آن می توان نسبت به بازسازی سقف اقدام نمود، پوسیده شدن شینگل هاست. یکسری علائم وجود دارند که به شما نشان می دهند، سقف خانه نیازمند بازسازی است. این علائم به شرح زیر می باشند:

  • لبه شینگل ها خم شده و ظاهری نامناسب پیدا کرده باشند.
  • ترک خوردگی در شینگل ها دیده شود.
  • بر روی شینگل ها لکه وجود داشته باشد.

در کل می توان گفت اگر ظاهر شینگل ها قدیمی و کهنه شده باشد وقت آن رسیده که آن ها تعویض یا بازسازی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>