اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاص ترین رنگ اتومبیل مربوط به کدام کمپانی هاست
رنگ اتومبیل، ویژگی که می تواند به تنهایی عامل مهمی در جذابیت بخشیدن به یک ماشین و یا از چهره انداختن آن باشد. در صنعت ماشین، یک نظریه جالبی وجوددارد.

این نظریه به ما می گوید که هر چه طیف رنگ های خودرویی یک شرکت، بیشتر باشد، نشان از قوی تر بودن اقتصاد و داشتن سرمایه بیشتر توسط آن شرکت است.
با این وجود، هم در ایران و هم کشور های دیگر، رنگ های سفید، مشکی و نقره ای جزء آن دسته از رنگ هایی هستند که بیشترین تعداد ماشین را درون خود، دارند.

دلیل انتخاب بیشتر این رنگ ها توسط مردم، نه جذابیت آن ها بلکه فروش ساده تر خودروهایی است که با این رنگ ها انتخاب شده اند. اگر چه گاهی اوقات، همین سه رنگ نیز به زیبایی، روی بدنه ماشین مینشینند.

با این حال، انتخاب یک رنگ خاص و مناسب روی یک خودروی جذاب، می تواند تا مقدار قابل توجهی، ارزش آن ماشین را بالا ببرد. در طول این سالها، رنگ های نمادین، جذاب و گاهی تفننی وجود داشته اند که خودروسازان با قرار دادن آن ها روی محصولاتشان، ارزش آن ماشین را برای سالها و حتی دهه ها بالابرده اند.

ماشین

ماشین کرایسلر/دوج - رنگ های شفاف و خاص

در اواخر دهه 70 میلادی، شرکت آمریکایی کرایسلر، نخستین مدل های چلنجر خودرا بارنگ های شاخص و جذابی ارائه می کرد. درسال 2010 و به مناسبت چهل ساله شدن این خودروی اسپرت عضلانی،

کرایسلر تصمیم به قرار دادن یکسری رنگ های خاص، شفاف و نمادین برای این اتومبیل کرد تا بتواند علاوه بر شاخصه های قدرتی و طراحی، رنگ چلنجر را نیز به رخ رقیبان بکشد.

با بازگشت به سال 1970، مشتری می توانست با پرداخت 15 دلار هزینه بیشتر «با نرخ تورم جهانی، در حال حاضر، »، رنگ جذاب خودرا سفارش دهد. این یعنی با طراحی داخلی سفیدرنگ و آن رنگ خاص، 20 درصد به ارزش نهایی ماشین اضافه میشد.

خودرو سوبارو - رنگ آبی موسوم به میکا

زمانی که صحبت از خودرو های نمادین می شود، پای سوبارو و خودروی مسابقه ای که بارنگ آبی میکا ودر سال 1993، به میدان آمده بود نیز به بحث باز می شود. افسانه ای که هیچ گاه نمی توان آن را فراموش کرد.

این ژاپنی مسابقه ای، با یک رنگ آبی خاص به همراه رینگ های طلایی رنگی ارائه شده بود که جذابیت خاصی به ماشین می بخشید. ترکیب رنگی خاصی که می توانست ارزش ماشین را بیش ازپیش بالابرده و مشتری های بیشتری به سمت این سوبارو جذب کند.

ماشین

خودرو دوج وایپر - رنگ صدفی «خاکستری مایل به آبی»

بر روی آخرین نسل از دوج وایپر اسپرت، می توان این رنگ منحصربه فرد و درخشان نقره ای را پیدا کرد. دوج برای هر چه خاص تر کردن خودروی نیرومند وایپر خود، سعی در استفاده از رنگ های خاصی روی آن کرد.

برای خاص تر شدن بیشتر نیز، دوج برنامه ای ویژه بانام «یک از یک» را معرفی کرد. رنگ وایپرهای «یک از یک»، به صورت کامل توسط دست، زده می شد و فرایند رنگ زدن آن ها نیز چیزی حدود 140 ساعت زمان می برد.

خودرو TVR - رنگ نقره ای متغیر

خودروی اسپرت بریتانیایی TVR، از رنگ فوق العاده خاصی استفاده می کرد که بسته به تابش نور خورشید و زاویه ای که شخص به آن نگاه می کند، تغییر می کرد. رنگ موسوم به Reflex Spice، رنگی بسیار نادر و با پایه نارنجی بوده که می تواند به سمت ارغوانی متمایل به آبی دربیاید.

با این حال، رنگ منحصربه فرد TVR تا هزار دلار بر ارزش نهایی ماشین اضافه می کرد. در نگاه اول، رنگ ماشین، به صورت استاندارد، طلایی یا نقره ای است اما با تغییر زاویه دید و هم چنین تغییر تابش نور، این رنگ جذاب نیز تغییر می کند.

خودرو مک لارن F1 LM - نارنجی پاپایا

درسال 1968، مک لارن برای این که خودرو های خودرا نسبت به رقیبان خود، خاص نشان دهد، از رنگ نارنجی در خودروی فرمول یک خود استفاده کرد. رنگی که توانست هم بازخوردهای مثبتی رابه همراه داشته باشد و هم موفقیت های جلبی رابه دست آورد.

اگر چه، نارنجی، رنگ متمایزکننده خودرو های مک لارن با دیگر شرکت ها نیست اما این شرکت، به افتخار بروس مک لارن، رنگ خاص نارنجی پاپایا «Papaya» رابه تن خودروی F1 LM خود کرد.

ماشین

خودرو بی ام و M3-آبی استوریل «Estoril»

شاخه M خودرو های شرکت باواریایی بی ام و، همیشه دارای رنگ هایی بوده اند که خودرا از رنگ های سنتی مشکی، سفید و نقره ای جدا کرده اند. اگر چه دراین کلاس خودرویی، رنگ های نادری وجود داشته اند اما آبی استوریل را می توان خاص ترین و نمادین ترین رنگ این گروه خاص معرفی کرد.

باوجود این که قیمت گذاری روی این طور رنگ های خاص، سخت است، اما خودروی M3 بارنگ آبی استوریل، می تواند به فروشنده، ضمانت صددرصدی قیمت عالی را برای فروش بدهد.

خودرو لامبورگینی دایابلو - ارغوانی

نسخه خاص SE30 لامبورگینی دایابلو «Diablo»، یک خودروی مسابقه ای و البته خیابانی بود که قدرت و طراحی بی نظیری رابه راننده خود هدیه می داد. درکنار طراحی و شاخصه های فنی، این دایابلو، دارای یک رنگ خاص و جذاب ارغوانی متالیک نیز بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>