اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اولین مسابقات اتومبیل رانی
پس از اختراع موفقیت آمیز اولین خودروهای گازوئیلی، اولین مسابقه رسمی اتومبیل رانی در سال 1887 برگزار شد. البته اینطور نیست که فکر کنید تا آن زمان هیچ مسابقه دیگری وجود نداشت. در واقع، تاریخ اولین مسابقات به 20 سال قبل از این واقعه برمی گردد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که حتی ساعت شروع اولین مسابقه اتومبیل رانی نیز در دسترس است. این مسابقه، در ساعت 4:30 بامداد روز 30 آگوست 1867 شروع شد. در این مسابقه، درشکه های دو نفره با نام های ایزاک وات بولتون و دنیل آدامسون با یک دیگر در مسیر هشت مایلی اشتون آندر لین اولد ترافورد، مسابقه دادند. برخی معتقدند که شاید پسر 22 ساله بولتون در این مسابقه شرکت کرده بود.

جذابیت و اهمیت این مسابقه تاحدی بود که این رویداد بسیار مهم خودرویی، در روزنامه "The Engineer" ثبت شد. بنابراین فکر نکنید که حوزه مسابقات اتومبیل رانی، حوزه کوچک و بی اهمیتی است. شاید این مسابقه در واقع بین دو ماشین واقعی اتفاق نیافتاده باشد، اما به مبدا شروع تاریخی رویدادی برای ماشین های مسابقه ای تبدیل شده است.

ماشین

اولین مسابقه قانونی اتومبیل رانی
در تاریخ 1875، لایحه ای تصویب شد که مسابقات اتومبیل رانی را قانونی اعلام کرد و همین باعث شد اولین مسابقه قانونی، در سال 1878 در یک مسیر 20 مایلی برگزار شود. این مسابقه بین دو ماشین مسابقه ای که با نام محل تولدشان یعنی گرین بی و اشکوش بود شناخته می شدند، صورت گرفت. در سال 2004، در The Great Race of 1878، با جزئیات کامل به این واقعه تاریخی مهم پرداخته شد.

اولین مسابقه جهانی
آنطور که به نظر می رسد، اولین مسابقه اتومبیل رانی جهانی، در تاریخ 22 جولای سال 1894 و از مسیر پاریس تا روآن برگزار شد.

این رویداد، به گفته یکی از روزنامه نگاران آن زمان، "مسابقه ای برای درشکه های بدون اسب" نام گرفت. از نظر او، این درشکه ها هم ارزان قیمت بودند، هم بی خطر و هم رانندگی با آن ها آسان بود. آنطور که به نظر می رسد، حدود 102 شرکت کننده در این مسابقه حضور داشتند. پس از آن، این مسابقات به آمریکا راه یافتند. این مسابقه 10 ساعته، شامل 54 مایل از ایالت ایلینوی می شد. پس از گذشت مدتی، این مسابقه ها شکل های مختلفی به خود گرفتند، گسترش یافتند و به دیگر نقاط جهان قدم گذاشتند.

ماشین

محبوب ترین رویدادهای اتومبیل رانی جهان

Monaco Grand Prix
از سال 1929 تاکنون، این مسابقات هر ساله در موناکو برگزار می شوند. مسیر این رویداد، شامل جاده های تنگ و پر پیچ و خم شهرهای موناکو می شود.

Indianapolis 500
ایندی کار یک مدل مسابقه آمریکایی است که به گفته برخی، پرسرعت ترین سری مسابقات آمریکا محسوب می شوند. اولین مسابقه، در سال 1911 برگزار شد.

مسابقات 24 ساعته Le Mans
این رویداد متولد سال 1923 است که در کنار دو مسابقه پیش تر ذکر شده، بزرگ ترین رویداد اتومبیل رانی جهان را شکل می دهند.

Bathurst 1000
این رویداد از سال 1960، اوایل اکتبر هر سال، در استرالیا برگزار می شود.

Rally Finland
این مسابقه در فنلاند مرکزی برگزار می شود، سریع ترین مسابقه رالی جهان است.

محبوب ترین خودروهای مسابقه ای تاریخ
هیچ کدام از این مسابقات، اگر به لطف اختراع اولین ماشین نبود، هرگز شکل نمی گرفتند. با گذشت زمان این رویدادها شکل های مختلفی به خود گرفتند، طرافداران زیادی را جذب کردند و باعث طراحی و ساخت خودروهای اسپرت افسانه ای شدند که هنوز هم در میان طرفداران، جایگاه ویژه ای دارند.

مزدا 787B
شاید خیلی از ماشین ها برنده مسابقات Le Mans باشند، اما کمتر اتومبیلی پیدا می کنید که چند بار برنده شده باشند. این مدل ماشین از برند مزدا، تنها محصول ژاپنی است که در این مسابقات پیروز شده است. دیگر برندهای ژاپنی مانند نیسان، تویوتا و… هرگز این افتخار را کسب نکردند.

ماشین

پورشه 911
50 سال است که پورشه 911 تولید می شود. این مدل، در بسیاری از مسابقات با قوانین مختلف شرکت کرده و همیشه موفق بوده است.

آئودی کواترو
این آئودی، به عنوان اولین خودروی مسابقه ای با قابلیت 4WD، توقعات استانداردهای دنیای ماشین های مسابقه ای را تا حد زیادی بالا برده است. قدرت این هیولا، 600 اسب بخار است.

مازراتی 250F
این ماشین زیبا و جذاب، خیلی سریع به نماد فرمول یک دهه 50 میلادی تبدیل شد. دقیقا در همان سالی که رونمایی شد، توانست به برند مسابقه سال 1954 تبدیل شود.

مک لارن MP4/4
سال 1988، بهترین سال برای مسابقات اتومبیل رانی بود، چرا که این مک لارن فصل مسابقه این سال را به تسخیر خود درآورد.

فورد GT40
اصلا مهم نیست چه ماشین های مسابقه ای جدیدی تولید می شوند، چرا که مطمئنا هیچ کدام به گرد پای فورد GT40 نمی رسند.

پورشه 956
در سال بین سال های 1982 تا 1986، این خودرو توانست برای 4 مرتبه متوالی در رویداد Le Mans پیروز شود.

پورشه 917
این خودرو که ظاهر غیرمعمولی محسوب می شود، یکی از عجایب دنیای مسابقات Le Mans است چرا که برای دو سال پی در پی، توانست بر روی سکوی اول بایستد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>