اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ سیلیس کوارتزیت

 یکی از نمونه سنگ های سیلیس که با عنوان سیلیس کوارتزیت شناخته شده است، این روزها کاربرد های بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. همان طور که می دانید سیلیس یکی از مواد طبیعی است که در پوسته زمین پیدا می شود.

به همین دلیل است که کوارتزیت نیز از فشار و گرمای بالا در لایه های زمین به دست می آید. حدود 99 درصد از این سنگ کاربردی را سیلیس تشکیل ده است به همین دلیل با نام سیلیس کوارتزیت معرفی شده است. این نوع سنگ زیبایی خاصی را به خود اختصاص داده است و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و ویژگی های متنوعی دارد که در ادامه در مورد آن بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

سنگ کوارتزیت چیست؟

کوارتزیت، نوعی سنگ دگرگون شده است که در لایه های زمین یافت می شود. این سنگ از دانه های کوارتز به دست آمده است و حدود 99 درصد از آن را سیلیس خالص تشکیل داده است و مقدار کمی از آن با آهن و سایر کانی ها ترکیب شده است. این سنگ ها به دلیل ترکیبات و فراوانی زیادی که دارند، معمولا رنگ های مختلفی از جمله نارنجی، زرد، قرمز در آن ها دیده می شود. که این کاملا به ترکیبات و مواد آن بستگی دارد.

سنگ کوارتزیت به ظاهر شبیه به سنگ مرمر می باشد اما مقاومت بیشتری نسبت به آن دارد و به همین دلیل در صنایع بیشتری از جمله نمای ساختمان کاربرد دارد. بیشترین کاربرد این سنگ در نمای بیرون و درونی ساختمان می باشد و معمولا در کف پوش ها و دیوار ها از آن استفاده می شود. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این نوع سنگ در نمای ساختمان مقاومت آن به نسبت سایر سنگ ها و کانی ها می باشد.

ویژگی ها و کاربر سیلیس کوارتزیت

کوارتزیت، مقاوت بسیار زیادی در برابر گرما و حرارت دارد و خیلی زود آسیب نمی بیند. معمولا از سیلیس کوارتزیت در کف زمین، پله ها، دیوار ها و… در ساختمان استفاده می شود. همچنین شما می توانید از این ماده طبیعی در ساخت کاربید سیلیس، سیلیسیم صنعتی و… نیز استفاده کنید و این تنها به دلیل مهم ترین خاصیت آن یعنی مقاومت می باشد.

یکی از پر مصرف ترین مواردی که از سیلیس کوارتزیت در آن استفاده می شود، نمای داخلی ساختمان می باشد. علاوه بر اینکه در نمای داخلی از این مدل سنگ برای زیباسازی استفاده می شود، معمولا در بسیاری از مکان های عمومی نیز کاربرد دارد. توجه داشته باشید که این سنگ در برابر تابش نور خورشید مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

معمولا در دیوار هاس ساختمان و آشپزخانه ها از این نوع سنگ استفاده می شود. این سنگ ها به دلیل طرح هایی که داخل خود دارند زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، می توانند جلوه زیبایی داشته باشند. توجه داشته باشید که استفاده از این سنگ در مکان های عمومی، سرویس های بهداشتی این روزها افزایش پیدا کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>