اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نکات مهم در صافکاری ماشین که باید بدانید!
صافکاری خودرو، مهارتی در جهت تعمیر بدنه ماشین است که هر تعمیرکاری، توانایی انجام آن را به نحو احسنت ندارد. اگر بخشی از بدنه اتومبیل در اثر تصادف یا هرگونه سانحه ای، دچار ناهمواری (تو رفتگی یا برآمدگی) شود؛ شما برای برگرداندن آن به حالت اولیه، باید از یک شخص متخصص کمک بگیرید. صافکاری ماشین در دو حالت کلی بدون رنگ یا با رنگ (در صورتی که آسیب جدی دیده باشد) انجام می شود. به عبارتی می توان گفت که این امر بیشتر از اینکه، کار مکانیکی باشد؛ یک هنر وابسته به دقت بالا است.

در ادامه از نکات مهمی برای شما می گوییم که به عنوان صاحب خودرو، باید به آن ها دقت کرده تا هنگام نیاز به صافکاری ماشین خود، هوشیارتر عمل کنید. رعایت این نکته ها به شما کمک می کند تا آسیب های وارده به بدنه وسیله نقلیه تان را به حداقل ممکن برسانید.

ماشین

چه زمانی ما نیاز به صافکاری خودرو داریم؟
اگر اتومبیل شما به خودرو یا هر مانع دیگری برخورد کند؛ امکان صدمه دیدن به بدنه آن وجود دارد. این آسیب می تواند، شدید یا ضعیف باشد و در نتیجه، قسمتی از بدنه دچار فرورفتگی یا برآمدگی شود؛ حتی رنگ آن از دست برود. در این شرایط برای برگرداندن بدنه به حالت اولیه، شما باید به یک صافکار ماشین ماهر مراجعه کنید.

جهت تعمیر قسمت صدمه دیده بدنه اتومبیل، دو حالت کلی وجود دارد:

· آسیب سطحی:
اگر صدمه ای که به خودرو وارد می شود، منجر به خراشیدگی یا ناهمواری جزئی در سطح بدنه شود؛ به راحتی با روش هایی مانند پولیش یا صافکاری بدون رنگ، قابل رفع است.

· آسیب عمقی:
در صورتی که اتومبیل، صدمه جدی دیده باشد؛ تنها راه، صافکاری ماشین و به اصلاح چکش زدن آن است که در بیشتر مواقع بدون رنگ، امکان پذیر نیست.

بحث اصلی ما در این مقاله، مورد دوم یعنی آسیب عمقی خودرو است که برای رفع آن باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

اهمیت رعایت نکات ضروری در فرایند صافکاری ماشین
اگر بخواهیم نکات مهم این نوع تعمیر را در دو دسته بندی کلی قرار دهیم؛ باید آن را به دو بخش «تجهیزات صافکاری» و «مهارت صافکار» تقسیم بندی کنیم. در خصوص تجهیزات، باید بگوییم که یک تعمیر خوب، بدون وجود ابزارها و وسایل به روز و با کیفیت امکان پذیر نیست. در مقابل مهارت شخص تعمیرکار دارای اهمیت بیشتری بوده که در ادامه، توضیح کاملی را درباره آن خواهیم داشت.

ویژگی های صافکار متبحر

تعمیرکار تمام مراحل را با جزئیات و قیمت، پیش از شروع کار اعلام کند.
باید پیش از شروع کار، تمام قطعات اضافی روی بدنه (دستگیره در) از آن جدا شود تا بخش مورد نظر جهت صافکاری ماشین به راحتی در دسترس شخص باشد.
شخص فرایند تعمیر را با دقت، صبر و حوصله کافی انجام دهد و تحت فشار، اقدام به صافکاری خودرو نکند.
در صورت امکان برای صاف کردن هر بخشی، چکش خود را از داخل بدنه به سمت بیرون بزند و دقت کافی در شدت ضربه هایی که وارد می کند، داشته باشد.
گرما و حرارت به بخش آسیب دیده کمک می کند که راحت تر تغییر شکل دهد. صافکار باید در میزان گرمایی که به بدنه ماشین می دهد؛ وسواس به خرج داده تا گرمای زیاد، موجب آسیب های جدیدتری نشود.
سطح بدنه خودرو حین صافکاری باید مرتبا تحت تأثیر نور خورشید قرار گیرد؛ زیرا این نور توسط بدنه، جذب می شود و کمک بسیار خوبی برای تعمیرکار است.
تا جایی که شرایط اجازه می دهد، نباید قطعه ای از بدنه تعویض شود؛ زیرا هیچ محصولی در بازار به اندازه قطعات موجود در کارخانه کیفیت ندارند. همچنین تعویض هر بخشی از بدنه خودرو، هزینه بسیاری را هم برای شما خواهد داشت.

ماشین

به قرینه سازی قطعات جفت (مثل درها) بسیار توجه شود تا پس از چکش زدن، دقیقا هم تراز هم باشند.
اگر پس از صافکاری، نیاز به رنگ بود؛ باید از بتونه نازک استفاده شود. بتونه ضخیم به مرور زمان دچار ترک خوردگی می شود.
صافکار در صورت امکان، تضمین کند که مراحل کار، بدون رنگ انجام می شود.
دقیقا از کد رنگ بدنه که توسط خودروسازی مشخص شده، استفاده شود. البته کیفیت هم در این میان اهمیت دارد؛ زیرا رنگ کیفیت پایین به مرور زمان و در اثر تابش نور خورشید، خاصیت اولیه خود را از دست می دهد.
بین بخش نقاشی شده و نشده، نباید هیچ مرزی (حتی جزئی) وجود داشته باشد.
پس از اتمام کار، تمام قطعات خودرو باید به درستی بسته شوند و هیچ پیچی، جا نماند.
پس از صافکاری کمی با ماشین رانندگی کنید؛ اتومبیل نباید دچار هیچ گونه لرزشی شده یا صدایی از آن شنیده شود.

یک صافکار ماهر باید در نگهداری تجهیزات خود، مراقبت های لازم را انجام داده و نظافت را مخصوصا در مواقع نقاشی رعایت کند. زیرا کوچک ترین آلودگی موجود در رنگ باعث خراب شدن نقاشی خودرو می شود.

اگر صافکار ماهری را می شناسید که از او کمک بگیرید؛ اما در غیر این صورت، بهتر است که از چند نفر مشاوره بگیرید. در نظر داشته باشید که تعمیرکار خوب، شخصی است که به صورت منطقی، کارشناسی خودرو را انجام داده و اظهار نظر کند. به طور مثال برای خودرویی که، آسیب های جدی دیده است؛ ادعای صافکاری آن بدون رنگ، کاملا غیر منطقی بوده و نباید به او اعتماد کرد.

در صورتی که صافکاری ماشین با رنگ انجام شود؛ اتومبیل به میزان آسیب دیدگی و رنگ شدگی، دچار افت قیمت می شود. بنابراین باید در انتخاب تعمیرکار خودرو، بسیار دقت کنید و وسیله نقلیه خود را به هر شخصی نسپارید؛ زیرا ممکن است که علاوه بر صرف هزینه های زیاد، همچنان ظاهر خودرو شما مناسب نباشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>