اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عوامل موثر در تطبیق رنگ خودرو
حال که مواد اولیه و نحوه کاربرد رنگهای اتومبیل را میدانیم، به شرح مشکلاتی که در حین استفاده از رنگ رخ می دهد می پردازیم. اولین چالش، استاندارد کارخانه است.

امروزه کد رنگ ها به طور متوسط بین 3 تا 7 تناوب دارد. در واقع تناوب بیشتری وجود دارد، اما تولید کنندگان رنگ اتومبیلی جهت سهولت استفاده از اطلاعات پایه آن را محدود کرده اند.

ماشین

تاریخچه رنگ اتومبیل
ایده ی سلیقه شخصی مستقل برای اولین بار نیست که باز گشایی می گردد. از ابتدای پیدایش انسان یکی از راه های معرفی خود از طریق وسایلی است که جزء دارایی های آن شخص با ویژگی های خاص آن مانند رنگ (Paint Color) است. از ابتدا اتومبیل ها دومین خرید گران قیمت آمریکایی ها شناخته شده بوده که با خرید خودرو های رنگ شده خود را به یکدیگر معرفی می کردند.

علی رقم نوع اتومبیل (سدان، سقف باز شونده یا Convertible , ون ها، اسپرت و غیره) و مدل و ظاهر و مشخصات خودرو, مهم ترین فاکتور خرید خودرو رنگ خودرو است.

تا سال1985 اکثر اتومبیلها با رنگهای تک جزئی رنگ آمیزی می شد که مشکلاتی را در تطبیق رنگ به وجود می آورد، زیرا در رنگهای متالیک تک جزئی، فیلم رنگ از یک لایه مرکب از رزین شفاف، پیگمان، ذرات متالیک و حلال تشکیل می شود.در این رنگها رمز شفافیت سطح، مرطوب نگهداشتن فیلم رنگ در حین کاربرد است.

یعنی هنگامی که متالیک روی سطح مرطوب پاشیده می شود، بسمت ته فیلم رنگ جاری شده و در نتیجه رزین شفاف بالا می آید و باعث شفافیت رنگ می شود.

از این فرایند امروزه در رنگ های اتومبیلی بیس کوت استفاده می شود. با این تفاوت که دیگر نگران شفافیت آن نیستیم، زیرا کلیرکوت اورتان به عنوان پوشش نهائی استفاده شده و شفافیت مورد نیاز را تأمین می کند.

روان شناسی رنگ های اتومبیلی
دانشمندان اخیرا طی تحقیقاتی زیادی که انجام داده اند، پی برده اند که بین هرچیزی که متعلق به یک فرد است و شخصیت او روابط مستقیمی وجود دارد.

خودرو و رنگ هایی که در آن ها به کار می رود شاید در ظاهر با هم ارتباط خاصی نداشته باشند اما حقیقت این است که رنگ ها می توانند بر خودروها و صنعت خودروسازی تأثیر زیادی داشته باشند.

در همین راستا خودروسازان برجسته جهان اهمیتی ویژه ای برای رنگ ها قائل شده اند زیرا رنگ ها به راحتی می توانند فروش یک خودرو را با افت مواجه کنند و یا آن را به اوج برسانند. دلیل این موضوع هم چیزی جز روان شناسی رنگ ها و تأثیر آن بر آدم ها و زندگی شان نیست.

تحقیقاتی که در علم روان شناسی رنگ ها انجام شده است، نتایجی را به همراه داشته است. معمولا هر رنگی پیام آور احساس و یا تصویر خاص، هم برای راننده و هم برای بینندگان است. در ادامه می خواهیم در مورد رنگ خودروها از دیدگاه روان شناسی بحث کنیم و بدانیم رنگ خودرو چه چیزی را می تواند در مورد شخصیت صاحب آن خودرو بگوید.

ماشین

انواع رنگهای اتومبیل:

نقره ای: شما راننده ای آرام، خونسرد، با سلیقه، آینده نگر و احتمالا خود را از بقیه جدا می دانید.

سفید: شما یک فرد سخت گیر هستید که از یک زندگی ساده لذت می برید، به جزئیات خودرو توجه زیادی دارید و احتمالا یک انسان کمال گرا هستید.

