اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سنگ اسلب چیست؟



سنگ اسلب چیست و چه کاربردی دارد؟

وقتی صحبت از سنگ می شود، یکی از اولین تصاویری که در ذهن هر خواننده یا شنونده ای پدیدار می شود ساختمان، بنا یا هر سازه ای است که از قرار گرفتن سنگ ها بر روی یکدیگر به وجود می آید. بشر از دیرباز از سنگ برای ساختن سرپناه برای خود استفاده نموده است و نوع کاربرد آن در موارد بسیار زیادی متفاوت و گسترده می باشد.

از سفت کاری و پی ساختمان گرفته تا نمای خارجی ساختمان و همچنین استفاده از سنگ در فضای داخلی به عنوان سنگ کف، سنگ راه پله و … اما امروزه علاوه بر موارد استفاده ی نام برده شده از سنگ، به مفهوم جدیدی در تولید و فرآوری سنگ به نام سنگ اسلب رسیده ایم که علاوه بر تغییر کاربری و موارد کاربرد بیشتر سنگ در ساختمان، از دلایل اصلی گرایش طراحان و فعالان ساخت و ساز به سنگ های طبیعی به خاطر زیبایی و طرح و نقش این نوع سنگ می باشد.

سنگ اسلب چیست و چگونه تولید می شود؟

اگر بخواهیم به این سوال که سنگ اسلب چیست پاسخ دهیم ابتدا باید معنی آن را بدانیم. واژه ی اسلب در زبان لاتین به معنای ورق / برگه / قطعه می باشد. تولید سنگ به روش اسلب یکی از روش های جدید فرآوری سنگ می باشد که با دستگاه های مخصوصی همچون اره و وایر کات انجام می شود. بر خلاف روش قدیمی برش سنگ که با استفاده از دستگاه های دوار که اصطلاحاً نامیده می شوند و سنگ خام با حرکت دایره ای صفحه ی برش بریده می شود.

در روش اسلب سنگ خام به صورت حرکت رفت و برگشتی توسط تیغه مخصوص ورقه ورقه می شود. ابعاد ورقه های سنگ بسیار بزرگ تر از تایل یا سنگ قله بری می باشد. این ابعاد وابسته به قواره ی کوپ خام سنگ و همچنین میزان پرتی سنگ پس از گونیا شدن آن می باشد. عمدتا این ابعاد از عرض 80 سانتی متر به بالا می باشد.

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه ها ابزار آلات روز دنیا، فرآوری سنگ به صورت اسلب روز به روز بیشتر شده و از طرف دیگر استفاده از این نوع سنگ ها در متد های نوین طراحی داخلی ساختمان رو به افزایش می باشد.

هنگامی که سنگ به صورت اسلب بریده شد، وارد مراحل بعدی فرآوری مثل اپوکسی کاری، رگه گیری، ساب و صیقل کاری، فرزکاری و دوربری می شود. ضخامت برش سنگ اسلب عمدتا 2 سانتی متر بوده و در برخی از موارد با ضخامت 3 سانتی متر نیز بریده می شود.

فرآوری سنگ به صورت اسلب بر روی بسیاری از سنگ ها قابل اجرا بوده و در صورت اجرای صحیح مراحل برش، ساب و کالیبراسیون، می توان در فضا های مختلفی از اسلب استفاده نمود. ضمن اینکه در روش فرآوری اسلب، استحکام سنگ نسبت به روش های قدیمی افزایش یافته و عمر سنگ بیشتر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>