اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف

انواع سقف ها کدام اند؟

سقف دال بتنی، سقف متحرک، سقف یوبوت، سقف وافل، سقف کاذب، سقف روبیکس، سقف فورمیکس، سقف تیرچه بلوک، سقف عرشه فولادی، سقف سیاک، سقف پیش تنیده، سقف طاق ضربی، سقف کوبیاکس، سقف تیردال و سقف کامپوزیت

مزیت ساخت سقف دال بتنی در چیست؟
این سقف ها از مقاومت بالایی در برابر زلزه برخوردار می باشند. طول عمر این سقف ها بالا بوده و می توانند عایق خوب صوتی و حرارتی باشند.


تفاوت سقف تیرچه بلوک و تیرچه کرومیت در چیست؟
سقف تیرچه کرومیت نسبت به سقف تیرچه بلوک وزن کم تری دارد و همین امر باعث کاهش بار وارد بر ساختمان می شود.

بررسی سقف، بیشتر از دو بار در سال ضرروتی ندارد، یک بار اوایل بهار و یک بار هم در اوایل پاییز. با انجام این کار، شما مطمئن خواهید شد که سقف هیچ گونه آسیبی ندیده و رطوبتی نگرفته است. با بررسی سقف در پاییز، آن را برای زمستان سخت آماده می کنید و بررسی آن در اوایل بهار، سقف را برای باران های سنگینی که در تابستان رخ می دهند، آماده می سازید.

سقف ها باید تمیز باشند و هر چیز اضافی از روی آن ها زدوده شود. ممکن است تعداد زیادی تکه چوب و یا شاخه درخت در آنجا پیدا کنید، اما باید تمام این موارد را پاکسازی نمائید. آب داخل ناودان خانه نباید لبریز شود و خانه شما را تخریب کند.

ساخت چنین چیزهایی بر روی سقف ممکن است ساختار خانه را تخریب نماید. هنگامی که مشغول تمیزکاری هستید، حواستان به قارچ ها و جلبک ها باشد، چنانچه روی سقف را آب گرفته، تمیز کردن سقف از قارچ آسان است؛ چرا که مواد شوینده سفید کننده به سرعت این مشکل را رفع خواهند کرد.

موردی که بسیار وقت می برد زدودن رطوبت و آب از سقف است. رطوبت باید در اسرع وقت شناسایی شود و منبع این رطوبت باید حذف گردد، چرا که این دلیل اصلی آسیب به سقف می باشد. در جاهایی که زمستان سرد و سختی وجود دارد باید بعد از هر طوفان و برف و بوران سقف چک شود، زیرا در این حالت رطوبت بسیار مشکل ساز خواهد شد.

وزن برف ممکن است باعث فروریزی سقف و یا شاید باعث نفوذ آب به داخل خانه شود. بهتر است قبل از رسیدن به مرحله حل مشکل، اقدام های پیش گیرانه انجام دهیم. ممکن است نتایج محسوسی در پی نداشته باشد، اما سرمایه گذاری در نگهداری سقف می تواند حرکتی حقیقتا هوشمندانه باشد و دیگر لازم نباشد سقف خود را تعویض کنید و دو برابر هزینه صرف نمائید. در ابتدا عایق بندی سقف اتاق زیرشیروانی را چک کنید.

سقف

عایق باید لایه ای مناسب باشد که به خوبی بر روی سطح کشیده شده و باعث ثابت نگه داشتن دما شود و جلوی نفوذ بخار آب به داخل خانه و از سقف را بگیرد. شما از این طریق هزینه مربوط به سیستم های گرمایشی و سرمایشی را به حداقل می رسانید. اگر می خواهید نهایت احتیاط را کنید، می توانید از لایه ای دیگر و یا پوششی فویلی یا پلاستیکی به عنوان عایق بندی استفاده کنید.

استفاده از مصالح ماندگار در سقف همواره کار مطلوبی است. یکی دیگر از موارد مهم، نگهداری از سیستم تهویه اتاق است. جدا از جلوگیری از بخار آب، با کیفیت بودن تهویه رسانی می تواند باعث جلوگیری از هر گونه آسیب به سقف به علت وجود مقدار زیاد رطوبت شود.

