اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ کوارتزیت چیست؟

سنگ ساختمانی کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی بسیار سخت می باشد که در اثر دگرگونی ماسه سنگ در اثر فشار و گرمای بسیار زیادی در لابه لای زمین به وجود آمده است. بیشتر سنگ کوارتزیت از ماده ای به نام کوارتز تشکیل می شود. این سنگ دارای اشکال متفاوتی بوده و از اندازه های مختلفی تشکیل شده است.

"سنگ ساختمانی کوارتزیت خالص معمولا به رنگ های سفید تا خاکستری است. در صورتی که در آن اکسیدهای آهن Fe2O3 نیز وجود داشته باشد، به رنگ های صورتی تا قرمز دیده می شود. رنگ های دیگری از کوارتزیت مانند زرد و نارنجی نیز وجود دارد که به دلیل وجود دیگر ناخالصی ها است.

سنگ ساختمانی کوارتزیت سطحی زبر و سخت دارد و در عین حال بلوری شکل است. سنگ کوارتزیت سفید ظاهری شبیه به مرمریت دارد اما مقاومتش از مرمریت بیشتر است. نگ کوارتزیت، سنگی طبیعی است که در اثر فشار زیاد و گرمای شدید به دست می آید که باعث فشرده شدن ذرات به یکدیگر شده و در نهایت به هم چسبیده و محکم می شوند و در نتیجه سنگ کوارتزیت به وجود می آید.

از سنگ ساختمانی کوارتزیت می توان برای نمای بیرونی و نمای داخلی استفاده کرد، همچنین برای مرمت دیوارها، کف پوش ها استفاده می شود. سنگ کوارتزیت در مقایسه با بسیاری از سنگ های دیگر در برابر سرما و گرما، مواد اسیدی و ساییدگی مقاوم بوده و با گذر زمان از بین نمی رود.

در مقابل هوازدگی بسیار مقاوم می باشد و این سنگ به دلیل داشتن سختی زیاد و تیز گوشه بودن آنها در کف راه های آهن بسیار کاربرد دارد و همچنین مورد کاربرد جهت سنگ نمای ساختمان ها و پوشش دیوارها است.

برای کف زمین، روی سطح پله ها و یا کلشی بام نیز می توان از سنگ کوارتزیت استفاده نمود. از کوارتزیت خالص می توان در تولید فروسیلیکن، سلیسیم صنعتی، سیلیس و کاربید سیلسیم استفاده نمود. سنگ کوارتزیت در اثر افزایش دگرگونی شدن در ماسه سنگ به وجود می آید.

هنگامی که ماسه سنگ به کوارتزیت دگرگون می شود دانه های کوارتز که در آن وجود داشته به همراه مواد سیمانی که پیش از این در ماسه سنگ وجود داشت، دوباره بلوری می شود و بلورهای جدید کوارتز، تکه تکه به هم پیوند می خورند.

بیشتر یا همه بافت پیشین ماسه سنگ و ساختار رسوبی آن در اثر دگرگونی کاملاً پاک می شود و ساختار جدید جایگزین آن می گردد. در طول فرایند دگرگونی و دوباره بلوری شدن تنها مقدار کمی از مواد سیمانی مانند اکسید آهن، کربنات و رس منتقل می شود و رگه هایی از آن ها بر روی کوارتزیت باقی می ماند.

سنگ کوارتزیت اغلب با سنگ گرانیت اشتباه گرفته می شود، این سنگ از گرانیت بسیار سخت تر است و ظاهری زبر و بلوری دارد. رنگ های این سنگ نیز بیشتر قهوه ای سوخته، سرخ و خاکستری می باشند. یکی از مزیت های بسیار چشمگیر این سنگ نیز قیمت مناسب و پایین آن می باشد و از این رو بیشتر می توان در ساختمان های روستایی آن را دید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>