اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مزایای سنگ کوارتزیت


رنگ

طیف بسیار متنوع و گسترده ای از رنگ ها در کوارتز قابل مشاهده خواهد بود و البته به صورت اکثریت این سنگ به رنگ سفید و روشن یافت می شود. علت تنوع رنگی که در کوارتزها دیده می شود به جهت وجود انواع املاح معدنی می باشد در رنگی غیر از سفید کوارتز نیز وجود خواهد داشت.

علت رنگ سفید کوارتزیت بعلت وجود کانی کوارتز در این سنگ می باشد و همین مورد شباهتی را در ان نسبت به مرمر و گرانیت ایجاد کرده است.

مقاومت

ماهیت اصلی که در کوارتزیت ها وجود دارد سنگ سخت و با مدت دوام طولانی می باشد و گاها سنگ های مرمری که کانی دولومیت را دارا می باشند به عنوان کوارتزیت نرم شناخته می شود.از نظر دوامی که کوارتزیت ها از خود نشان می دهند با سنگ گرانیتی مقایسه خواهد شد.

سازگاری

وقتی که به دنبال شناخت سنگها هستید حتما سازگاری آن سنگ بسیار مهم هست همچنان که شناخت سنگ کوارتزیت در میزان سازگاریش مهم خواهد بود. این نمونه سنگهای ساختمانی چون سازگاری بسیار زیادی را در شرایط محیطی دارند در نتیجه باعث شده است از محبوبیت بیشتری در بین سایر سنگ های ساختمانی برخوردار باشند.

کوارتزیت تخریب ناپذیر می باشد

تخریب پذیر نبودن در کوارتزیت یکی از ویژگی های منحصر به فرد در این سنگ می باشد که نیاز به توضیح مفصل و جداگانه ای دارد و در این بخش به صورت اختصاصی به آن می پردازیم.

ظاهر

زیبایی برای هر نوع سنگ با انالیزهای متفاوتی که دارند قابل مشاهده و به صورت کاملا انحصاری می باشد. به دلیل آنکه کوارتزیت ها در گروه سنگهای دگرگون شده ای هستند که از ماسه در فشارهای شدید به وجود آمده اند و همانند سنگ گرانیت، به روش های کاملا طبیعی و بدون دخالت انسان تشکیل شده اند هر نوع از این سنگ زیبایی جداگانه ای که با قطعه دیگری از خود دارد برخوردار می باشد.

اگر به دنبال یک کوارتزیت خالص باشید سک سنگ سفید تا خاکستری رنگ را خواهید دید ولی چون همیشه در کیفیت های مختلف کانی های فرعی در کنار کانی های اصلی حضور خواهن داشت شاهد رنگ های صورتی، سبز، زرد، قرمز و یا نارنجی به دلیل اکسید آهن و غیره خواهید بود.

این نوع رنگ ها که در سنگ کوارتزیت را خواهید دید یک الگو و طرحی مناسب و خاص را برای سنگ کابینت یا سنگ پیشخوان ها ایجاد می کند و استفاده از انها در موارد و مکان های مختلف با رنگ های متنوع قطعا شگفتی در دکوراسیون و فضا ایجاد خواهد کرد.

ماندگاری

همگی سنگی که بسیار سخت در حد سختی اهن است را گرانیت می شناسید که بادوام و مقاوم در برخورد با گرما می باشد، ولی جالب است بدانید که کوارتزیت نسبت به سنگهای گرانیتی نیز مقاوم تر و سخت تر است و البته در برابر گرما نیز مقاومتی را از خود نشان خواهد داد. در کنار میزان مقاومت و دوامی که برای کوارتزیت وجود دارد در برابر لکه نیز کمی ضعیف تر عمل می کند. کوارتزیت نسبت به گرانیت تخلخل کمتری را دارا می باشد در نتیجه می توان متوجه شد که تخریبا غیر قابل تخریب می باشد.

نگهداری

با وجود اینکه می توان حتی با یک دستمال مرطوب این سنگ را تمیز کرد و از آن مراقبت کنید ولی به دلیل خصوصیت متخلخل بودن که در گرانیت ها هم وجود دارد یناز به آب بندی با برنامه ریزی دارد تا از ایجاد لکه ها بر روی آن جلوگیری شود.

هزینه

چونکه کوارتزیت ها را باید از اعماق زمین استخراج کرد در تیجه هزینه های بهره برداری آن بالاتر از سایر سنگ ها می شود در نتیجه با قیمت بیشتری خرید و فروش خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>