اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بادمجان

صادرات بادمجان به روسیه:
بادمجان گلخانه ای ایران از جمله محصولات کشاورزی صادراتی کشورمان است که بازار میوه تره بار کشورهای همسایه ایران و کشورهایی از جمله روسیه و گرجستان متقاضی خرید این محصول هستند.

بسیاری از انواع گونه های بادمجان شبیه به محصولات زراعی گوجه فرنگی و فلفل کاشته می شوند؛ برخی از بادمجان های صادرات ی بومی یک منطقه هستند و برخی دیگر به صورت گلخانه ای کشت و برداشت می شوند.

بادمجان های بومی مناطق گرمسیر معمولا در شرایط اقلیمی گرم بیشتر رشد می کنند و در برابر سرما آسیب پذیر هستند. نوع گونه بادمجان که در ابتدا به صورت بذر کاشته می شود مشخص می کند که شکل ظاهری و رنگ بادمجان چگونه باشد.

در برخی از مناطق، مصرف انواع بادمجان صادراتی بنفش رنگ با شکل دراز و کشیده مرسوم است و در برخی موارد نیز از بادمجان های گرد برای مصارف مختلف استفاده می گردد.

انواع بادمجان های صادراتی کشت شده در آسیا دراز و دارای شکل کشیده هستند و بادمجان های گرد هم به چشم می خورد. یکی از عوامل تأثیر گذار در قیمت بادمجان صادراتی میزان عرضه و تقاضای آن است.

اگر شما قصد صادرات با دمجان را دارید حتما میزان عرضه و تقاضای بادمجان را در کشور مقصد مورد توجه قرار دهید.

بادمجان

روسیه مقصد تجار ایرانی:
روسیه پهناور ترین کشور جهان با داشتن 14 مرز زمینی با کشور های همسایه و اتصال به دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک یکی از مهم ترین قدرت های اقتصادی، نظامی و سیاسی جهان امروز است. روسیه از مهم ترین شرکای تجاری ایران در دهه اخیر به شمار می رود.

و تاجران ایرانی محصولات فراوانی را به روسیه صادر کرده اند. با توجه به چهار فصل بودن کشورایران و کشت محصولات متنوع در شهرهای مختلف ایران، تره بار و محصولات کشاورزی از مهم ترین محصولاتی هستند که از ایران به روسیه صادر می شوند. کشور روسیه در شمال اوراسیا واقع شده است و از با نفوذ ترین کشورها محسوب می شود.

روسیه دارای اقلیم سرد و خشک است و در بسیاری از فصول در این کشور به ویژه در حوالی سیبری به علت سرمای زیاد هوا و کمبود باران محصولات کشاورزی کشت نمی شود و ناچار به واردات محصولات کشاورزی از دیگر کشورها است.

روسیه در سال 2019 به عنوان چهاردهمین کشور پرجمعیت جهان شناخته شد. بازار روسیه بازار وارتی است به ویژه در حوزه مواد غذایی و محصولات کشاورزی بیشر مصارف این کشور از کشورهای همسایه تامین می گیردد.

بادمجان

آمار صادرات انواع بادمجان:
بادمجان انواع مختلفی از جمله:
زینتی، کشیده و باریک به اصطلاح قلمی و لامپی و گرد (دلمه ای) در رنگ های بنفش، سیاه، سفید و زرد دارد. بزرگ ترین صادرکننده بادمجان در دنیا اسپانیا با در دست داشتن 33 درصد از سهم بازار جهانی است.

در رتبه های بعدی هلند با 17 درصد، مکزیک 11 درصد، ایران 9 درصد و چین با 5 درصد سهم صادرات بادمجان در دنیا قرار دارند. در مقابل کشور آلمان با 15 درصد از سهم واردات این محصول بیشترین واردات را دارد. آمریکا و فرانسه در رتبه های بعدی قرار دارند.

بادمجان از آن دسته محصولاتی است که دارای بازار اشباع شده نمی باشد و این امر یک امتیاز مثبت برای صادرکنندگان این محصول من جمله صادر کنندگان ایرانی محسوب می شود. بادمجان در کشورهای عراق، امارات و قطر از خاورمیانه بازار صادراتی مناسبی دارد. روسیه و بلاروس در اروپای شرقی می توانند مورد توجه صادرکننده های این محصول قرار بگیرد.

بادمجان

مشکلات صادرات به روسیه

  • بالا بودن هزینه حمل و نقل کالا.
  • نبود کامیون و کانتینر با تجهیزات کافی مانند یخچال.
  • هزینه بالای کالای تولید شده در ایران.
  • برندسازی نامناسب محصول.
  • عدم شناسایی بازار هدف.

بازار روسیه مانند دیگر کشورهای عربی نیست روسیه کشور توسعه یافته است بنا براین برای به دست آوردن جایگاه مناسب کالاهای ایرانی مانند: میوه و محصولات کشاورزی در بازار روسیه نیاز به برنامه دقیق، آینده نگری و شناخت درست بازار روسیه است.

روس ها به سختی اعتماد می کنند و به مکاتبات و تلفن های تجاری خیلی کم پاسخ می دهند تمام روس‌ها به ارتباطات تجاری با شرکت های داخلی کشور خودشان نسبت به شرکت های خارجی تمایل بیشتری دارند و ترجیح می دهند با تجار داخلی کشور خود که هر دو پول معاملاتیشان روبل یعنی پول رسمی روسیه است معامله کنند.

علاوه براین از دیگر دلایل تمایل روس ها به معامله با شرکت های داخلی این است که آن شرکت ها مسئولیت ترخیص و حمل و نقل را عهده دار شوند.

اما از طرفی نیاز روسیه به محصولات کشاورزی و غذایی آن ها را ناچار به دریافت محصولات غذایی و کشاورزی از دیگر کشورها کرده است بدین جهت فرصت مناسبی برای صادرات میوه، سبریجات و سایر محصولات برای صادرات به روسیه وجود دارد و شرکت های ایرانی می توانند از این فرصت برای گسترش روابط تجاری خود و بالابردن صادرات کشور نهایت استفاده را مبذول دارند.

بادمجان

برای صادرات میوه، سبزیجات و محصولات کشاورزی به روسیه نکات ذیل را مورد بررسی قرار دهید:

  • شناسایی رقبای داخلی و خارجی.
  • شناسایی بازار برای انعقاد قرار داد با فروشگاه های زنجیره ای بزرگ.
  • بررسی مداوم بازار روسیه و آخرین تحولات آن.
  • بهترین زمان صادرات میوه و محصولات غذایی به روسیه.
  • درج اطلاعات بر روسی بسته های صادراتی به زبان روسی.
  • عدم تحویل کالا به اشخاص و شرکت های واسطه و ناشناخته.
  • انتخاب وسیله مناسبی برای حمل محصول که در فصول گرم و سرد سال کمترین ضایعات محصول را به دنبال داشته باشد.
  • حضور نمایندگان خریدار و فروشنده در زمان های بارگیری و تخلیه در مبدا و مقصد.
  • توافق دوطرفه جهت حل وفصل اختلافات ناشی از خرابی محصول صادراتی و تقسیم مخاطرات بین فروشنده و خریدار.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
شایلان عباسی:
باعرض ادب و احترام اگرقراره به واسطه کالا راندیم لطف کنید راهنمایی بفرمایید به چه کسانی اعتماد کنیم کمترین سرمایه از چقدر شروع میشه ،مثلا خرید بادمجان
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>