اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ آنتیک چیست؟

این روزها در معماری خانه ها، زیبایی و دکوراسیون حرف اول را می زند. طراحان برای رسیدن به این هدف نیازمند سنگ های ساختمانی هستند که علاوه بر زیبایی و طرح های متنوع، دارای فاکتور های کیفیت، مقاومت و قیمت مناسب هم باشند. به همین دلیل به سراغ سنگ آنتیک رفتند. ولی سنگ آنتیک چیست؟

سنگ آنتیک چیست؟

سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعات شکسته و خرده سنگ ها کنار هم به وجود می آید. این خرده سنگ ها با چسب هایی با پایه رزینی به هم متصل می شوند و حاصل این فرایند به وجود آمدن سنگی با زیبایی و خصوصیات ویژه به نام سنگ آنتیک است.

این سنگها معمولاً از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل شده است که بدون تغییر در رنگ و با هنر دست و به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

سنگ های آنتیک به دو صورت طبیعی و مصنوعی در بازار یافت می شوند. سنگ آنتیک طبیعی از خرده سنگ های طبیعی در جنس، رنگ و اندازه های مختلف ساخته می شود معمولاً از سنگ های تراورتن برای تولید آن استفاده می شود.

سنگ آنتیک مصنوعی که جنس و رنگ خاصی دارد، از سمنت پلاست تولید می شود. به دلیل اینکه در سایز های مختلف تهیه می شود، نیاز به برش کاری زیاد ندارند. تخلخل ندارند چون در زمان قالب گیری آن از تجهیزات خاصی استفاده می شود تا مانع ریزش آن ها بعد از چسباندن شوند.

به همین دلیل سنگ های آنتیک مصنوعی با مقاومت بالا و دوام بیشتر و همچنین تخلخل بسیار کم وجود دارند. در این سنگها به دلیل وجود فضاهای خالی کمتر به هیچ عنوان قارچ و باکتری جمع نمی شود.

ویژگی های مثبت و منفی

این سنگها مدل و رنگ های متنوعی دارد و می توان آن را در مدل های مختلفی روی دیوار چید. فرایند نصب آن ها ساده است و روی هر نوع دیواری مثل دیوار گچی، سیمانی، سرامیکی و … چه قدیمی و چه جدید قابل نصب است.

قیمت سنگ آنتیک با توجه به تنوع و کیفیتش بسیار مناسب است و نسبت به سنگ های معمولی کم ترین هدر رفت را در هنگام نصب دارد. علاوه بر این مقاومت آن هم در برابر یخ زدگی، آتش سوزی و سایش بسیار بالاست.

اما با داشتن تمام این خصوصیات خوب، معایبی هم دارد. قابلیت رنگ پذیری ندارد، اگر نیاز به تغییر دکوراسیون باشد باید از روی دیوار کنده شوند و برای سقف قابل استفاده نیست. وزن بالایی دارند و در زمان زلزله خطرساز هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>