اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماسه سنگ چیست؟

ماسه سنگ، سنگ رسوبی است که عمدتا از سنگ کوارتز درست شده، اما می تواند شامل مقدایر زیادی فلدسپار و در برخی موارد گل و لای و رسوبات باشد. سنگی که نود درصد آن را کوارتز تشکیل دهد، یک سنگ رسوبی کوارتزی به شمار می آید، اما زمانی که بیشتر از 25 درصد آن را فلدسپار تشکیل دهد، آن را سنگ های رسوبی آرکوزی می نامند.

زمانی که سنگ دارای مقدار قابل توجهی گل و لای و رسوبات باشد، زمین شناسان آن را ماسه سنگ رسی می نامند. رنگ ماسه سنگ ها بر اساس ترکیبات حاوی آن متنوع است. ماسه سنگ های رسی اغلب خاکستری یا آبی هستند.

به علت وجود کانی های روشن در ماسه سنگ ها، رنگ آن ها عمدتا قهوه ای مایل به زرد است، هرچند وجود عناصر دیگر در سنگ باعث ایجاد طیف دیگری از رنگ ها می شود. معروف ترین نوع ماسه سنگ دارای رگه های قرمز رنگی است که به علت اکسید آهن ایجاد می شود. در برخی از نمونه ها رنگ بنفش هم وجود دارد که علت وجودی آن منگنز است.

زمانی که ماسه ها دفن می شوند، ماسه سنگ ها شکل می گیرند. معمولا این اتفاق در قسمت ساحلی دلتا های رودخانه ها اتفاق می افتد، اما گزارش های جغرافیایی مبنی بر وجود توده ها ی شن های ساحلی بیابان ها و سواحل نیز وجود دارد که می توانند بستر هایی از ماسه سنگ ها را از خود برجای بگذارند. برای مثال سنگ های قرمز رنگ معروف به "گراند کنیون" درمحیط های بیابانی تشیکل می شوند.

فسیل ها می توانند در ماسه سنگ ها پیدا شوند. زمانی که ماسه ها به طور عمیق دفن می شوند، فشار ناشی از دفن مواد و درجه حرارت های بالاتر باعث حل شدن یا تغییر شکل مواد معدنی شده و به صورت سیال در می آیند. دانه های ماسه ها خیلی محکم تر در هم تنیده می شوند و رسوبات در حجم کوچک تر به هم فشرده می شوند؛ و این زمانی است که ترکیبات سیمانی به داخل رسوبات حرکت می کنند.

این ترکیبات توسط جریان های بارگذاری شده همراه با رسوبات حل شده به آنجا حمل شده اند. وجود شرایط زنگ زدگی منجر به قرمز شدن از اکسید آهن می شود در حالی که فقدان این شرایط باعث تیره تر شدن و خاکستری تر شدن ماسه سنگ ها می شود.

ماسه سنگ و استخراج آن از معدن

مواد سخت و محکم می توانند به راحتی با استفاده از فشار زیاد مانیتور های وابسته به نیروی آب استخراج شوند. ماسه های شسته شده از روی سطوح داخل چاله ای جمع آوری و از آن جا به داخل توده آب زدا کننده یا توده امواج خروشان پمپاژ می شود؛ جایی که مواد می توانند آزادانه آبکشی و صاف شوند.

شن هایی که یکبار آبکش شده اند به کارخانه منتقل می شود.رسوباتی که به خوبی متراکم شده اند، با روش های مرسوم مته زدن و انفجار به مواد معدنی تبدیل می شوند. بعد از انفجار، ماسه سنگ ها با استفاده از لودر های پرسرعت داخل کامیون های حمل و نقل قرار می گیرند و برای اولین نوبت کوبیدن به کارخانه برده می شوند.

پس از کوبیدن اولیه، مواد احتمالا به کارخانه های دوم یا سوم ارجاع داده می شوند. معمولا مواد قالب زده شده توسط سیستم انتقال حمل به کارخانه های متنوع پردازش، برده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>