اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف وافل

اجرای سقف وافل
یکی از مزیت هایی که سقف وافل دارد و باعث گسترش چشمگیر آن شده است، سادگی روش اجراست. برای اجرای این سقف نیاز به تجهیزات خاص و کارگران دوره دیده و آموزش دیده نیست و به راحتی با آموزش تکنیک های آن، می توان آن را در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا و پیاده کرد. مراحل اجرای وافل در 5 مرحله خلاصه می شود:

  • زیر سازی
  • چیدن قالب های وافل
  • انجام آرماتور بندی در سقف
  • ریختن بتن در سقف
  • خارج نمودن قالب ها

1-زیرسازی قالب وافل
زیر سازی در این سقف به وسیله تیرچه و بلوک و نسبت به سقف های بتنی آسان تر انجام می شود. استفاده از این تیرچه و بلوک در زیر سازی، باعث می شود که وزن سازه پایین تر آمده و ایمنی آن افزایش پیدا کند.

2- چیدن قالب های وافل
طبق نقشه ای که آماده شده است، قالب ها در کنار هم روی تخته قرار می گیرند و به وسیله میلگردهای یو شکل از قسمت پایین، به یکدیگر متصل می شوند. برای راحتی کار، قالبی توسط شرکت زاگرس بنا ارائه می شود که در قسمت پایین یک دستگیره دارد و به کمک آن ها این قالب ها در کنار هم قرار می گیرند. به این نوع از قالب های وافل، قالب های قفل دار گفته می شود که رضایت بسیار از نتیجه کار فراهم می کنند.

3-انجام آرماتور بندی در سقف
بعد از آن که قالب ها در محل خود قرار گرفتند، نوبت انجام آرماتوربندی است. انجام این مرحله در سقف های وافل به راحتی و سادگی انجام می پذیرد. آرماتورها در سقف وافل، شامل آرماتورهای تحتانی، فوقانی و سنجاقی هستند. ابتدا، تحتانی و تقویتی، سپس فوقانی و تقویتی و در نهایت نیز آرماتورهای سنجاقی در محل خود قرار داده می شوند.

4-ریختن بتن در سقف
بعد از اینکه آرماتورها در خود قرار داده شدند، نوبت به بتن ریزی می رسد. هنگام ریختن بتن به علت آنکه هیچ گونه ماده زائدی مانند قطعات یونولیت وجود ندارد، بتن به خوبی می تواند قالب ها را بپوشاند. ضمنا بتن ریزی تنها در یک مرحله انجام می شود و ریسک های بعدی را کاهش می دهد.

5-خارج نمودن قالب ها
بعد از بتن ریزی و گذشت مدت زمان لازم، زمان آن فرا می رسد که قالب ها خارج شوند. البته باید دقت شود که نوع قالب چیست. اگرقالب گوشه های تیزی داشته باشد خارج کردن آن با سختی همراه است و لازم است که در قالب کمی انحنا وجود داشته باشد، تا قالب به راحتی خارج شود. توجه به این نکته ضروری است که افزایش زیاد انحنا، باعث افزایش مصرف بتن نیز می شود. قالب هایی که توسط شرکت زاگرس بنا تولید می شود انحنای متوسطی دارد و هم در مصرف بتن صرفه جویی می کند و هم خارج کردن آن راحت و بدون دردسر است. بنابراین یکی از قالب های بهینه در سطح بازار به حساب می آیند و با قیمتی مناسب نیز، ارائه می شوند.

سقف وافل


برای اطمینان از اینکه تمام مراحل بالا به صورت کاملا حرفه ای و با دقت فراوان انجام می شود، مسئولیت آن را به شرکت زاگرس بنا بسپارید که پیمانکار اجرای سقف وافل است و چندین سال تجربه و تخصص در پیشینه آن به چشم می خورد.

دستمزد اجرای سقف وافل
دستمزد اجرای سقف وافل در هر یک از مراحل انجام کار با یکدیگر متفاوت است و در هر پروژه این عدد متفاوت است. عواملی که بر روی قیمت نهایی دستمزد دخالت دارند به شرح زیر است:

  • مهم ترین عاملی که در تعیین قیمت اجرای سقف وافل دخالت دارد، ارتفاع هر یک از طبقات است.
  • طول دهانه ها یا همان ضخامت آرک به آرک ستون ها و تغییر ابعاد قالب ها که باعث کاهش یا افزایش میلگرد می شود نیز، از عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت سقف اجرا شده به صورت وافل هستند.
  • هزینه بتن و میلگرد نیز در برآورد کلی قیمت، بسیار تأثیر گذارند.
  • از دیگر عوامل تأثیر گذار، پلان سقف وافل است که این را نیز باید در نظر گرفت.
  • بعد از در نظر گرفتن تمام این موارد، می توان یک عدد را به عنوان دستمزد تعیین کرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>