اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع سنگ مرمر

سنگ مرمریت اگرچه بیشتر مردم این نوع سنگ را با هم خانواده اش که مرمر است، اشتباه می گیرند؛ اما هیچ شباهتی بین مرمر با مرمریت وجود ندارد و مرمر از تغییر یافتن سنگ تراورتن حاصل می شود؛ ولی مرمریت نه. در ایران انواع تراورتن، تراونیکس، مرمر و مرمریت وجود دارد.

انواع مختلف مرمریت ها مانند: مرمریت خوی، مرمریت هرسین، مرمریت دهبید، مرمریت کاشمر، مرمریت بسطام، سنگ مرمریت مهکام، مرمریت کاپوچینو، مرمریت سبز وار، مرمریت آباده، مرمریت سمیرم در بازار ایران وجود دارد. این روز ها مرمریت را با آن جاذبه لعاب گونه اش گاه نمی توان از تراروتن رزین شده تفکیک کرد.

ﻣﺮﻣﺮﻳﺖ سنگی آهکی اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺣﺪودی دﮔﺮﮔﻮنی ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻣﺮﻣﺮﻳﺖ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ‫ﺷﺪت دﮔﺮﮔﻮنی ﺳﻨﮓ ﻣﺎدر ﺑﻪ ﺳﻪ دﺳﺘﻪ ﺳﻨﮓ چینی، ﻛﺮﻳﺴﺘﺎل وابریﺗﻘﺴﻴﻢمیﺷﻮد.

‫ﻣﺮﻣﺮ با نام تجاری Onyx ﺣﺎﺻﻞ دﮔﺮﮔﻮنی ﺳﻨﮓﻫﺎی آهکی اﺳﺖ. سنگی ﻛﻪ ﻋﻤﻮﻣﺎً ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻓﺸﺎر و ﺣﺮارت در ﺣﻴﻦ دﮔﺮﮔﻮنی، در اﺛﺮ ﺗﺒﻠﻮر ﻣﺠﺪد، ﺑﺎﻓﺖ ﺑﻠﻮرﻳﻦ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰی ﭘﻴﺪا میﻛﻨﺪ. ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺮﻣﺮﻫﺎ ﺑﺎﻓﺖ در ﻫﻢ ﻗﻔﻞ ﺷﺪه دارﻧﺪ. در واﻗﻊ ﻣﺮﻣﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﻣﺮﻳﺖ دﮔﺮﮔﺮنی ﺑﻴﺸﺘﺮی را ﺗﺤﻤﻞﻛﺮده اﺳﺖ.

ﺳﻨﮓ ﻣﺮﻣﺮ را ﺑﺮای ﺗﺰﺋﻴﻨﺎت و ﻣﺼﺎرف داﺧﻞ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻧﻈﻴﺮ ﻛﻒ، دﻳﻮار و ﻛﺎرﻫﺎی ﻫﻨﺮی ﺑﻪ ﻛﺎر میﺑﺮﻧﺪ. ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﺮﻣﺮ در ﻣﻘﺎﺑﻞ رﻃﻮﺑﺖ، آﻟﻮدگی ﻫﻮا و ﮔﺎزﻫﺎی ﺳﻮﻟﻔﻮر ﻛﻢ اﺳﺖ، ﻟﺬا ﺟﻬﺖ ﻧﻤﺎ ﺳﺎزی ﺧﺎرج ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن در ﺷﻬﺮﻫﺎیی ﺑﺎ ﻫﻮای آﻟﻮده‫ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﺮای ﺳﻄﻮح ﺧﺎرجی ﺳﻄﺢ ﻏﻴﺮ صیقلی ﻣﺮﻣﺮ ﺗﻮﺻﻴﻪ میﺷﻮد.

سنگ مرمریت هرسین

سنگی دگرگون شده است که با تبلور مجدد سنگ آهک به وجود می آید، مرمریت هرسین به خاطر زیبایی، استحکام و مقاومت در برابر آتش و فرسایش، سنگی با ارزش به شمار می رود.

سنگ مرمریت خوی

یکی از معروف ترین سنگ های مرمریت داخل کشور می باشد که معدن آن در خوی آذربایجان واقع است. مرمریت خوی با دوام بوده و بافت آن بسیار بهم فشرده می باشد، در نتیجه از مقاومت بالایی برخوردار است.سنگ مرمریت خوی به علت کیفیت بالایش از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است.

مرمریت کاشمر

در ابعاد مختلف فراوری می گردد معدن آن در شهرستان کاشمر خراسان رضوی واقع می باشد.سنگ مرمریت کاشمر جزو مرمریت های سفید می باشد و به دلیل رنگ خاص و روشن خود مورد توجه سازندگان قرار داشته است.مرمریت کاشمر دارای دو طرح پر خط و کم خط است خط های کریستالی و شاخ گوزنی موجود در سنگ مرمریت کاشمر متغیر است.

مرمریت آباده

جزو دسته سنگ های مرمریت روشن با قیمت مناسب می باشدو معادن آن در منطقه ابرکوه از توابع استان یزد واقع شده است. سنگ مرمریت آباده جهت اجرا در بدنه ی راه پله و کف پاگرد پله و کف فضای مسکونی مناسب می باشد.

مرمریت گلدن

بلک دارای زمینه مشکی یا نوک مدادی با خطوط طلایی و گاها سفید بر روی آن جلوه ای خاص و زیبا به سنگ مرمریت گلدن بلک بخشیده است و معادن سنگ آن بلک در نقاط مختلف کشور از جمله در شهرهای محلات، کاشان و یزد می باشد.

مرمریت گلدن بلک جزو سنگ های پرمصرف ساختمانی می باشد اما در فضای بیرونی پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار نمی گیرد چرا که در معرض سرما و باران به مرور رگه های آهکی خود را از دست می دهد.

مرمریت پر طاووسی

به دلیل قیمت مناسب و رنگ عامه پسند از استقبال زیادی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از سازندگان ساختمان های متوسط از مرمریت پر طاووسی استقابل می نمایند.مرمریت پر طاووسی دارای رنگ های کرم و زیتونی گل دار می باشد

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>