اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت صافکاری بی رنگ با صافکاری با رنگ

تفاوت عمده این دو سبک صافکاری بدنه مستقیما به میزان شدت ضربه و اثر آن بر روی بدنه خودرو ربط دارد. در تصادفات رانندگی بسته به میزان خسارت وارده، صاحب خودرو تصمیم می گیرد تا قطعه آسیب دیده بدنه را به صورت کامل تعویض و یا با استفاده از مهارت صافکار ترمیم کند. در صورت تعویض قطعه با نمونه خام و یا رنگ خورده، فرآیند بازسازی بدنه با سرعت بیشتر و البته ریسک بالاتر افت قیمت به انتها می رسد. اما در صورت صافکاری کردن خودرو، داستانی پر استرس آغاز شده و با روند آهسته تری به انتهای خود می رسد!

ماشین

اثر ضربه یک برخورد مستقیما رنگ بدنه خودرو را تحت الشعاع خود قرار می دهد. اگر میزان ضربه وارده در حدی باشد که رنگ بدنه خودرو ریخته نشده و یا ناحیه ضرب دیده به شکل پیچیده ای دفرمه نشده و آسیب ندید ه باشد، می توان آن بخش از بدنه را با استفاده از مهارت و تجربه صافکار به حالت اولیه خود بدون تغییر در وضعیت رنگ خودرو برگرداند. به این حالت اصطلاحا صافکاری بی رنگ بدنه گفته می شود. بی رنگ ترمیم نمودن بدنه یک خودرو خوشحال کننده ترین حالت برای صاحب آن به شمار می آید و بسیاری از افراد بعد از یک تصادف در صدد هستند که تا جای ممکن، نقاط آسیب دیده بدون رنگ آمیزی بدنه ترمیم شوند. اما در پاره ای از موارد، شدت ضربه وارده به حدی است که باعث تضعیف رنگ بدنه می شود. این تضعیف لایه های رنگ یا به صورت خراش و ریختن تکه تکه رنگ در همان ابتدای حادثه ظاهرشده و یا در طی فرآیند صافکاری بدنه به صورت اجتناب ناپذیری خود را نشان می هد. در این موارد بعد از اتمام فرآیند صافکاری، برای تمیز و یک دست شدن ظاهر، بدنه خودرو باید مورد رنگ آمیزی قرار گرفته و در واقع عملکرد نقاش در این قسمت مکمل پروسه بازسازی بدنه است.

ماشین

جدا از شدت ضربه و انرژی وارده حاصل از تصادف، کیفیت و ضخامت رنگ و همچنین زیرسازی آن نقش موثر و تعیین کننده ای در نوع بازسازی بدنه دارد. در خودروهایی که از کیفیت رنگ بالایی بهره می برند ضخامت لایه های رنگی نیز بالا بوده و این ضخامت زیاد، توانایی بالاتری در تحمل شدت ضربه و انرژی بدون تأثیرگذاری منفی در رنگ را به خودرو هدیه می دهد. اما آن روی سکه این است که اگر شدت ضربه از از حد تحمل بالاتر باشد، عملا امکان بی رنگ ترمیم کردن بدنه از صافکار سلب شده و در اینجا، نیاز به یک نقاش ماهر بیش از پیش احساس می شود.

صافکاری بی رنگ به چه قیمتی ؟

اشتباه نکنید، در اینجا منظورمان دستمزد و پرداخت بهای مادی در ازای ترمیم بدنه نیست. بلکه منظورمان بهای غیر مادی، میزان ریسک احتمالی و تأثیر سو اصرار و الزام بر صافکاری بی رنگ خودرو است. هر چقدر هم که با عناوینی چون "صافکاری تخصصی بی رنگ" و یا "صافکاری بی رنگ %100 تضمینی" مواجه شوید و اصرار بر بی رنگ ترمیم کردن بدنه داشته باشید، باید بدانید که صافکاری بی رنگ تنها زمانی ارزشمند است که اثر موج را بر بدنه خودرو بر جای نذارد. پدیدار شدن موج که در راستای به هم خوردن بالانس و ضخامت رنگ حاصل شده، کیفیت ترمیم بدنه را خدشه دار کرده و این مورد می تواند با رنگ نکردن قطعه آسیب دیده به راحتی پدیدار شود.

ماشین

چگونه کارشناسان اُتکس به نوع صافکاری خودرو پی می برند ؟

همانطور که صافکاری و نقاشی را نوعی هنر خطاب کردیم، کارشناسی خودرو به ویژه کارشناسی بدنه خودرو را نیز هنر و مهارتی در خور توجه و مهم می دانیم. تشخیص کارشناسی بی رنگ و با رنگ بیش از هر چیزی نیاز به تجربه و برخورد با موارد اینچنینی دارد. یک کارشناس خبره با نگاهی دقیق و تیزبینانه به بدنه، متوجه وضعیت آن شده و به راحتی به رد هرگونه موج و موارد جلب توجه کننده در راستای انعکاس غیر منظم رنگ در جریان نور پی می برد. موج های ریز و درشت بدنه خودرو در اثر استفاده از ابزارآلات صافکاری مانند چکش هم ایجاد شده و کارشناسان با تجربه که با این موارد آشنایی کامل دارند به خوبی می توانند شما را از وضعیت بدنه خودروی مورد نظر آگاه کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>