اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ مرمر چیست؟

سنگ یکی از سرسخت ترین و مقاوم ترین ماده ای است که به وفور در طبیعت یافت می شود و بشر از ابتدا تاکنون از آن به عنوان یکی از ضروری ترین مصالح ساختمانی استفاده نموده است. این متریال با میزان مقاومت، بافت، طرح و رنگ متفاوت از معادن طبیعی استخراج شده و پس از انتقال به سنگبری ها برای مصارف گوناگون در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

برخی از آن ها به صورت خام و طبیعی و برخی دیگر به شکل مصنوعی کاربرد دارند. سنگ های مصنوعی از ترکیب سنگدانه های طبیعی با رزین ایجاد می شوند و اصولاً برای طراحی دکوراسیون و طراحی نما انتخاب می شوند. از جمله سنگ های طبیعی می توان به سنگ گرانیت، تراورتن، مرمر، کوارتزیت، مرمریت، گابرو و دیوریت اشاره نمود، در صورتی که آنتیک، کورین، پلیمری، اونیکس و کوارتز در دسته سنگ های مصنوعی قرار می گیرند.

سنگ از جمله گران ترین مصالح ساختمانی است که می تواند به عنوان کفپوش در فضاهای مختلف ساختمان از قبیل آشپزخانه، پله ها، راهرو و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل تنوع بسیار و زیبایی طبیعی از آن در نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می شود.

بعضی از آن ها به علت مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی، رطوبت و سایش، در کفسازی محوطه های باز نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی انواع سنگ پرداخته شد اما هم اکنون سعی داریم در این نوشته به بررسی ویژگی ها و قابلیت های یکی از زیباترین و جذاب ترین آن ها که مرمر نام دارد بپردازیم.

سنگ مرمر

این متریال نوعی سنگ آهک دگرگون شده با کانی های رنگارنگ است که کلسیت اصلی ترین کانی تشکیل دهنده آن بوده که در طی فرآیند دگرگونی متبلور و درشت تر می شود. وقتی سنگ آهک در معرض فشار و حرارت زیاد قرار می گیرد، دگرگون شده و مرمر به وجود می آید. این نوع سنگ هم به صورت یکدست و هم با رگه هایی به رنگ های متنوع یافت می شود.

رگه هایی که در آن دیده می شود به دلیل ناخالصی هایی است که در سنگ آهک اولیه وجود داشته است. تنوع رنگی این متریال به دلیل وجود موادی مانند اکسید آهن، سیلیس، میکا، سرپانتین، گرافیت و مواد آهکی در ساختار آن می باشد. مرمر با رنگ هایی یافت می شود که در دیگر سنگ های طبیعی دیده نمی شود.

به دلیل مقاومت و زیبایی بی نظیر آن، معماران و طراحان داخلی برای لوکس تر جلوه دادن طرح های اجرایی خود از آن استفاده می کنند. این سنگ لوکس به دکوراسیون داخلی شکوه و جلال می بخشد و به دلیل استحکام بالا و جذابیت زیاد ارزش سرمایه گذاری در طراحی داخلی ساختمان را دارد.

مزایای سنگ مرمر

  • مرمر در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است و در برابر سرما و گرما و باران آسیب نمی بیند.
  • این نوع سنگ قابلیت صیقل پذیری بالایی دارد و می توان آن را جلا داد.
  • سنگ مرمر دارای سطحی درخشان است. دلیل این درخشندگی، نفوذ نور در سنگ و انعکاس آن توسط لایه های زیرین می باشد. در واقع نوعی انعکاس داخلی رخ می دهد. این سنگ نمونه مناسب برای سنگ آشپزخانه می باشد.
  • سنگ مرمر گرما را جذب نمی کند و به همین دلیل سطح آن همیشه خنک است. استفاده از آن برای کفپوش ساختمان باعث خنک شدن فضا می شود.
  • این متریال ضد آلرژی است و گرد و غبار را در خود نگه نمی دارد.
  • نگهداری و تمیز کردن آن به راحتی انجام می شود و با یک دستمال مرطوب می توان آن را تمیز کرد.
  • مرمر در دکوراسیون داخلی ساختمان، مجسمه سازی، ساخت کاشی مرمر و به عنوان دیوارپوش سرویس های لوکس به کار می رود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>