اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف یوبوت از جمله سقف هایی است که نقش مهمی در سبک سازی دال های بتنی و پی ها ایفا می کند. این سقف همانطور که از نامش پیداست، از قالب های یوبوت تشکیل می شود. این قالب ها که در چهار نوع قالب یوبوت تک، قالب یوبوت دوبل، قالب یوبوت اصلاح شده و قالب یوبوت پلی استایرن تولید می شوند، نقش موثری در کاهش بتن مصرفی ایفا می کنند.

u-boot

این سیستم سقفی یک سیستم دال بتنی تو خالی است که قالب های آن مکعبی شکل هستند. سازه هایی که با این نوع قالب ها ساخته می شوند، وزن سبکی دارند؛ در نتیجه تعداد ستون های آن ها به نسبت سایر ساختمان ها کمتر است، زیرا باری که بر ستون و فونداسیون سازه وارد می شود کم می باشد.

مصرف بتن و فولاد با اجرای سازه یوبوت کاهش می یابد، در نتیجه می توان گفت این سقف از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است. در نوشته های پیشین به معرفی انواع سقف سبک از جمله سقف وافل و سقف کوبیاکس پرداختیم. هم اکنون در این نوشته قصد داریم انواع قالب هایی که در اجرای این سقف سبک مورد استفاده قرار می گیرند را معرفی نماییم، پس با ما همراه باشید.

تاریخچه سقف یوبوت
U-BOOT یا U-BOAT نام یک زیردریایی جنگی متعلق به ارتش آلمان بود که در گیرودار جنگ های جهانی اول و دوم، مورد استفاده قرار می گرفت. از آن جایی که قالب های بکار رفته در سقف یوبوت در حین عملیات اجرایی، درون دال بتنی دفن می شوند، این سقف برای اولین بار به واسطه مهندسان ایتالیایی به این نام، شناخته و معروف شد.

در اواخر قرن بیستم، مهندسان ایتالیایی با بررسی سقف های مختلفی مانند دال های بتنی، به منظور بهینه سازی، دهانه های بزرگ تر و کنسول های بلندتری را تولید کردند که در نتیجه، مقاوم سازی ساختمان را به همراه داشت. آن ها سیستم دال مجوف دوپوش یوبوت را اختراع و به مردم جهان معرفی کردند.

مقایسه سقف یوبوت با سقف تیرچه بلوک

سقف های یوبوت به دلیل سختی و استحکام بالایی که دارند می توان از آن ها در ساخت سقف هایی با دهانه بیشتر از 20 متر نیز استفاده کرد، اما سقف های تیرچه بلوک برای سقف هایی با دهانه حداکثر 8 متر مناسب می باشند.

سقف یوبوت در انتها منجر به ایجاد سقفی صاف و بدون نیاز به سقف کاذب می شود اما این درحالی است که در سقف های تیرچه بلوک به دلیل وجود تیرهای آویزدار، به اجرای سقف کاذب بر روی آن نیاز می باشد. در بررسی میزان سرعت و سهولت در اجرا، تفاوت چندانی بین این دو سقف وجود ندارد.

u-boot

مقایسه سقف یوبوت با سقف کوبیاکس
سیستم سقف کوبیاکس می تواند سازه هایی با دهانه حداکثر 8 متر را به راحتی پوشش دهد ولی اگر سقف بیش از این مقدار پهنا داشته باشد، طبق استاندارد، اجازه استفاده از این نوع سقف وجود ندارد. اما سقف های یوبوت چنین شرایطی ندارند و به دلیل داشتن شیب جداره و لبه انتهایی و همچنین باز بودن کف قالب، با مشکل محدودیت متراژ کم روبه رو نیستند و می توان تا پهنای بیش از 20 متر نیز از این محصول استفاده کرد.

یکی از معایب سقف های کوبیاکس، حمل و نقل مشکل و جاگیر بودن آن در هنگام حمل و دپو مصالح می باشد. این درحالی است که قالب های یوبوت قابلیت این را دارند که در داخل یکدیگر قرار بگیرند، بنابراین حجم بسیار کمی را در حمل و نقل و دپو مصالح، در اختیار خود قرار می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>