سبز: شما قابل اعتماد، سنتی و متعادل هستند، اما همچنین می توانید پر جنب و جوش و گاهی اوقات هیستریک و غیر قابل کنترل باشید.

قهوه ای: شما فردی قابل اطمینان، عمل گرا و واقع نگر هستید و اهل برنامه ریزی هستید.

زرد: شما خوش بین و هوشمند هستید که در عین حال دلی سرزنده و جوان دارید.

خاکستری: شما آرام، هوشیار و یک راننده حرفه ای هستید.

آبی: شما با اعتماد به نفس، آرام و قابل اعتماد هستید.

قرمز: شما یک راننده پر انرژی، پویا هستند و عشق زیادی برای زندگی دارید.

مشکی: شما محافظه کار، توانمند، شیک، مدرن و راننده حرفه ای هستید.

بنفش: شما یک فرد خلاق هستید، از اینکه پا فراتر از هنجارهای اجتماعی بگذارید ترسی ندارید و از اینکه یک فرد خاص دیده می شوید خوشحال هستید.

ماشین

انواع رنگ های اتومبیلی
رنگ اتومبیل دارای انواع مختلف و متفاوت با مزیت های گوناگون می باشد. هر کدام از انواع زیر دارای مزیت و معایب خود است که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد

رنگ های ساده Grass/Solid
رنگ های ساده در واقع یک لایه رنگ معمولی هستند که با یک روکش بی رنگ پوشیده می شوند. این پوشش بی رنگ به اتومبیل کمک می کند علاوه بر ظاهر براقی که پیدا می کند مانع از ایجاد خط و خش و آسیب اجسام خارجی به رنگ خودرو شود.

رنگ های ساده ارزان قیمت اند، این رنگ کاملا به سطح بدنه می چسبد و برای همین مواقع آسیب دیدگی و خش شدن قسمتی از بدنه به راحتی و با استفاده از قلم های خش گیری قابل ترمیم و احیا را دارا هستند.

با وجود مزیتی که این رنگ از نظر قیمت پایین و سرعت در رنگ آمیزی دارد، اما اگر برای ترمیم انواع رنگ اتومبیل خود به یک مرکز خدمات رنگ خودرو که با تجربه و خبره هستند مراجعه نکنید و در صورت عدم رنگ آمیزی صحیح رنگ صاف و یکدستی حاصل نشده و رنگ حالتی دانه دانه و چروکیده به خود خواهد گرفت و جلوه جالبی نخواهد داشت.

بعضی از خودروسازان از روشی به نام رنگ آمیزی دو لایه در رنگ ساده استفاده می کنند. که در این روش رنگ آکلریک را با یک ماده ی سخت کننده مثل ایزوسایانات مخلوط می کنند تا رنگ کاملا به بدنه خودرو بچسبد و از آن به سادگی جدا نشود.

رنگ های مات و کدر یا Mittef Inishs
این نوع رنگ اتومبیل از تمامی مدل های دیگر پر هزینه تر بوده و بیشتر برای رنگ های اتومبیل های خاص و گران قیمت به کار می رود. برای مات کردن و گرفتن درخشندگی رنگ راه حل هایی وجود دارد اما اغلب سازندگان این رنگ ها به وسیله ی پوشاندن سطح رنگ ساده با پوششی از اپوکسی به همراه روکشی از پی وی سی ظاهری مات و کدر به رنگ داده و مانع از درخشش رنگ می شوند. نگهداری و ترمیم این مدل از رنگ بسیار دشوار است.

مثلا برای تمیز کردن و شستشوی این اتومبیل ها نمی توان از مواد تمیز کننده و پولیش های عادی استفاده کرد، چون موجب از بین رفتن لایه ی رنگ مات در آن ها خواهد شد و چیزی که باقی می ماند لایه ی رنگ ساده است.

یا اگر رنگ اتومبیل دچار آسیب شود ساختن و هماهنگ کردن آن با رنگی که در اتومبیل به کار رفته کاری سخت ودشوار خواهد بود.پس برای آسیب ندیدن و از بین نرفتن رنگ اتومبیل به نکات توصیه شده توسط شرکت سازنده کاملا دقت کرده وبه آن ها توجه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>