اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد سنگ مرمریت

سنگ مرمریت در حقیقت یک سنگ آهکی رسوبی می باشد و با سنگ مرمر تفاوت دارد. سنگ مرمریت از کربنات کلسیم، کلسیت، دولومیت و کریستال تشکیل شده است که به سه دسته سنگ کریستال، ابری و چینی تقسیم بندی می شود. این سنگ طبیعی ساختمانی دارای کانی هایی است که باعث شده سنگ های مرمریت از تنوع رنگ زیادی برخوردار شوند.این کانی ها عبارت اند از:

  • کلریت یا سیلیکات ها که رنگ سبز را به وجود می آورند.
  • کربن ها که طیف رنگی خاکستری یعنی سفید تا مشکی را تشکیل می دهند.
  • هموتیت یا کربنات منگنز که باعث تشکیل رنگ قرمز در سنگ مرمریت می شوند.
  • و لیمونیت که رنگ زرد و کرم را پدید می آورد.

اما رنگ اصلی سنگ مرمریت یعنی سنگی که ناخالصی نداشته باشد، به رنگ سفید است و خیلی درخشان هم می باشد. در بازار سنگ مرمریت تمامی سنگهای این خانواده در طرح و رنگ های مختلف موجود هستند.

یکی از دلایلی که طراحان فضای داخلی از سنگ مرمریت بیشتر از سایر سنگهای ساختمانی استفاده می کنند، همین موضوع است. سنگ مرمریت به دلیل تنوع رنگ فراوانی که دارد با همه ی سبک های دکوراسیون داخلی و همچنین متریال های دیگر ساختمان سازی به راحتی هماهنگ می شود.

ویژگی های سنگ مرمریت

از آنجایی که سنگ مرمریت یک سنگ آهکی می باشد پس نباید از این سنگ، انتظار مقاومت بالا در حد سنگ تراورتن و گرانیت را داشت. سنگ مرمریت جز سنگ های نرم به حساب می آید که در معدن و در کارخانه با اره های نرم بُر برش می خورد.

اما نرم بودن سنگ به این معنا نیست که به راحتی ترک برداشته و خرد می شود. در عملیات فراوری این سنگ، از چسب و رزین یا اپوکسی در پشت سنگ استفاده می کنند تا مقاومت آن را افزایش دهند.از دیگر ویژگی های سنگ مرمریت این است که خلل و فرج ندارد، به همین دلیل برای استفاده در ارتفاعات توصیه نمی شود.

کاربرد سنگ مرمریت

بیشترین کاربردی که سنگ مرمریت دارد به عنوان کف پوش و پله های داخلی ساختمان است، اما امروزه از این سنگ به صورت سنگ اسلب برای تزیین دیوار و کف، برای کابینت و کانتر آشپزخانه، روشویی سرویس بهداشتی، … استفاده می شود.

از سنگ های مرمریت تیره مانند مرمریت مشکی نجف آباد، مرمریت کارنیکو، مرمریت مشکی طلایی، … در ابعاد اسلب برای لابی هتل ها و ساختمان های لوکس استفاده می کنند، زیرا زیبایی فضا را دو برابر می کنند.به دلیل اینکه سنگ مرمریت یک سنگ آهکی می باشد، برخی از آنها در برابر جذب و نفوذ آب مقاومت کمتری دارند، پس در زمان خرید سنگ مرمریت به این نکته توجه کنید.

بهترین سنگ های مرمریت

تنوع سنگ مرمریت به حدی زیاد است که نمی توان تعدادی از آنها را به عنوان بهترین سنگ مرمریت نام برد. بنابراین ما به پر استفاده ترین نوع آنها اشاره می کنیم.

سنگ مرمریت خوی، مرمریت دهبید، مرمریت لاشتر، مرمریت پرشین سیلک، مرمریت چهرک، مرمریت صلصالی، مرمریت خوبسنگان، مرمریت آباده، مرمریت پارادایس، مرمریت پرطاووسی، مرمریت هرسین، مرمریت سیسیلی، مرمریت مهکام، مرمریت بیرجند، مرمریت رامشه، مرمریت شهرکرد، …

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>