اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

u-boot

انواع قالب های سقف یوبوت یا U-Boot

  • قالب یوبوت تک

قالب یوبوت تک اولین قالبی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفت. این قالب ها به شکل یک تکه هستند و در چهار طرف خود بندهایی دارند که حرکت یوبوت هنگام بتن ریزی را کمتر می کنند. در زیر قالب های تک پایه هایی قرار دارند که تعادل یوبوت هنگام قرارگیری بر روی سطح را فراهم می نمایند. این پایه ها دارای ارتفاع های مختلف هستند و لایه ای با ضخامت های متفاوت ایجاد می کنند.

سرعت اجرای پروژه با این قالب ها بالا است و هزینه ای که صرف حمل و نقل آن ها می شود نیز کمتر می باشد، زیرا قالب های تک درون یکدیگر قرار می گیرند و در مقایسه با سایر قالب ها فضای کمتری برای انبار کردن اشغال می کنند. قسمت زیرین این قالب ها باز است و هنگامی که اولین لایه بتن درون آن ها ریخته می شود، هوا حبس شده و دیگر نمی توان بتن بیشتری درون قالب ها ریخت.

  • قالب یوبوت دوبل

سری دوم قالب های یوبوت که برای سبک سازی سقف سازه مورد استفاده قرار گرفتند، قالب های دوبل بودند. قالب های دوبل ظاهری همانند قالب های تک دارند اما به صورت دو تکه که بر روی هم قرار گرفته اند، ساخته شده اند. حجم این قالب ها کاملاً بسته است، به همین دلیل بتن وارد آن ها نمی شود. هزینه ای که صرف تولید و حمل این قالب ها می شود به نسبت سایر قالب ها بیشتر است.

u-boot

  • قالب یوبوت پلی استایرن

این نوع قالب ها همانطور که از نامشان پیداست از جنس پلی استایرن می باشند. آن ها به صورت توپر ساخته می شوند، از این رو بتن نمی تواند درون آن ها نفوذ کند. پلی استایرن ماده ای بسیار سبک اما مقاوم است که نقش مهمی در سبک سازی سازه ایفا می کند. به همین دلیل قالب های یوبوت پلی استایرن وزن اضافی بر سازه مورد نظر وارد نخواهند کرد.

هر چند پلی استایرن گزینه ای ایده آل برای ساخت یوبوت است، اما دارای معایبی نیز می باشد. یکی از معایب این متریال تولید گاز استایرن مونومر که گازی سمی و خطرناک است، می باشد. خطر انفجار در اثر گرمای آتش نیز از دیگر معایب یوبوت پلی استایرن بشمار می آید.

دال هایی که با این نوع یوبوت ساخته می شوند اگر در معرض گرمای بیش از حد قرار گیرند، ممکن است منفجر شوند. به همین منظور در تولید این یوبوت ها دریچه ای برای خروج گاز و کاهش فشار داخلی حفره ها تعبیه می گردد. دلیل اصلی انتشار گاز سمی استایرن مونومر در دمای اتاق، این دریچه ها می باشند.

  • قالب یوبوت اصلاح شده

هنگامی که از یوبوت های تک و دوبل استفاده می شود، باید از بتن روان برای بتن ریزی استفاده گردد. بتنی که در آن از فوق روان کننده استفاده شده باشد بتن روان یا بتن با اسلمپ بالا نامیده می شود. علاوه بر آن بتنی که در این قالب ها ریخته می شود باید ویبره گردد تا بتن به زیر قالب نفوذ نموده و در زیر سقف حفره ایجاد نگردد. به منظور برطرف نمودن این مشکل، یوبوت اصلاح شده ساخته شد.

قالب های یوبوت اصلاح شده به شکل بادی تولید می شوند و هزینه ای که صرف تولید آن ها می شود در مقایسه با قالب های تک و دوبل کمتر است. این قالب ها یکپارچه هستند و هزینه حمل و نقل آن ها نیز پایین تر می باشد. همچنین زاویه این قالب ها در گوشه ها حدود 90 درجه است، در نتیجه تمرکز تنش آنها بالا می باشد، در صورتی که لبه قالب های دوبل منحنی بوده و زوایای آن ها کمتر است.

در دال هایی که با این قالب ها ساخته می شوند میزان بتن مصرفی بیشتر از دال های ساخته شده با قالب های دوبل می باشد. علاوه بر آن سایز قالب های اصلاح شده در مقایسه با قالب دوبل کمتر است، در نتیجه تعداد تیرهایی که در یک سطح مشخص ایجاد می شوند بیشتر بوده و وزن آنها نیز بیشتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>