اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویژگی های سنگ مرمریت

یکی از جنبه های زیبایی سنگ های مرمریت وجود رگه هایی است که به این سنگ ها جلوه ای دو چندان بخشیده اند. البته، درست است که این رگه ها ناشی از وجود برخی ناخالصی ها در کانی اصلی سنگ، نظیر سیلیس، میکا، اکسید آهن، گرافیت یا مواد آهکی است.

اما بسیاری از افراد وجود همین ناخالصی ها یا رگه ها را به سنگ های مرمریت ساده و بدون رگه ترجیح می دهند. این که سنگ دگرگون شده چه میزان رگه داشته یا در کل به چه رنگی به نظر می رسد، دقیقا به همین ناخالصی ها برمی گردد.

ویژگی های سنگ مرمریت

سنگ های مرمیت می توانند بسته به انواع و اقسامی که دارند، دارای ویژگی های متنوعی باشند. با این حال، در حالت کلی برای این نوع از سنگ های دگرگونی می توان چندین خاصیت منحصربه فرد را برشمرد:

  • وزن مخصوص (چگالی یا دانسیته) معادل 2560 کیلوگرم بر متر مکعب
  • دارای تنوع رنگی بالا و قابل توجه (به طوری که می توان آن ها در رنگ های کرم، قرمز، قهوه ای، صورتی، سیاه، خردلی، سبز و غیره مشاهده کرد)
  • گرین ماربل، انیکس، امپرادور لایت و دارک نمونه سنگ های مرمریتی هستند که می توان عنوان کرد.
  • نام تجاری سنگ های مرمریت در بازارهای جهانی انیکس (Onyx) است.

واردات عمده محصوات سنگ مرمریت از هندوستان و چین است در حالی که اصلی ترین معادن آن در کشور ایتالیا - به عنوان بزرگ ترین صادر کننده مرمریت - واقع شده است. معادن این سنگ در ایران نسبت به کشورهایی نظیر ایتالیا بسیار اندک است. با این حال، در برخی از مناطق کشور نظیر سنندج، سیرجان، ازنا یا الیگودرز معادن قابل توجهی از مرمریت وجود دارد.

نکته قابل توجه در مورد سنگ مرمریت که شاید برای شما نیز جالب باشد این است که سنگ مرمریت، به هیچ عنوان با سنگ مرمر یکی نیست! علیرغم این که اغلب افراد این دو سنک مرمر و مرمریت را با هم به اشتباه می گیرند، اما باید اذعان کنیم که سنگ های مرمر، حاصل تغییرات صورت گرفته روی سنگ های تراورتن هستند و هیچ شباهتی به سنگ مرمریت موضوع این مقاله ندارند.

یکی از مهم ترین وجوه تمایز سنگ های مرمر با مرمریت ها در بافت آن ها است. در حقیقت، مرمرها نسبت به مرمریت ها دارای بافت قفل شده تری هستند و به عبارت ساده تر، مرمرها دگرگونی بیشتری را متحمل شده اند. در کشورمان ایران، ما هر سه نوع سنگ های مرمر، مرمریت و تراورتن را داریم و استفاده می کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>