علاوه بر آن لوله های خانه باید چک شوند تا مطمئن شوید که مانعی داخل آن ها قرار نگرفته باشد. یک دستگاه فن برای تهویه اتاق ممکن است به هنگام بررسی لوله های کوچک مفید باشد، چرا که این فن لوله ها را خشک نگه می دارد. هدف از بررسی سقف اغلب مواقع این است که سقف را از هر گونه خطری که آن را تهدید می کند، محافظت نمائید.

هر چقدر بیشتر سقف را چک کنید، آسان تر می توانید هر گونه مشکل بالقوه را شناسایی کنید. هر مشکل کوچک اگر از همان اول رفع نشود، ممکن است بزرگ و دردسرساز شود. بعضی از مواردی که باید دغدغه اصلی شما باشند در ذیل آورده شده اند:

  • درزها و شکاف ها
  • تکه چوب های اطراف دودکش، لوله ها و دریچه هایی که یا شل شده اند و یا آسیب دیده اند
  • ناودان هایی که از ساختمان جدا شده اند
  • تکه هایی از مصالح که ممکن است روی هم جمع شده باشند
  • رطوبت و رشد جلبک ها
  • پدید آمدن نقطه های خیس بر روی سقف داخلی اتاق

شما در نهایت به چک کردن سقف عادت می کنید. این بررسی می تواند تنها یک نگاه گذرا باشد. یک بررسی سریع نیز برای اینکه شما را هوشیار نگه دارد، کافی است. اگر این کار سریع را تبدیل به یک عادت برای خود کنید، به خوبی می توانید شرایط سقف خود را به خاطر داشته باشید.

جدا از ایجاد یک عادت، بررسی کامل سقف بعد از باران شدید و برف و بوران همواره یک قدم مهم در پیشگیری از بروز مشکلات است. به دنبال نقطه های خیس در داخل اتاق باشید تا کاملا اطمینان حاصل کنید که مشکلی وجود ندارد. تنها کافی است حواستان به تخریب های داخلی و خارجی باشد.

سقف

اگر به این نتیجه رسیدید که سقف به خاطر آسیب های متعدد نیاز به تعمیر دارد، تعمیر باید اولویت اصلی شما باشد. تخریب حاصل از آب و رطوبت ممکن است در ابتدا زیاد به چشم نیاید اما اگر این تخریب را نادیده بگیرید، ممکن است سوراخ بزرگی بر روی سقف ایجاد شود.

با رفع به موقع مشکلات شما دیگر هزینه، انرژی و زمان کمتری را وقف و از مشکلات بزرگ دوری میکنید. اگر شما خود را در شرایطی دیدید که چاره ای جز کمک گرفتن از یک فرد حرفه ای نداشتید، باید حتما نرخ های موجود در بازار را با هم مقایسه کنید و از گواهی نامه کاری افراد متخصص اطمینان حاصل نمائید.

به یک سقف ساز خوب اطمینان کنید و از وی بخواهید که سقف شما را بررسی نموده و مشکل مورد نظر را پیدا کند. توصیه ها، معرفی های دوستان و خانواده و یا خواندن نقدهای آنلاین می تواند به شما در پیدا کردن یک سقف ساز کمک کند.

سخن پایانی
ما در این نوشته به بررسی انواع سقف ها و ویژگی های هر کدام پرداختیم. همانطور که گفتیم سقف، پوششی مناسب برای جلوگیری از نفوذ تابش خورشید، بارش باران و ریزش برف می باشد. همچنین این سازه، باعث یکپارچه شدن ساختمان و هماهنگی تیر با ستون ها می شود.

سقف ها انواع زیادی دارند که هرکدام از آن ها ویژگی ها و کاربردهای متنوعی را به خود اختصاص داده اند. امیدواریم این مطلب از ساختمانچی به همه سوالات شما کاربران گرامی در خصوص انواع سقف ها پاسخ داده باشد. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>