اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

اصول کلیدی صادرات موفق:
همه می دانیم هدف از صادرات، به دست آوردن پول، وارد کردن ارز به کشور و خروج کالاهای تولید شده توسط تولیدکنندگان داخلی، از کشور است.

از آنجا که ظرفیت تولید ما از مصرف داخل خیلی بیش تر است، باید مازاد محصولات تولیدشده به کشورهای دیگر صادر شود تا سرمایه های بیش تری وارد کشور شده و جریان اقتصادی کشور جریانی رو به رشد باشد؛ چنین چیزی امکان پذیر نخواهدشد مگر آن که علاوه بر کیفیت عالی و قیمت مناسب، سرویس خدمات خوبی به مشتریان خارجی ارائه دهیم.

ارائه خدمات خوب و سرویس های جامع صادراتی می تواند بین ما و رقبا در عرصه بین الملل، شرایط رقابتی ایجاد کند و باعث شود تجار به ما اعتماد بیش تری کرده و بیش تر با ما به مراودات اقتصادی بپردازند.
اما برای این منظور باید چه کالاهایی برای صادرات انتخاب شوند تا حاشیه سود بالایی داشته و راحت تر و بی دردسر تر بتوانیم با تجار بیش تری کار کنیم؟

کالای خوب صادراتی در ایران:
یک کالای خوب صادراتی باید تولید داخل باشد؛ وقتی کالایی را از کشور دیگری وارد کنیم و سپس به کشور دیگری صادر کنیم نمی توانیم بگوییم آن کالا دارای موقعیت خوب صادراتی است چرا که خیلی از شاخصه ها ازقبیل قیمت، هزینه حمل و بسیاری موارد دیگر را در بر ندارد.

محصولاتی داریم که نه تنها خود محصول در داخل کشور تولید می شود، بلکه تمام مواد اولیه آن نیز در ایران تولید می شود؛ مثل شیشه، برخی صنایع دستی، خیلی از داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات کشاورزی، تره بار و برخی از ماشین آلات و صنایع خاص.

این محصولات نه تنها تولید داخل هستند بلکه برای رقابت در بازارهای بین المللی هم، از کیفیت ممتاز رقابتی برخوردارند.

محصولات اختصاصی ایران:
برخی از این محصولات مثل ترمه یزد، گبه کرمان، چاروق زنجان محصولات خاص ایرانی اند؛ این محصولات نمونه خارجی ندارند و این طور نیست که در مکزیک، چین و … تولید شوند و برای صادرات آن ها مجبور به رقابت با کسی باشیم.

این محصولات خاص و منحصر به فرد متعلق به ایرانند و قطعا انتخاب آن ها مساوی با سود بیشتر و شرایط صادراتی بهتر است. بعد از انتخاب محصول باید دید سرمایه مورد نیاز برای صادرات چه قدر است.

آیا برای صادرات باید سرمایه کلانی داشت؟ حالا که کمتر از یک میلیارد تومان سرمایه دارم، دیگر نباید به صادرات فکر کنم؟

یا با سرمایه اندک هم می شود در مقادیر کلان صادرات انجام داد و با سرمایه های کم مثل بیست، سی میلیون تومان هم واقعا می شود وارد عرصه ی بین الملل شد؟

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>