اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا و معایب کاور کردن خودرو
با ورود خودروهای لوکس به بازار، زیبایی بدنه خودرو اهمیت ویژه ای پیداکرده است. کاور خودرو یکی از جدیدترین پوشش های محافظتی بدنه خودرو است که این روزها توانسته جایگاه ویژه ای را در بین علاقه مندان حوزه تیونینگ پیدا کند. در ابتدا از پولیش برای براق شدن بدنه استفاده می شد اما با پیشرفت علوم نانو، برای محافظت بدنه و تغییر در ظاهر بدنه از کاور خودرو استفاده شد.

ازجمله کاربردهای کاور خودرو می توان به مواردی چون ایجاد تغییرات فانتزی در رنگ و ظاهر خودرو و همچنین محافظت از بدنه اتومبیل در مقابل عوامل خارجی نظیر خط و خش، آفتاب سوختگی، رطوبت، زنگ زدگی، ضربات سطحی و موارد دیگری نظیر ریختن اسید و باران اسیدی اشاره کرد؛ باوجود تمامی محاسن ذکرشده این سوال در ذهن افراد شکل می گیرد که آیا کاور خودرو به رنگ اصلی اتومبیل صدمه وارد می کند یا خیر؟ برای دریافت پاسخ سوال خود در این مقاله با ما همراه باشید تا مزایا و معایب کاور کردن خودرو را بررسی کنیم.

ماشین

کاور خودرو چیست؟
کاور خودرو برای اولین بار توسط شرکت های تیونینگ برای خودروهای لوکس مورداستفاده قرار می گرفت اما باگذشت زمان و پایین آمدن قیمت آن به بازارهای عمومی راه پیدا کرد. کاور خودرو با ایجاد یک پوشش پلاستیکی از جنس پلی وینیل کلراید (PVC) بر روی بدنه، موجب زیبایی و افزایش کیفیت در سطح بدنه خودرو می شود. جالب است بدانید برخی انواع کاور ها دارای خاصیت نانو و آب گریز هستند ضخامت چسب اعمال شده در پشت لایه پلیمری آن 30 نانومتر است و استفاده از آن ها بر روی شیشه خودرو باعث می شود تا دیگر نیازی به برف پاک کن نداشته باشید. این روکش پلیمری به‏صورت رول های 30 متری به وزن 18 کیلوگرم، عرض 1.5 متر و ضخامت 0.16 میلی متر، در رنگ های مختلف به بازار ارائه شده است.

انواع کاور خودرو

به طورکلی کاور خودرو به دودسته کاورهای رنگی و بی رنگ تقسیم می شوند:

کاور های بی رنگ
این نوع کاورها تغییری در رنگ بدنه خودرو ایجاد نمی کنند بلکه فقط برای محافظت از بدنه نصب می شوند و در صورت استفاده از جنس مرغوب تا 5 سال یا بیشتر می توانند خاصیت حفاظتی خود را حفظ کنند. کاورهای بی رنگ یا PPF نیز به دودسته مات و براق تقسیم می شوند.

ماشین

کاورهای رنگی
لایه پوششی جدید و پیشرفته ای را تصور کنید که به صورت باورنکردنی نازک است، به‏راحتی کش می آید. در مدت زمان نصب کاورهای رنگی، می توان برای نصب صحیح و دقیق چندین بار آن ها را از سطح رنگ جداشده و دوباره روی آن چسبانده شود. این نوع از کاورها نسبت که کاورهای بی رنگ مقاومت کمتری دارند و با استفاده از این کاورهای می توانید تنها در مدت زمان کوتاهی رنگ دلخواه خود را به خودروتان ببخشید. کاورهای رنگی شامل سه گروه کاورهای مات، براق و کاستوم می شوند.

کاورهای مات (matt)
کاورهای مات در بین علاقه مندان به تیونینگ محبوبیت زیادی دارد. در این نوع کاور از رنگ دانه های مات استفاده می شود و می تواند به خودروی شما جلوه خاصی دهد.

کاور های براق (Gloss)
این کاور ها برای کسانی پیشنهاد می شوند که قصد تیون کردن اتومبیل را ندارند و فقط می خواهند از مزیت های یک کاور خوب استفاده کنند. رنگ دانه های بکار رفته در کاور های براق مانند رنگ دانه های پوسته بیرونی اغلب خودرو ها هست.

کاور کاستوم (Custom)
کاور کاستوم نسبت به سایر مدل ها کمی گران تر است اما با این انتخاب درنهایت یک خودروی خاص و منحصربه فرد خواهید داشت. پرطرفدارترین مدل های کاور کاستوم می توان به تریم طلایی، کروم و هفت رنگ اشاره کرد.

مزایای استفاده از کاور خودرو

زیبایی و درخشندگی خودرو؛ دلیل اصلی که طرفداران تیونینگ را به سمت استفاده از کاور خودرو سوق می دهد براق شدن و درخشندگی اتومبیل پس از استفاده از این نوع پوشش است.
محافظت از بدنه ی خودرو؛ شاید بتوان گفت مهم ترین مزیت کاور خودرو حفاظت از بدنه اتومبیل در برابر خط و خش و آلودگی های محیطی و شیمیایی است.
اگر کاور خودرو به طور حرفه ای و صحیح اجرا و نگه داری شود می تواند به عنوان پوششی دائمی محسوب می شود.
تمیز کردن خودرو پس از استفاده از کاور، بسیار راحت تر و سریع تر انجام می گیرد.
دوام بیشتر کاور خودرو نسبت به رنگ های عادی اتومبیل
عدم پرداخت چندین باره هزینه واکس و پولیش

معایب کاور خودرو
نصب دقیق و صحیح کاور؛ اگر کاور خودرو، به وسیله ی تیمی حرفه ای و باتجربه انجام نشود، احتمال اینکه ماشین شما بدشکل و بدقواره به نظر بیاید زیاد است.
پس اگر اتومبیلی که در اختیاردارید قرار است مدت اندکی نزد شما بماند و یا مدل آن قدیمی و فرسوده است، استفاده از این نوع پوشش دهنده ها برای شما اصلا مقرون به صرفه نیست.
گرمای زیاد باعث فرسودگی و سخت شدن کاور خودرو می شود و پس از گذشت چند سال جدا کردن لایه از روی بدنه مشکل تر خواهد بود.
به علت محدودیت عرض رول کاورها، ممکن است در قسمت هایی از بدنه دو روکش در کنار هم به صورت لب به لب قرار گیرند که نمای بدی را ایجاد می کند.

نکات مهم در هنگام نصب کاور خودرو
یکی از نکات مهم که مشتریان نصب کاور خودرو باید در نظر داشته باشند نحوه نگهداری از آن است. اسیدها، فشار بسیار زیاد آب در کارواش ها و حرارت زیاد از جمله آسیب های هستند که می توانند به کاور خودرو وارد شوند.
قبل از شروع نصب بهتر است لوازمی که مانع چسبیدن صحیح کاور به بدنه اتومبیل می شوند را از خودرو جدا کنید.
ورق کاور خودرو را به هیچ وجه نچرخانید، چرا که برخی از روکش های رنگی مانند سفید صدفی، جهت‏دار هستند و تغییر جهت آن ها کاملاً در ظاهر خودرو مشخص خواهد بود

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>