اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ نما

اکثر افرادی که نسبت به خرید سنگ نما اقدام می کنند تنها به توصیه های دیگران اکتفا می کنند و در نهایت با گذشت زمان احساس نارضایتی خواهند داشت. قبل از خرید سنگ نما باید با انواع بهترین سنگ ساختمانی آشنا شد و معایب و مزایای آنها را مورد بررسی قرار داد. در این صورت با کسب آگاهی لازم می توان سنگی را خریداری نمود که سال ها بر نمای ساختمان شما استوار بماند.

بهترین سنگ ساختمانی که برای نمای بیرونی بنا انتخاب می شوند باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند. سنگ نما همواره در معرض تابش نور خورشید، برف و باران، گرد و غبار، آلودگی، سرما، گرما، رطوبت و … قرار می گیرد، به همین دلیل سنگ های مقاوم بهترین گزینه برای نما هستند.

اصولاً طراحان نمای خارجی ساختمان در صورت طراحی نمای سنگی سنگ تراورتن، سند استون و گرانیت را پیشنهاد می دهند که هر کدام زیبایی و قابلیت های منحصر بفرد خود را دارند.سنگ ساختمانی تروارتن در مقایسه با دو سنگ ساختمانی دیگر ارزان تر است و مقاومت بالاتری دارد. علاوه بر آن این سنگ به خوبی به سیمان می چسبد، در نتیجه امکان جدا شدن آن از سطح وجود ندارد.

بهترین سنگ ساختمانی گرانیت در نمای ساختمان

سنگ گرانیت نوعی سنگ آذرین است و در رنگ های متنوع به بازار عرضه می شود. این سنگ بافتی درشت دارد و به راحتی می توان آن را با چشم مشاهده نمود. گرانیت آلودگی را جذب نمی کند و از سختی بالایی برخوردار است. از گرانیت نه تنها در نمای خارجی بلکه در محیط های مرطوب داخلی نظیر حمام و سرویس بهداشتی نیز می توان استفاده نمود زیرا تخلخل آن پایین بوده و آب را به خود جذب نمی کند.

سنگ ساختمانی تراورتن در نمای ساختمان

بهترین سنگ ساختمانی تراورتن نیز که نوعی سنگ رسوبی است، بافت آن به صورت لایه لایه می باشد. این سنگ از چسبندگی بالایی برخوردار است و دارای رنگ هایی نظیر سیاه، آبی و خاکستری می باشد. بافت تراورتن ریزدانه است و به دلیل ساختار لایه ای به دو روش cross cut و vein cut می توان آن را برش داد. سند استون نیز از جمله سنگ های رسوبی است که از ماسه و کانی های مختلف تشکیل می شود.

کانی های موجود در این سنگ شامل سیلیس اکسید آهن، کربنات کلسیم و دولومیت می باشند. سند استون یا ماسه سنگ از مقاومت بالایی در برابر هوازدگی برخوردار است و جذب آب آن پایین می باشد. چسبندگی این سنگ به ملات بسیار کم است به همین دلیل هنگام استفاده از آن در نمای ساختمان از گیره اسکوپ سنگ استفاده می شود. رنگ ماسه سنگ قهوه ای مایل به خاکستری و زرد است.

ویژگی های سنگ ساختمانی برای نمای ساختمان

بهترین سنگ ساختمانی مناسب نما باید بر اساس موقعیت آب و هوایی انتخاب شود. در مناطق سردسیر که احتمال بارش برف و یخبندان در آنها وجود دارد از سنگ هایی استفاده می شود که تخلخل کمی دارند زیرا یخبندان سبب متلاشی شدن سنگ خواهد شد.

علاوه بر آن در مناطقی که مدام طوفان های شن رخ می دهد سنگ در معرض سایش قرار گرفته و عمر آن کوتاه می شود. به همین دلیل با توجه به شرایط اقلیمی باید نسبت به خرید سنگ نما اقدام نمود. در کل سنگی که برای نماکاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  • کانی های آن باید مورد بررسی قرار گیرند.
  • از مقاومت خمشی و کششی خوبی برخوردار باشد.
  • به راحتی بتوان آن را صیقل و برش داد.
  • از قابلیت جذب آب مناسب برخوردار باشد و به راحتی به ملات بچسبد.
  • در برابر تابش مستقیم نور آفتاب مقاوم باشد.
  • باران های اسیدی به آن آسیب وارد نکنند.
  • به راحتی دچار ترک خوردگی و سایش نشوند.
  • دارای خلل و فرج نبوده و آب باران و برف به راحتی در بافت آن نفوذ نکند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>